Pandareus |
8 januari 2015 12:56 |
[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens
(Bericht 7488860)
Nog sterker, De banken hebben alles te zeggen, volk of regeringen hebben niets te zeggen tegen de banken, als daar over gezwegen wordt en het blijft zo dan kan er ook niets aan veranderen...iedereen WEET dat de banken vals spelen, maar waarom wordt er niets aan gedaan ? (het is wel duidelijk wat de relatie is van de banken met de regeringen)
|
Je kunt vandaag nog naar een andere bank stappen, en via de overstapdienst regelt men alles voor je. Als je van mening bent dat jouw bank 'vals speelt' dan lijkt het me logisch om daar weg te gaan.
Citaat:
Banken, de grootste in het algemeen houden nog steeds hetzelfde spel aan, er is niets DEMOCRATISCH aan !!
|
Sinds 2008 beseft men dat het benoemen van politici in de raad van bestuur van banken niet zo een gelukkig initiatief was. Het was uiterst democratisch, maar werkte niet naar behoren en gelukkig is men daar voor een groot deel van afgestapt. Banken zijn ofwel van de overheid, en kunnen dan best bestuurders krijgen die weten over wat ze praten en geen geparachuteerde politici. Ofwel zijn ze privaat en dan heeft niemand behalve de aandeelhouder er zaken mee wie de leiding van de bank heeft.
Maar wat er volgens jou 'democratisch' hoort te zijn aan een bank is voor mij een raadsel...
Nog een vraagje : versta je overigens het verschil tussen een bank, en een centrale bank ?
Citaat:
Stel gewoon het basisfundament van de werking die banken toepassen volledig verboden, en verander de regels zodat de banken verboden wordt nog frauduleus geld te winnen uit de zakken van de mensen, maar denk wel dat onbewust het gros van de mensen zelfs meewerken aan het in omloop brengen van 'vals' geld (geldmuur), principe blijft hetzelfde, ik heb dat al een aangekaart hoe dat het werkt met mijn discussie met brother paul !
|
Basisfundament van de bancaire werking verbieden ? Moet je eens uitleggen.
Zoals in de moslimwereld waar zogezegd geen rente mag gevraagd worden maar men je dan een afzonderlijke kostennota geeft bovenop de terugbetaling van je krediet ? Wil je dergelijke hypocrisie ?
En wat is dat voor zweverige theorie over in omloop brengen van 'vals' geld ?
|