Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Waalse werkloosheid daalt zevende maand op rij (https://forum.politics.be/showthread.php?t=212162)

Drukazz 6 januari 2015 14:32

Waalse werkloosheid daalt zevende maand op rij

Eind december 2014 telde het Waalse gewest 191.677 werkzoekenden en 24.290 jongeren in hun beroepsinschakelingstijd. Dat geeft een daling van de werkloosheid met 3,9 procent op jaarbasis, de zevende daling op rij. Ten opzichte van november is er wel een stijging, met 1 procent.

De cijfers werden bekendgemaakt door de Waalse arbeidsbemiddelingsdienst Forem. Wallonië telde in heel 2014 gemiddeld 196.062 werkloze werkzoekenden en 22.495 jongeren in de beroepsinschakelingstijd, samen 218.557 personen. Dit betekent een daling met 0,9 procent van 2013 tot 2014.

Wel zijn er veel verschillen naar leeftijdscategorie. Bij de min 25-jarigen is er bijvoorbeeld een gemiddelde daling met 5,4 procent, maar bij de jongeren tussen 25 en 30 jaar is er een stijging met 0,9 procent. Voor de 50-plussers staat er +5,4 procent in de tabellen.

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...d-op-rij.dhtml

Mooi om te zien hoe het mooiste stukje van België langzaam maar zeker er bovenop komt! :D

DucDEnghien 6 januari 2015 15:10

Niet alleen in Wallonië ook in Brussel.

marie daenen 6 januari 2015 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 7485328)
Niet alleen in Wallonië ook in Brussel.

Gaat dat hier om al die mensen die ze na jarenlang profiteren er eindelijk vanaf gegooid hebben?

Don Quichote 6 januari 2015 15:28

Volksverlakkerij.

Bij een tijdelijk beetje beter resultaat springen ze een gat in de lucht.
Hoera !!
Het 52ste Marshall-plan begint te werken ...totdat er een 53ste nodig blijkt.

Laat me niet lachen.
De scholing in franstalig Belgie gaat zienderogen achteruit.
Zware industrie en dingetjes monteren zal hier nog meer verdwijnen.

Knappe geesten en innovatie zal er nodig zijn.

Waarbij ik wil zeggen dat ook Vlaanderen zal stappen achteruit doen.

Wij zijn in slaap gewiegd door levenslange dop en OCMW mogelijkheden.

Anselmo 6 januari 2015 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote (Bericht 7485384)
Volksverlakkerij.

Hoera !!

Laat me niet lachen.

Dus geen gewetensbezwaren meer als de transfers nu gestopt worden.

Vrijheideerst 6 januari 2015 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 7485386)
Dus geen gewetensbezwaren meer als de transfers nu gestopt worden.

Ok. Ik onderschep de vrachtwagens ;-)

Garry 6 januari 2015 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 7485333)
Gaat dat hier om al die mensen die ze na jarenlang profiteren er eindelijk vanaf gegooid hebben?

Nee, het gaat over al die jaren lange Waalse doppers die het nu wat warm beginnen te krijgen en dan maar hier in Vlaanderen zijn aangespoeld zodat ze weer verder kunnen doppen als nieuwe werkloze.

Boduo 6 januari 2015 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote (Bericht 7485384)
Volksverlakkerij.

Hoera !!

Laat me niet lachen.

Bij heel wat OCMW's staat het water aan hun lippen.

C2C 6 januari 2015 21:15

De economische groei in Wallonië pikt ook al langer op. Er werd namelijk veel geïnvesteerd in technologie en onderwijs.

Tja, dat zijn economische pendels. Vandaar dat het goed is om de eenheid van het land te bewaren. Binnen 10 of 20 jaar staat Wallonië misschien voorop, en zitten wij in relatieve moeilijkheden. En wie weet vloeien de transferts ooit wel in de omgekeerde richting.

Lang leve België, zou ik zeggen. En felicitaties aan de regering Di Rupo, die eindelijk de vruchten van zijn werk ziet rijpen.

marie daenen 6 januari 2015 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 7485931)
De economische groei in Wallonië pikt ook al langer op. Er werd namelijk veel geïnvesteerd in technologie en onderwijs.

Tja, dat zijn economische pendels. Vandaar dat het goed is om de eenheid van het land te bewaren. Binnen 10 of 20 jaar staat Wallonië misschien voorop, en zitten wij in relatieve moeilijkheden. En wie weet vloeien de transferts ooit wel in de omgekeerde richting.

