Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Werk slecht verdeeld in België!? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=211524)

Gelukkoos 23 december 2014 20:37

Werk slecht verdeeld in België!?

Nergens hoor ik zoveel verhalen over overuren kloppen als in België. Al dan niet in het zwart. Natuurlijk huiveren deze mensen als ze nog langer moeten werken voor hun pensioen. Zou men in België de werkgevers niet beter sensibiliseren om werk beter te verdelen onder meerdere mensen?

Zeus 23 december 2014 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gelukkoos (Bericht 7467543)
Nergens hoor ik zoveel verhalen over overuren kloppen als in België. Al dan niet in het zwart.

Wie praat er op reis nu ook over zwartwerk?

Eduard Khil 23 december 2014 20:54

Citaat:

Nergens hoor ik zoveel verhalen over overuren kloppen als in België. Al dan niet in het zwart. Natuurlijk huiveren deze mensen als ze nog langer moeten werken voor hun pensioen. Zou men in België de werkgevers niet beter sensibiliseren om werk beter te verdelen onder meerdere mensen?

dan moeten er wel mensen die nu niet hoeven te werken, beginnen werken. En die worden daar zo moe van...

Vrijheideerst 23 december 2014 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7467549)
Wie praat er op reis nu ook over zwartwerk?

Dat mag.

Tenzij de Stasi overal moet volgen.

Gelukkoos 23 december 2014 21:41

OEF! Dat komt steeds terug op dit forum.Namelijk dat een deel lui is, en een ander deel ijvert in België. Als ik me niet vergis is dit een Bourgondisch trekje!?

illegal_alien 23 december 2014 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7467571)
dan moeten er wel mensen die nu niet hoeven te werken, beginnen werken. En die worden daar zo moe van...

Uw ploat is kapot, ze blijft hangen.

Garry 23 december 2014 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7467571)

Daarom dat die mensen sowieso zouden moeten werken. Ik zou geen geld geven zonder prestaties, om het even wat ze te verrichten krijgen, maar geld krijgen van de maatschappij zou bij mij betekenen, in dienste staan van de maatschappij.

Garry 23 december 2014 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gelukkoos (Bericht 7467679)
OEF! Dat komt steeds terug op dit forum.Namelijk dat een deel lui is, en een ander deel ijvert in België. Als ik me niet vergis is dit een Bourgondisch trekje!?

Dat er zo een deel is is zonder fout zeker. Dat ze dat allemaal zijn, nee dat niet. Maar wanneer een deel leeft op de zak van de andere zouden ze moeten ingezet worden ten behoeve van de andere.

Gelukkoos 23 december 2014 22:29

Speciaal voor de luie mensen in België zou men het recht op een basisinkomen kunnen vervangen door de wet, recht op onderdak, meer in de verf te zetten. Alzo krijg je daklozenopvang en moet men wel werken als men er echt weg wil.

Mambo 24 december 2014 01:01

Het zou ook wel eens kunnen dat de vdab niet zo goed is in jobs linken aan werkzoekenden?
Maar in het vullen van de computers zijn ze kampioen.

daiwa 24 december 2014 03:36

Citaat:

Zou men in België de werkgevers niet beter sensibiliseren om werk beter te verdelen onder meerdere mensen?

Ook Termont met zijn talrijke jobs is daar voorstander van.

Gelukkoos 24 december 2014 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 7467898)
Het zou ook wel eens kunnen dat de vdab niet zo goed is in jobs linken aan werkzoekenden?
Maar in het vullen van de computers zijn ze kampioen.

Hoogtijd om dit eens in Brussel te gaan melden lijkt me!!

Boduo 24 december 2014 17:02

Citaat:

De werkgevers hebben één doel: de maximale winst.
Voor hen is al de rest bijzaak.

Eduard Khil 24 december 2014 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 7468865)

natuurlijk.

Net zoals voor werknemers een zo hoog mogelijk loon voor hun werk op de eerste plaats komt. Daar is niets verkeerd mee.

Boduo 24 december 2014 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 7467759)
Dat er zo een deel is is zonder fout zeker. Dat ze dat allemaal zijn, nee dat niet. Maar wanneer een deel leeft op de zak van de andere zouden ze moeten ingezet worden ten behoeve van de andere.

Ons moedertje zegt altijd: "De slimmen leven van de dommen".

Boduo 24 december 2014 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gelukkoos (Bericht 7467774)
Speciaal voor de luie mensen in België zou men het recht op een basisinkomen kunnen vervangen door de wet, recht op onderdak, meer in de verf te zetten. Alzo krijg je daklozenopvang en moet men wel werken als men er echt weg wil.

Daklozen ?
Deze week zag ik 3X een verslaafde dakloze in de inkomhall v.d. plaatselijke bib haar roes uitslapen. De eerste X liet de politie (met 3 combi's !) haar wegvoeren met het Rode Kruis.
De 2de & 3de X moest ze haar boeltje samenrapen en RECHT staan (tegen een chauffage radiator).
Totdaar: de "toepassing" van de wetten.
De politie maakt zich hier 100 % belachelijk.

Gelukkoos 24 december 2014 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 7468875)
Daklozen ?
Deze week zag ik 3X een verslaafde dakloze in de inkomhall v.d. plaatselijke bib haar roes uitslapen. De eerste X liet de politie (met 3 combi's !) haar wegvoeren met het Rode Kruis.
De 2de & 3de X moest ze haar boeltje samenrapen en RECHT staan (tegen een chauffage radiator).
Totdaar: de "toepassing" van de wetten.
De politie maakt zich hier 100 % belachelijk.

Daklozen zijn niet allemaal verslaafden. Mijn idee haalde ik uit Frankrijk waar mensen zonder geld wel eens in tehuizen terecht komen, wat goedkoper is en je meer aanzet om weer werk te zoeken. Eerder dan om in een studio voor de tv te hangen bijvoorbeeld.

Gelukkoos 24 december 2014 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 7468865)

En veel zieken in een bedrijf door stress lijkt mij ook niet rendabel.
Ik vreemde landen is het dan gewoon iemand anders aannemen. Dat kan daar omdat het daar toch maar meestal productiewerk is.
In België verwacht men niet alleen meer van een werknemer qua complexiteit , maar dan ook nog eens de boel opjagen is erg onrealistisch!!
Bovenstaande is gelukkig niet te veralgemenen!!

Boduo 24 december 2014 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gelukkoos (Bericht 7468986)
En veel zieken in een bedrijf door stress lijkt mij ook niet rendabel.
Ik vreemde landen is het dan gewoon iemand anders aannemen. Dat kan daar omdat het daar toch maar meestal productiewerk is.
In België verwacht men niet alleen meer van een werknemer qua complexiteit , maar dan ook nog eens de boel opjagen is erg onrealistisch!!
Bovenstaande is gelukkig niet te veralgemenen!!

"Zieken door stress" worden meestal op een "elegante" manier buitengewerkt.

Gelukkoos 25 december 2014 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 7469069)
"Zieken door stress" worden meestal op een "elegante" manier buitengewerkt.

Maar wat als het iemand is met bijvoorbeeld 25 of 35 jaar ervaring die een psychische aandoening krijgt zoals stress, burn out, slecht slapen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be