![]() |
Uit deze homofobe beerput worden de N-VA excellenties geboren
Jan Jambon, Steven Vandeput, Liesbeth Homans, Bart De Wever, Theo Francken...wat hebben ze gemeen naast hun N-VA stempel? Een verleden in het KVHV.
Vandaag richtte de Antwerpse tak van die studentenclub haar pijlen op bisschop Bonny, die een vurig pleidooi voert voor aanvaarding van homoseksuelen in de kerk en op termijn de openstelling van het huwelijk. KVHV vindt dat dit niet strookt met de finaliteit van seksualiteit, nl. het kweken van zieltjes en beschouwt iedereen die zijn seksualiteit beleeft buiten het huwelijk, dus zowel homoseksuelen als gescheiden personen, als zondaars. http://www.standaard.be/cnt/dmf20141230_01451839 Opmerkelijk, Wouter Jambon (gebroed van), die een tijdje geleden nog bepleitte dat de universiteit geen plaats is voor het plebs, is praeses van KVHV Antwerpen. |
Ik heb dat standpunt met verbazing gelezen. Twintigers die er vandaag dat soort standpunten op na houden.
|
Citaat:
KVHV, Die K staat niet voor Kunst. |
Ze hebben weer iets gevonden waar ze hun kak op kwijt kunnen.
Go go go, brave, verdraagzame jongens en meisjes! |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Als niet-gelovige zie ik het meer als een terechtwijzing naar de tegenstrijdigheid rond een bepaald concept die men aan het creëren is. Ik zie een analogie met het voeren van een gedoogbeleid dat per definitie ingaat tegen de geldende regels. Neem de discrepantie weg door het het beleid aan te passen. Maar de kerk heeft wel meer van die spreidstanden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Celibataire priesters die huwelijksadvies moeten verstrekken aan koppels die gaan trouwen? Altijd een leuke gevonden. Als de hypocriete Bono van U2 zijn bek opentrekt om ons een geweten te schoppen dan zijn de braakneigingen moeilijk te onderdrukken. Net zo zeer als de kerk wat geld wil ophalen voor de 'arme kindjes' in ontwikkelingslanden om hun bekeringsdrang in de praktijk te brengen. En zo zijn er wel meerdere. |
Citaat:
Voor het overige zie ik geen tegenspraak tussen vergeving en het onderhouden van de Geboden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Geen enkele traditionele priester heeft ons ooit gezegd dat wij kinderen "moeten" hebben. Wel dat we horen open te staan voor mogelijk nieuw leven. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be