Lang leve België, zou ik zeggen. En felicitaties aan de regering Di Rupo, die eindelijk de vruchten van zijn werk ziet rijpen.

Het is daarom dat hij vandaag zijn mea culpa sloeg op de RTL...

C2C 6 januari 2015 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 7485942)
Het is daarom dat hij vandaag zijn mea culpa sloeg op de RTL...

Niet gezien. Ik kijk geen TV. Mea culpa om wat? Om de architect te zijn geweest van de economische relance van Wallonië?

illegal_alien 6 januari 2015 21:29

Walen bashen het blijft toch een leuk tijdverdrijf in het Vlaamsche Land...

Feit is dat het Waalsche Gewest stilletjes aan uit zijn dal kruipt en inderdaad, er is zwaar geinvesteerd in opleiding en technologie. Echter de splitsing Walifornia en Walbanie is er nog steeds. Henegouwen blijft een zorgenkind, maar de andere provincies komen er stilaan bovenop. Het zal wel de schuld van de PS zijn. :)

hamac 6 januari 2015 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 7485931)

De enige periode dat ze in het zuiden een hogere groeivoet hadden dan Vlaanderen in de laatste 20 jaar was toen de financiële crisis toesloeg en dit voor slechts twee kwartalen.

Om het gat te dichten zou de groeivoet een pak hoger moeten liggen dan van Vlaanderen.
Dat zit er niet direct in en zelfs dan zou het decennia duren.

hamac 6 januari 2015 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 7485945)
Niet gezien. Ik kijk geen TV. Mea culpa om wat? Om de architect te zijn geweest van de economische relance van Wallonië?

Welke relance?

DucDEnghien 6 januari 2015 21:39

Het Walenhaten is een favoriete sport voor Vlaams-Nationalisten. Met argumenten en verwijzingen die qua ouwbolligheid plakken van de overjarige spinnewebben en een totale weigering om de differentiatie te zien binnen de verschillende regios in het Waalse gewest zelfs binnen de provincies. Kwestie van hun gescleroseerde visies over Wallonië vooral niet te moeten herzien.

hamac 6 januari 2015 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 7485971)
Het Walenhaten is een favoriete sport voor Vlaams-Nationalisten. Met argumenten en verwijzingen die qua ouwbolligheid plakken van de overjarige spinnewebben en een totale weigering om de differentiatie te zien binnen de verschillende regios in het Waalse gewest zelfs binnen de provincies. Kwestie van hun gescleroseerde visies over Wallonië vooral niet te moeten herzien.

Buiten Waals-Brabant is er geen enkele waalse provincie die beter doet dan de zwakste provincie van Vlaanderen.
Cijfers zijn vaak droog, maar wel verhelderend.
Neem gerust een natje om ze door te spoelen.

Drukazz 6 januari 2015 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 7485976)
Buiten Waals-Brabant is er geen enkele waalse provincie die beter doet dan de zwakste provincie van Vlaanderen.

Buiten Catalonië is er geen enkele Zuiderse streek die beter doet dan de zwakste streek van Noord-Europa

Dus ik neem aan dat je ook van de EU af wil?

hamac 6 januari 2015 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7485982)
Buiten Catalonië is er geen enkele Zuiderse streek die beter doet dan de zwakste streek van Noord-Europa

Dus ik neem aan dat je ook van de EU af wil?

Kan je dat staven?

Troubadour 6 januari 2015 22:13

Handig dat HLN geen link naar de cijfers geeft en dat ik bij Forem slechts cijfers vindt tot november 2014. Die werkloosheidscijfers luiden overigens zo:

Vlaanderen: 4,5%
Wallonie: 12,6%
Brussel: 16,6%
Belgie: 8,5%

bron

We zullen maar efkens vergeten dat de werkloosheid in Wallonië tijdens 2013 en begin 2014 gemiddeld hoger lag dan in de voorgaande jaren en dat de huidige cijfers gewoon een terugkeer zijn naar het gemiddelde van de afgelopen decennia. Er is dus eigenlijk niet echt iets veranderd. Maar Forem zal dat wel opzettelijk gedaan hebben om haar eigen beleidsgebied er slechter te doen uitzien ze.

Alle Belgicistjes handen in de lucht voor verwaarloosbare verandering! Hoera, Wallonië is gered! :roll:

DucDEnghien 6 januari 2015 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 7485976)

Walen uit Waals-Brabant worden door Vlaams-Nationalisten ook als stinkende luizen bestempeld.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be