![]() |
Kerstkokkerellen.
Wie staat er vandaag zelf achter het vuur?
En wat wordt er zoal in elkaar geflanst? Hier verschijnt (volgens planning) vanavond rond 8u varkensgebraad, rosbief, peekes en erwtjes, gebraiseerd witloof, boontjes in spek, gratin dauphinois, aardappelen in de schil en een gevarieerd aanbod aan sausen op tafel. En dat 'verschijnen' mag u niet te letterlijk nemen. Het gaat niet vanzelf gebeuren. Wat jullie? |
Uw kerstmenu is mijn doordeweekse ... echt.
Bonen in spek? Blijven steken in de jaren '70, jongen? Hopelijk is er als afsluiter een spetterende gangbang, want uw menu is alvast een teleurstelling. |
Op mijn eentje iets gaan eten nadien in één of andere bar iets drinken.
|
Ik sta hier nat in't zweet...
-Thai beef met een fris slaatje -Tongrolletjes met Normandische saus (mosseltjes,champignons,garnaaltjes), groenteboeket,kroketjes -Dessert is nog geheim, dat maakt de dochter :0) |
Citaat:
|
Citaat:
|
paardenvlees, met kilo's!
|
Citaat:
Niks fout mee. Maak u niet moe en laat die gratin maar zo. Wel lekker maar met het oog op volgende slemppartijen te zwaar, en ge hebt al een aardappelbijgerecht. Ik mis een voorgerecht. Ik mis dessert. Zelf kook ik een hele week niet meer. Op die dagen voelt iedereen die een heel jaar door bij mij komt kassen zich geroepen om mij eens in de watten te leggen. Ik schuif dus tot en met 1 januari elke dag ergens anders mijn voeten onder tafel. :-):-):-) |
Citaat:
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Een ezel zweet van 't schijten. Citaat:
-er op kloppen en meppen tot ge pompaf zijt -in reepkes snijden -stoven in pikanterieën tot het bijna in de saus smelt -opdienen met een rietje zodat zelfs de tandeloze bejaarden wat proteïenen binnen krijgen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
- Hapjes
- Fondue Parmesan - tomatencréme - pompelmoessorbet met campari - Varkenshaasje, mosterdsaus, gratin, groentjes - Kerst-mi-su met lampjes in - koffie en een paar liters whisky |
Het voorgerecht is voor mijn rekening.
Risotto van boschampignons, met coquilles. |
Citaat:
't Is ook ni mijn keus maar volgens democratische stemming tot stand gekomen. Overigens; nog liever goed klaargemaakte 'doordeweekse' kost dan de eeuwige gourmet of fonduetoestanden. En ik wil ook niet heel de avond aan't vuur staan terwijl de rest zich laveloos ligt te zuipen. Wat gaat er bij u dan op tafel verschijnen? |
Citaat:
![]() |
Citaat:
Citaat:
Dus om iedereen te plezieren maken we maar wat meer. Ik was trouwens de kroketten nog vergeten... Citaat:
Ik zorg voor de hoofdschotel, schoonbroer ging het dessert klaarmaken en schoonzus zorgt voor een voorgerecht. Citaat:
Hier is het echter elk jaar afwisselend bij de ene en dan weer bij den andere. Dit jaar ben ik den ene... |
Citaat:
|
Citaat:
Dat was ook mijn idee, maar ik wilde u niet tot slavernij veroordelen. Aardappel in de schil, kroketten én gratin, is er zeker over. Is die gratin echt niet te vermijden? Citaat:
Citaat:
Voldoende vocht innemen als ge lang aan 't fornuis moet staan. Tip voor mignardises bij de koffie: kleine speeskeekskes. ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be