![]() |
‘Mensensmokkelaars verdienden 2,5 miljoen euro aan vluchtelingen op stuurloos vrachts
Bron
Detail tekst: Citaat:
Ik zou die 'overtocht' al niet kunnen betalen want ik heb geen 3000 �* 7000€ in bezit. Ik heb compassie met de Italianen want dat is niet de eerste keer dat er op die manier een bootje aankomt vol vluchtelingen. Het begint ook meer en meer op opgezet spel te lijken, in scene gezette acties, die schepen vol vluchtelingen die zomaar doelloos rondzwalpen in de hoop op hulp. Ik geloof daar niet veel meer van, in scene gezet om uit te wijken naar andere landen waar het 'beter' zou zijn. 8O |
Ik walg van u.
De meeste van de huidige vluchtelingen zijn Syriërs. Dat zijn mensen die vluchten voor afgrijselijk geweld van zowel de regering als de rebellengroepen. Kijk je af en toe eens naar het nieuws? Onthoofdingen, chemische wapens, sluipschutters die de burgerbevolking terroriseren... Syrië was een land met een hoge levensstandaard en veel hoogopgeleiden. Dat verklaart waarom die mensen zulke bedragen kunnen neertellen. In september 2014 waren er al 3000 doden en vermisten op zee door die transporten. Ook allemaal in scene gezet? |
Citaat:
Zij vragen fortuinen voor de overtocht en laten die mensen in de steek. En natuurlijk is het in scene gezet om geen veroordeling voor mensensmokkel op te lopen als ze aan boord blijven. Gewoon het schip verlaten en Italie verwittigen waar zich een schip bevind. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
2014 was het dodelijkste jaar voor de burgerbevolking volgens de VN. http://www.reuters.com/article/2014/...0JX1ZS20141219 |
Citaat:
Er wordt niet meer betoogd, dus moet de oorlog gedaan zijn. Moest de situatie zijn zoals U schets, dan zouden er toch betogingen zijn in Amerika? Ja toch? |
't Eerste veilige land dat je tegenkomt.
Uiteraard is dat Italië vanuit Syrië. |
Citaat:
De EU landen moeten die mensensmokkelaars pakken. Niet simpeler dan dat. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Als ze nu eens stopten met die bootjes binnen te halen, zouden de smokkelaars dan doorhebben dat het geen nut meer heeft? Laat ze rondzwalpen of sleep ze naar de Afrikaanse kust. Geef ze van mijn part eten en brandstof om terug te varen, maar haal ze niet binnen in Europa.
en voor ik hier een hoop drek over me heen krijg: de opvarenden weten perfect waar ze aan beginnen. |
Citaat:
Maar ik heb ook nooit begrepen waarom men ze niet meteen terugvaren. |
Citaat:
Maar ik heb ook nooit begrepen waarom men ze niet meteen terugvaren. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be