![]() |
De gele vloedgolf
De aankondiging van Andrea Croonenberghs van het VRT-jaaroverzicht, vlak voor 'Thuis' maandagavond, schoot bij enkele kijkers in het verkeerde keelgat. Croonenberghs zei het volgende: "2014 was niet meteen een jaar om vrolijk van te worden. We namen afscheid van heel wat bekende figuren, het ebolavirus woedde en ook de opwarming van de aarde bleef een topic. Ook de Grote Oorlog werd herdacht, een gele N-VA-golf overspoelde Vlaanderen en de Rode Duivels deden het België-gevoel weer toenemen."
Die uitspraak over de N-VA-golf zorgde voor een klein stormpje in een glas water. Wat een bende geborneerde sukkelaars! |
Citaat:
|
Andrea somt gewoon de dingen op waar ze niet echt vrolijk van wordt.
|
Citaat:
Komaan zeg, als je hier al een aanval op de N-VA in ziet, dan ben je toch gewoon paranoïde? |
Citaat:
|
Dat sommige NVA'ers niet goed kunnen luisteren of lezen is inderdaad voor hen: de opmerking over de gele vloed staat inderdaad tussen die over de Eerste Wereldoorlog en de Rode Duivels. Gaan nu alle voetbalfans en afstammelingen van slachtoffers van WO I ook reageren, of kunnen die wel luisteren of lezen. Alle belgicisten te wapen: ze werd niet vrolijk van het toegenomen belgië-gevoel. Ach, eenmaal calimero, altijd calimero. Jongens toch, is dat het zelfbewuste Vlaanderen?
|
Wacht even. Wie werd er nu kwaad en waarom?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hoewel ik NVA gestemd heb, kan ik mij hier echt niet druk over maken. Zelfs als ze het zo had bedoeld, dan nog mag iedereen een mening hebben én geven.
|
Ik vind ons Andrea een toffe :)
|
Citaat:
|
Ik heb ook geen nva gestemd ik vind die uitspraak " een gele N-VA-golf overspoelde Vlaanderen " niet negatief, eindelijk de sossen buiten.
|
Citaat:
Van officiële N-VA-zijde kon men niets horen ! Dat er kijkers zich opwinden... daar trok men in't verleden ook niet veel van aan. Dat wat ze zei in haar functie van omroepster van een openbare zender kan voor misvatting in aanmerking komen. Daarom vroeg de VRT ZELF : "We vragen om extra voorzichtig te zijn met uitspraken die uit de context kunnen gerukt worden", klinkt het. Dat is evenmin een reprimande als de oorspronkelijke tekst een oprisping zou zijn. Tenminste als men van goede wil is. Uit de reacties van bv HLN is echter op te maken dat de opwinding vooral aan de linkerzijde te vinden is. Als er niets door de N-VA gezegd wordt waarover we ons kunnen opwinden, dan zorgen we er zelf voor. Opdracht is de N-VA in een onverdraagzaam, dus negatief daglicht te plaatsen. Kinderachtig, maar past in de tactiek van een stropopargumentatie , die we de laatste tijd meer vaststellen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering |
Arme Andrea, onschuldig en door de BRT ter orde geroepen.
Je moet niet vragen, als ze in het rode anti-Vlaamse bastion zelf vinden dat ze flink over de schreef is gegaan en haar terecht wijzen. |
Citaat:
Ik maar denken dat de opdracht onder tafel was: "promoot de sossen, met een schoteltje glutenvrije kruimels en soyamelk voor de groensels, en giet daar een lichtbruin multicultuursausje over." |
Citaat:
Onbeschaafden van jouw soort zouden geen toegang mogen krijgen tot een forum. |
Citaat:
|
Citaat:
Vlaanderen komt van ver, maar voor sommige Vlaams-nationalistische rakkers it is still a long, long way! |
VRT tikt Andrea op de vingers... Het kan zijn dat ik het gemist heb, maar heeft de N-VA zelf hier al enige kritiek op geleverd? Ik heb van hen nog geen negatieve reactie gezien?
Dus waarom zouden ze dan lange tenen hebben? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be