Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Wenskaartje ontvangen rare namen ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=211879)

Universalia 31 december 2014 10:33

Wenskaartje ontvangen rare namen ...

Heeft u ook al wel eens een kaartje ontvangen van familie/vrienden waar sommige namen die het kaartje mede 'ondertekenden' u totaal duister zijn.

Ik geef een voorbeeld:

Mooi Nieuwjaarskaartje van goeie vrienden waarop hun beider namen staan maar ook een andere naam zo in de zin van: Groetjes Jef, Tante Jeanne en Sarah (uit de lucht gegrepen namen hoor mochten er mensen zijn die per toeval die namen hebben)

Dan breek je uw hoofd over die Sarah en denk je wie is dat?

Hebben die een kindje gekregen/aangenomen?

Uiteindelijk blijkt het veel éénvoudiger te zijn, daar die mensen er ook het dier des huizes, de kat of de hond wat anders hun naam bijgezet hebben.

Zo zie je maar ... :roll:

hamac 31 december 2014 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7477165)
Heeft u ook al wel eens een kaartje ontvangen van familie/vrienden waar sommige namen die het kaartje mede 'ondertekenden' u totaal duister zijn.

Ik geef een voorbeeld:

Mooi Nieuwjaarskaartje van goeie vrienden waarop hun beider namen staan maar ook een andere naam zo in de zin van: Groetjes Jef, Tante Jeanne en Sarah (uit de lucht gegrepen namen hoor mochten er mensen zijn die per toeval die namen hebben)

Dan breek je uw hoofd over die Sarah en denk je wie is dat?

Hebben die een kindje gekregen/aangenomen?

Uiteindelijk blijkt het veel éénvoudiger te zijn, daar die mensen er ook het dier des huizes, de kat of de hond wat anders hun naam bijgezet hebben.

Zo zie je maar ... :roll:

Goed dat je de privacy van dat beest respecteert. :-)

SDX 31 december 2014 10:52

Wat is er mis met de naam Sarah?

Mijn hond heette ook Sarah.

Eduard Khil 31 december 2014 10:55

toen ik nog een jaar of tien was hadden we een kanarievogel die vrykolakas heette, naar het personage uit de rode ridder.

Marie van de koster 31 december 2014 11:56

Ik kreeg een kaartje van "Rita en kinderen".
Nu zijn er 2 Rita's in mijn familie, allebei met kinderen en allebei hebben ze de vervelende gewoonte zo een keer in de 5 jaar een kaartje te sturen en geen afzender te vermelden. De poststempel is onleesbaar dus die helpt ook niet.
Ik schrijf begin december kaartjes aan iedereen die mij het vorige jaar een kaartje stuurde en verder eentje aan al wie nu een kaartje stuurt en er nog geen kreeg.
Wat moet ik nu met die Rita aanvangen? Naar alle 2 een kaartje sturen? Of naar geen van beiden? :?

Marie van de koster 31 december 2014 12:00

Dit heeft niks met namen te maken maar was ook vervelend.
Gisteren zat er een omslag in de bus, ik doe hem open en zie dat er een brief en een kaartje in zit. Ik haal de kaart eruit en let er op dat de brief niet valt, daardoor merk ik niet dat die envelop vol zat met van die gouden papieren sterretjes. Heel mijn vloer was bezaaid met sterren! Heel het firmament was in mijn living geland.
Merci, afzender! :x De volgende keer mag u zelf komen stofzuigen.

Bartjeuh 31 december 2014 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 7477251)
Ik kreeg een kaartje van "Rita en kinderen".
Nu zijn er 2 Rita's in mijn familie, allebei met kinderen en allebei hebben ze de vervelende gewoonte zo een keer in de 5 jaar een kaartje te sturen en geen afzender te vermelden. De poststempel is onleesbaar dus die helpt ook niet.
Ik schrijf begin december kaartjes aan iedereen die mij het vorige jaar een kaartje stuurde en verder eentje aan al wie nu een kaartje stuurt en er nog geen kreeg.
Wat moet ik nu met die Rita aanvangen? Naar alle 2 een kaartje sturen? Of naar geen van beiden? :?

