Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Recordaantal aanvragen voor asiel goedgekeurd (https://forum.politics.be/showthread.php?t=212146)

Universalia 6 januari 2015 08:37

Recordaantal aanvragen voor asiel goedgekeurd

Bron

Detail tekst:

Citaat:

Meer dan de helft van de asielzoekers die de voorbije drie maanden een aanvraag indienden, kreeg een positief antwoord. Een record, want nooit eerder werd meer dan vijftig procent van de asielaanvragen goedgekeurd. Drie jaar geleden lag dat cijfer op amper 23,5 procent.
Zo zie je maar veel tamtam maar uiteindelijk????

Citaat:

“Bijna iedereen die uit Syrië komt, krijgt een goedkeuring”, zegt Dirk Van Den Bulck, het hoofd van het Commissariaat-Generaal voor Vluchtelingen en Staatlozen.
Slim gezien van die landen daar om ze tot hier te krijgen, voer een oorlogje (terreurgroep Islamitische Staat (ISIS)en zie dat het gros van de bevolking ze uitwijkt naar andere landen om zich daar wat in de systemen te gaan infiltreren. 8O

Citaat:

Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) zes landen toevoegen aan de lijst met ‘veilige landen’. Wie uit een van de vermelde landen naar België komt, kan dan makkelijker en sneller worden teruggestuurd.
Goed dat 'veilige' landen tussen ' staat want echt veilige landen zijn dat niet echt dus denk ik dat we die beter buiten houden dan ze binnen te laten.

Al bij al is het een zoveelste artikel waar ik spontaan met begin te lachen en ik dan tot groot jolijt van de buren luid scandeer: Ridi Pagliacci ridi!!! :oops: Of was het Ausländer raus! wat ik gilde, of was het O! Sole Mio?

Laat mijn laatste zin een duidelijk bewijs zijn van wat Politici tegenwoordig doen (lees: altijd gedaan hebben), onzin verkopen, de mensen wat wijs maken en verder niets. 8O

Laat ons land maar verder volstromen, geen mens die er mee inzit. (sarcasme)

Graag reactie :rofl:

Pandareus 6 januari 2015 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7484823)
Bron

Detail tekst:

Zo zie je maar veel tamtam maar uiteindelijk????

Slim gezien van die landen daar om ze tot hier te krijgen, voer een oorlogje (terreurgroep Islamitische Staat (ISIS)en zie dat het gros van de bevolking ze uitwijkt naar andere landen om zich daar wat in de systemen te gaan infiltreren. 8O

Goed dat 'veilige' landen tussen ' staat want echt veilige landen zijn dat niet echt dus denk ik dat we die beter buiten houden dan ze binnen te laten.

Al bij al is het een zoveelste artikel waar ik spontaan met begin te lachen en ik dan tot groot jolijt van de buren luid scandeer: Ridi Pagliacci ridi!!! :oops: Of was het Ausländer raus! wat ik gilde, of was het O! Sole Mio?

Laat mijn laatste zin een duidelijk bewijs zijn van wat Politici tegenwoordig doen (lees: altijd gedaan hebben), onzin verkopen, de mensen wat wijs maken en verder niets. 8O

Laat ons land maar verder volstromen, geen mens die er mee inzit. (sarcasme)

Graag reactie :rofl:

Ik denk dat je een paar zaken niet snapt. Wat het concept asiel is bv, en voor welke redenen men dat toekent.
Economische migranten of gelukzoekers mag men terugsturen, maar hoe kun je nu in alle ernst mensen die echt vervolging ondergaan of vluchten omwille van genocidaire religioten die hen willen onthoofden op hetzelfde niveau zetten ?
Waarom zeg je "slim gezien van die landen" ? Denk je echt dat de syrische bevolking die het tot voor het uitbreken van de oorlog relatief goed had zat te wachten om naar hier te komen ? Landen als Jordanïe of Libanon overspoelen met vluchtelingen die daar in ondermaatse faciliteiten zitten en jij komt ermee spotten dat Syrïe dat "goed gezien heeft" ?

Nog iets : snap je eigenlijk wel dat als theo francken de lijst met veilige landen wil uitbreiden, dat dit als gevolg heeft dat hij asielzoekers uit die landen veel sneller en via een kortere procedure kan weigeren en laten terugsturen ? Nu duurt dat voor veel van die landen nog te lang, terwijl het aantal echt bevonden asielaanvragen van daaruit extreem laag is. Dit zijn dus eigenlijk geen asielzoekers maar economische migranten. Je zou dan zeggen : universalia gaat dat goed vinden, maar zelfs daar klaag je over...

Jantje 6 januari 2015 09:16

.

Universalia 6 januari 2015 09:35

Citaat:

Nog iets : snap je eigenlijk wel dat als theo francken de lijst met veilige landen wil uitbreiden, dat dit als gevolg heeft dat hij asielzoekers uit die landen veel sneller en via een kortere procedure kan weigeren en laten terugsturen ? Nu duurt dat voor veel van die landen nog te lang, terwijl het aantal echt bevonden asielaanvragen van daaruit extreem laag is. Dit zijn dus eigenlijk geen asielzoekers maar economische migranten. Je zou dan zeggen : universalia gaat dat goed vinden, maar zelfs daar klaag je over...
Komt dat geloofwaardig over, NEE!

Ook niet geloofwaardig.

Zoethoudertjes zijn dat en intussen laten ze er maar meer en meer binnen.

Universalia 6 januari 2015 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Agnice Van Parijs (Bericht 7484900)
Wat mij wel geloofwaardig overkomt dat is dat je een hardvochtige racist bent.
Dat dit irl ook zo is weet ik natuurlijk nier.

Er blijft dacht ik een enorm verschil tussen racisme en realisme, realisme in de zin van 'Iemand die zich richt op de werkelijkheid' dan wel. :-D

fox 6 januari 2015 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Agnice Van Parijs (Bericht 7484990)
Als jij een gewone Syrische burger zou zijn dan zou je beter beseffen wat de werkelijkheid is.

Kijk, het is vreselijk wat er overal ter wereld gebeurt (niet alleen in Syrie), maar het is niet realistisch om al die miserie naar Belgie te importeren. Het zijn nog steeds souvereine landen waar ze die miserie kennen en het is aan die souvereine landen om het op te lossen. Hulp naar daar sturen is mogelijk en gebeurt ook, maar die hulp moet ook aanvaard worden. Als men daar persé Islamitische regimes wenst is het hun eigen keuze om verder onderdrukt en uitgeperst te worden.

Nietzsche 6 januari 2015 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 7485015)
Kijk, het is vreselijk wat er overal ter wereld gebeurt (niet alleen in Syrie), maar het is niet realistisch om al die miserie naar Belgie te importeren. Het zijn nog steeds souvereine landen waar ze die miserie kennen en het is aan die souvereine landen om het op te lossen. Hulp naar daar sturen is mogelijk en gebeurt ook, maar die hulp moet ook aanvaard worden. Als men daar persé Islamitische regimes wenst is het hun eigen keuze om verder onderdrukt en uitgeperst te worden.

Dit is precies het punt: dat valt niet te zeggen.

Het is niet omdat ISIS nu relatief goeie succes boekt, dat het volk blij met hun is. In Syrië wonen zo,n 22, 85 miljoen mensen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be