![]() |
1 op 3 inwoners Vlaamse Rand kent geen Nederlands
" "Dat een derde van de inwoners in de Vlaamse Rand geen Nederlands kent, is verontrustend."
Dat heeft Vlaams minister Ben Weyts, bevoegd voor de Vlaamse Rand, vandaag in het Vlaams Parlement gezegd in reactie op de Taalbarometer voor de Rand. Weyts benadrukt ook dat de problematiek van de Vlaamse Rand meer is dan alleen een taalkwestie. "De echte problematiek is sociaal van aard. Het gaat om het vrijwaren van het sociale weefsel van de Rand." Inderdaad de Vlaamse onafhankelijkheid is nu broodnodig. Een staatsgrens is nog steeds de beste taalgrens. |
Hoog tijd voor een uitbreiding van Brussel.
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat een staatsstructuur de noden van de burgers moet volgen en niet omgekeerd. Wanneer we in een situatie terechtkomen dat de helft van de mensen in de Vlaamse rand primair frans spreken, dan is het gemakkelijker voor die mensen in een tweetalig gebied te wonen, dan in een louter Nederlandstalig of gemeentes met wat halfslachtige faciliteiten. Door vast te houden aan die Vlaamse rand creëer je een politieke fictie die niet overeenstemt met de reële noden van de mensen in de rand. |
Citaat:
|
Citaat:
Dit is een pak beter dan Agnew, dit is tenminste grappige standup comedy |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben naar de kust geweest. |
Citaat:
Hoeveel zouden er eigenlijk Nederlands spreken in West-Vlaanderen. |
Citaat:
zoveel te vlugger zal Vlaanderen onafhankelijk zijn .:-) |
Citaat:
eigenaardig toch dat de Belgicisten enkel met deze redenering op de proppen komen als het over Nederlandstalig gebied gaat. Nooit of nooit heb ik hen horen pleiten om Franstalig gebied waar veel Nederlandstaligen wonen, zoals Geldenaken en omliggende gemeenten, tweetalig te maken. Of om gans België tweetalig te maken, wat toch hun ultieme droom zou moeten zijn . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:52. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be