Ik zou ze alle 2 opbellen om te zeggen dat je boete hebt moeten betalen omdat hun kaartje onvoldoende gefrankeerd was, en er geen afzender op stond. En of ze nu die boete willen terugbetalen, alstemblieft?

Marie van de koster 31 december 2014 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh (Bericht 7477257)
Ik zou ze alle 2 opbellen om te zeggen dat je boete hebt moeten betalen omdat hun kaartje onvoldoende gefrankeerd was, en er geen afzender op stond. En of ze nu die boete willen terugbetalen, alstemblieft?

:lol:

Wapper 31 december 2014 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 7477251)

Naar alle 2 een kaartje sturen, ondertekend met
Georgette, Moemoe en Flosjke :lol:

bembem 31 december 2014 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 7477256)
Gisteren zat er een omslag in de bus, ik doe hem open en zie dat er een brief en een kaartje in zit. Ik haal de kaart eruit en let er op dat de brief niet valt, daardoor merk ik niet dat die envelop vol zat met van die gouden papieren sterretjes. Heel mijn vloer was bezaaid met sterren! Heel het firmament was in mijn living geland.

LOL :lol::lol::lol:

Marie van de koster 1 januari 2015 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 7477453)
Naar alle 2 een kaartje sturen, ondertekend met
Georgette, Moemoe en Flosjke :lol:

Da's een goed gedacht :lol:

jogo 1 januari 2015 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 7477256)

Ik zou ze een stofzuiger opsturen , dat is een hint die hard gaat aankomen, en een vakantie kado doen in een vijf sterren hotel zal hun de ogen wel openen.

circe 1 januari 2015 17:53

Erger vind ik het om oude kaartjes tegen te komen (ik krijg het niet over mijn hart om ze weg te gooien) en dan langs geen kanten meer weten wie de ondertekenaars waren. Heel vervelend.

reservespeler 1 januari 2015 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7478310)
Erger vind ik het om oude kaartjes tegen te komen (ik krijg het niet over mijn hart om ze weg te gooien) en dan langs geen kanten meer weten wie de ondertekenaars waren. Heel vervelend.

Als ik kaartjes klasseer kijk ik steeds of er een naam op staat, staat er geen op, dan schrijf ik hem er zelf wel op.

Demper 1 januari 2015 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7477165)

Een oude kennis van mij flikte mij dat.

Opeens zat hier een kaartje in de bus waar zijn naam op stond, maar ook de naam van een meisje.

Ik had met die kerel al jaren geen contact meer, en die eikel kwam stoeffen met zijn nieuwe vlam.

Enkele dagen nadien probeerde hij me op te bellen, maar ik neem natuurlijk niet op.

Het is gewoon de vriendin die curieus is naar zijn vriendjes, en die kerel wil veel "vriendjes" optrommelen om hem groot voor te doen voor zijn wijf.

Alleen vraag ik 45 euro per uur om toneel te spelen.

circe 1 januari 2015 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 7478322)
Als ik kaartjes klasseer kijk ik steeds of er een naam op staat, staat er geen op, dan schrijf ik hem er zelf wel op.

neenee, er stond een heel gezin op. en ik had geen idee meer wie dat waren.

jogo 2 januari 2015 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7478324)

Opeens zat hier een kaartje in de bus waar zijn naam op stond, maar ook de naam van een meisje.

Ik had met die kerel al jaren geen contact meer, en die eikel kwam stoeffen met zijn nieuwe vlam.

Enkele dagen nadien probeerde hij me op te bellen, maar ik neem natuurlijk niet op.

Het is gewoon de vriendin die curieus is naar zijn vriendjes, en die kerel wil veel "vriendjes" optrommelen om hem groot voor te doen voor zijn wijf.

Hoeveel kost het om u niet te kennen?

Demper 2 januari 2015 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 7479970)
Hoeveel kost het om u niet te kennen?

veul

lombas 2 januari 2015 23:50

Kerstkaartjes en -wensen zijn iets voor pathologisch emotionele hunkeraars naar zelfbevestiging. Het zijn daarbij nog voor het overgrote deel enorme egocentrische karakters.

bembem 2 januari 2015 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7478324)

Jaloers? :-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be