![]() |
het is ham, geen hesp
Ham is het correcte Nederlandse woord. Hesp is Vlaams en in Vlaanderen spreekt men Nederlands. Begrepen? :-)
hihihi :lol::lol: ;-) ik ben goed niet? ^______________________________^ |
De 3 landstalen van België: Nederlands, Frans, Duits.
Is toch niet moeilijk. |
Geef mij maar een prima stukje beenhesp.
Zo goed bent U dus niet. Maar wel goed voorzien van hespen, als we uw eet-perikelen mogen geloven; |
waarom moet ik opeens aan de leraar uit de lagere school denken die me ervan trachte te overtuigen dat 'duimspijker' een woord is
|
Duimspijker is dan ook een woord. Leg maar eens een paar punaises op je stoel.
|
Citaat:
|
Citaat:
zoek liever werk ipv hier met het belerend vingertje te komen zwaaien. |
Citaat:
Er is zoveel te doen dat een win-situatie opleverd. |
Citaat:
Ik wil geen bekakte ham maar een lekker schijfke oerdegelijke Vlaamse hesp. Hesp is algemeen aanvaard als een Nederlandstalig woord dat enkel in België gebruikt wordt. Wij hebben zo wel meer woorden die enkel in België gebruikt worden. Denk maar aan het liedje van Magriet Hermans en Robert Long https://www.youtube.com/watch?v=9LJf...o&noredirect=1 |
Citaat:
|
Bij ons heet da boterhammebeleg eps.
Ientje me keis en ientje me eps. |
Citaat:
http://www.kookplaza.be/recept.php?id=9 Leg tussen 2 sneetjes brood een plakje hesp en een plakje kaas. Strooi wat selderijzout over de kaas (voor een pikante en pittige versie tevens wat tabasco, cayennepeper en worcestershiresaus) en smeer de buitenkanten van de croque monsieur in met gewone smeerboter of margarine. Indien we geen croque monsieur toestel hebben, kunnen we onze boterhammen op volgende manieren klaarmaken. In de pan : We smeren de buitenkanten van de boterhammen in met margarine of smeerboter en bakken ze op een middelmatig vuur in een pan (indien mogelijk met een geribbelde bodem om een mooie grilafdruk te verkrijgen), hierbij draaien we regelmatig onze boterhammen om. In de oven: In een voorverwarmde oven van 150 graden bakken we onze croque monsieurs op een rooster, hierbij draaien we eveneens de boterhammen een keer of twee om (Je zal zien dat de sneetjes brood anders door de warme lucht te fel naar buiten krullen) Als de boterhammen krokant beginnen te worden halen we ze even uit de oven en zetten de grillstand op. Op 275°C grillen we dan snel onze croque monsieurs. De grilltijd varieert van een minuutje tot twee minuten. Let op, hier verdient het een aanrader om de boterhammen in het oog te houden en ze tijdig uit de oven te halen. Te lang grillen resulteert in verbrande en zwarte boterhammen. We dienen alles op met wat sla en stukjes tomaat. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
't Is een schelle! :evil::evil::evil: |
Citaat:
Daarnaast is het NIET omdat men een bepaald woord gebruikt in Nederland, dat dit het correcte Nederlandse woord is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hier gezegge wij gewoon toespijs. Wij beleggen ons brood dan ook niet, enkel ons vermogen. We voegen wel een spijs als hesp toe aan de smaak van ons brood. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be