Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Nee, jullie zijn níet Charlie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=212428)

Gun 9 januari 2015 09:27

Nee, jullie zijn níet Charlie

De Main Stream Media verklaart zichzelf plots kritisch te zijn en zelf een Charlie te zijn. De meeste media waren en zijn niet zoals Charlie Hebdo, verre van zelf.

HIER

Citaat:

Charlie Hebdo was een makkelijke prooi, want ze stonden alleen. De rest van de mediakudde graast liever in veilige weiden.
Citaat:

We zijn alleen geen Charlies. We durven niet. En die angst is ons aangedaan. We zouden allemaal Charlies moeten zijn, we zouden het graag zijn. Maar we zijn het niet. De eerste stap op de weg naar een oplossing, is toegeven dat er een probleem is. De slogan is verleidelijk, maar de realiteit is harder: Charlie est mort.

Knuppel 9 januari 2015 09:32

De vuige hypocrieten!!!

zonbron 9 januari 2015 09:41

Onze media...

zonbron 9 januari 2015 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7491153)
De vuige hypocrieten!!!

Nog een draadje vrije meningsuiting, vrije nieuwsgaring, censuur, internet oorlog, informatieoorlog, corrupte media etc.? Noem maar op...

De kassa van onze reguliere rinkelt en... Next!

Troubadour 9 januari 2015 09:56

Tsja, verontwaardiging is goedkoop en brengt goed op. Business as usual.

Knuppel 9 januari 2015 10:09

Juist. Nog een paar dagen cassa cassa voor "onze" media, en dan mogen we weten dat de daders nooit zullen gepakt worden.

Het artikel dat Gun opsnorde mag wel in zijn geheel onder de ogen worden gebracht.
Daarom bij deze...
Citaat:

Nee, jullie zijn n�*et Charlie

Charlie Hebdo was een makkelijke prooi, want ze stonden alleen. De rest van de mediakudde graast liever in veilige weiden.*
Aanmatigend - anders kan je het niet noemen. Hele redacties, horden journalisten: plots waren het allemaal de grootste verdedigers van de persvrijheid, plots waren ook zij slachtoffers. 'Je suis Charlie', zo stond het op hun kaartjes, zo keken ze gekweld de camera in. Schaamteloos, verblind, zelfingenomen - zo kan je het ook noemen.*
De meeste media waren en zijn niet zoals Charlie Hebdo. Niet eens van ver. Charlie Hebdo was/is taboeloos, compromisloos en onverschrokken. Daarom zijn ze ook aangevallen, daarom zijn ze vermoord. Ze waren een doelwit omdat ze opvielen, omdat ze iets deden dat bijna niemand anders deed, omdat zij begonnen waar de rest van de media begon terug te deinzen.*
Niet elk medium moet doen wat Charlie Hebdo doet/deed. Het is waardevol om je als medium te richten op informatie en/of duiding, en om satire en scherpe maatschappelijke commentaar over te laten aan anderen. Het vergt extra moed en overtuiging om, zoals Charlie Hebdo, wekelijks tegen zere schenen te schoppen en doelbewust heilige huisjes te slopen. Nogmaals: niet iedereen moet dat doen. Maar doe dan achteraf niet alsof jullie al die tijd hetzelfde waren, hetzelfde deden. Dat is niet zo.*
Het is nu eigenlijk te laat om Charlie Hebdo te verdedigen: dat had bij leven en welzijn moeten gebeuren. In het licht van bedreigingen en fatwa's had men Charlie Hebdo of*Jyllands-Posten massaal moeten bijtreden. Niet met een eenmalige - vooral symbolische - blijk van solidariteit, maar door een voorbeeld te nemen aan de durf en integriteit die tegenwoordig alleen nog satirici op zich nemen.*
We weten allemaal dat bijna geen enkele journalist oprecht de intentie heeft om de fakkel van Charlie Hebdo over te nemen. De meeste journalisten zullen blijven vluchten in smoesjes, drogredeneringen en lafhartig gewauwel. De persvrijheid zal manhaftig worden verdedigd als de tegenstander Bart De Wever heet en die iets stouts heeft gezegd over de onverdachte Vlaamse pers. Maar als het gaat over de fascistische kanker die rot in de islam, dan zal er veel weggekeken worden. Dan zullen we herinnerd worden aan context, en - ik beloof het u - onze verantwoordelijkheid in het geweld van gekken.*
We zijn alleen geen Charlies. We durven niet. En die angst is ons aangedaan. We zouden allemaal Charlies moeten zijn, we zouden het graag zijn. Maar we zijn het niet. De eerste stap op de weg naar een oplossing, is toegeven dat er een probleem is. De slogan is verleidelijk, maar de realiteit is harder: Charlie est mort.*
http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/ne...3%ADet-charlie

quercus 9 januari 2015 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7491194)
Juist. Nog een paar dagen cassa cassa voor "onze" media, en dan mogen we weten dat de daders nooit zullen gepakt worden.

Het artikel dat Gun opsnorde mag wel in zijn geheel onder de ogen worden gebracht.
Daarom bij deze...

Wel, eerlijk gezegd, ik was gisterenavond toch ook wel een beetje oververzadigd wanneer ik opnieuw geconfronteerd met het dramatisch bewogen gelaat van Martine Tanghe. Niet dat zij over die kille moordpartij geen woord had mogen reppen. Maar was het echt nodig om e i n d e l o o s de mening te vragen van elk levend wezen dat zich ergens in Europa op straat bevond (al of niet met het obligate je suis Charlie plaatje in de hand, de stereotype theelichtjes, de opgeheven potloden of stylo's enz.)?

Conscience 9 januari 2015 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 7491146)
De Main Stream Media verklaart zichzelf plots kritisch te zijn en zelf een Charlie te zijn. De meeste media waren en zijn niet zoals Charlie Hebdo, verre van zelf.

HIER

Juist!

De hypocrieten zeggen nu 'je suis Ahmed'.
Voil�*, fout van de smerige journalisten.

zonbron 9 januari 2015 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Conscience (Bericht 7491213)
Juist!

De hypocrieten zeggen nu 'je suis Ahmed'.
Voil�*, fout van de smerige journalisten.

Met een correcte berichtgeving kunnen we de ganse handel opnieuw rechttrekken zonder teveel chaos. In naam van de slachtoffers zou daar wel eens over kunnen gediscussieerd worden. Benieuwd wat onze reguliere media nog gaat besteden aan dit onderwerp binnen pakweg een weekje...

Boduo 9 januari 2015 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour (Bericht 7491181)
Tsja, verontwaardiging is goedkoop en brengt goed op. Business as usual.

Vwal�*.
Het draait alweer uit op
geld

Nietzsche 9 januari 2015 10:56

Hoe is dit nieuws?

Yordin 9 januari 2015 11:35

Citaat:

Citaat:

In het licht van bedreigingen en fatwa's had men Charlie Hebdo of*Jyllands-Posten massaal moeten bijtreden.

Inderdaad, zelf ben ik toen behoorlijk van mijn politiek correcte stoel gevallen, anderen hebben er helaas krampachtiger dan ooit aan vastgehouden.

Vandaag liggen de kaarten mogelijk anders, na maanden van nietsontziende gruwel in een van de vele islamitische staten is het wegvagen van bijna de complete redactie van Hebdo ongeveer het stomste wat radicale moslims konden doen.
Hebdo is een splinterbom geworden.

http://nos.nl/artikel/2012274-nog-no...-mohammed.html

Jay-P. 9 januari 2015 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7491206)
Wel, eerlijk gezegd, ik was gisterenavond toch ook wel een beetje oververzadigd wanneer ik opnieuw geconfronteerd met het dramatisch bewogen gelaat van Martine Tanghe. Niet dat zij over die kille moordpartij geen woord had mogen reppen. Maar was het echt nodig om e i n d e l o o s de mening te vragen van elk levend wezen dat zich ergens in Europa op straat bevond (al of niet met het obligate je suis Charlie plaatje in de hand, de stereotype theelichtjes, de opgeheven potloden of stylo's enz.)?

Niet alleen 't land lijkt me plat in t' westen van Vla. ook de mentaliteit.

Gun 9 januari 2015 12:21

Citaat:

Daarom bij deze...

http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/ne...3%ADet-charlie

:thumbsup:

quercus 9 januari 2015 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 7491349)

Wat heeft dit allemaal met het "westen van Vla." te maken? Zou je er niet beter aan doen om bij het onderwerp te blijven? Of moet ik die domme reactie van jou beschouwen als een soort geïrriteerdheid omdat de inhoud van mijn boodschap jou niet bevalt?

Jay-P. 9 januari 2015 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7491423)
Wat heeft dit allemaal met het "westen van Vla." te maken? Zou je er niet beter aan doen om bij het onderwerp te blijven? Of moet ik die domme reactie van jou beschouwen als een soort geïrriteerdheid omdat de inhoud van mijn boodschap jou niet bevalt?

't Is die boom die mijn zicht belemmert.

quercus 9 januari 2015 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 7491453)
't Is die boom die mijn zicht belemmert.

Conclusie: jouw enig doel is trollen. O.k. dan, ik zal je voortaan dan maar beter negeren.

DucDEnghien 9 januari 2015 17:00

Citaat:

HIER

Ik ben altijd fan geweest van Charlie Hebdo en een regelmatige lezer en wel hierom:

Boduo 9 januari 2015 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 7491349)

...in 't westen...

Nr.10 9 januari 2015 23:46

1 Bijlage(n)
Citaat:

HIER

² Deze cartoon verscheen in een frans dagblad. Onze media noch onze politici zijn Charlie. Alleen de 12 slachtoffers zijn Charlie.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be