Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Rijverbod voor homoseksuele in Rusland (https://forum.politics.be/showthread.php?t=212443)

Bad Attila 9 januari 2015 14:15

Rijverbod voor homoseksuele in Rusland

Blijkbaar is er in Rusland een wet gestemd waarbij een aantal categorieën van mensen een rijverbod krijgen, waaronder travestieten en transgenders...

http://www.huffingtonpost.com/2015/0...n_6439000.html

Een geluk dat Rusland zich als gidsland wilt profileren voor de "traditionele Europese waarden". Wat zal de volgende stap zijn? Een verbod op werk? Een verbod op familiebanden? Of nog erger?

Ik begin mij echt af te vragen of dat land wel "Europees" genoemd mag/kan worden. Hopelijk zullen de juridische stappen tegen deze waanzin resultaat opleveren, al betwijfel ik dit.

EDIT: doemme, een fout in de titel. :oops:

Pandareus 9 januari 2015 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 7491616)
Blijkbaar is er in Rusland een wet gestemd waarbij een aantal categorieën van mensen een rijverbod krijgen, waaronder travestieten en transgenders...

Een geluk dat Rusland zich als gidsland wilt profileren voor de "traditionele Europese waarden". Wat zal de volgende stap zijn? Een verbod op werk? Een verbod op familiebanden? Of nog erger?

Ik begin mij echt af te vragen of dat land wel "Europees" genoemd mag/kan worden. Hopelijk zullen de juridische stappen tegen deze waanzin resultaat opleveren, al betwijfel ik dit.

Benieuwd of Max van dietschland en nr10 dit ook zo een mooi voorbeeld voor het westen gaan vinden.

JBM 9 januari 2015 14:54

Ik stel me al heel lang vragen bij sommige forumleden die Rusland als het lichtend voorbeeld zien.

Indomitable 9 januari 2015 15:37

Gelukkig blijven ze met hun handjes van de wodka af.

Troubadour 9 januari 2015 17:08

Transgenders zijn niet noodzakelijk homoseksueel.

Maar goed, uiteraard zal ons residentieel Putinesk conservatief uitschot wel weer een manier vinden om die wet goed te praten.

Nietzsche 9 januari 2015 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour (Bericht 7491927)
Transgenders zijn niet noodzakelijk homoseksueel.

Maar goed, uiteraard zal ons residentieel Putinesk conservatief uitschot wel weer een manier vinden om die wet goed te praten.

Behoorlijk irrelevant, toch?

Waar het omgaat is dat deze wet echt op alle fronten absurd is.. :lol:

Troubadour 9 januari 2015 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7491931)
Behoorlijk irrelevant, toch?

Waar het omgaat is dat deze wet echt op alle fronten absurd is.. :lol:

Ja, dat is echt onmetelijk grappig. :roll:

Nietzsche 9 januari 2015 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour (Bericht 7491939)
Ja, dat is echt onmetelijk grappig. :roll:

Ik vind de wet zodanig absurd dat ik erom moet lachen. Neem jij altijd alles zo letterlijk?

cookie monster 9 januari 2015 20:25

Citaat:

Een beetje gay is ok , maar dit is echt wel gay !! :lol:
Ik denk als ze zoiets werkelijk willen doordrukken ,
daar zit echt wel een draadje los bij zulke gay-leiders !!
Ik vraag me af wat ze daar als normaal beschouwen ??
En wie bepaalt dat dan ??

S-K 13 januari 2015 14:10

Ik dacht dit was een grap of zo... dus niet...lol

Steben 13 januari 2015 15:20

Beste SK, al eens gedacht dat het regime aldaar net zoals jouw avatar deze wet perfect verklaard ziet als "our russia, not theirs" ?
Rusland is al lang op weg een "Derde Rijk aan de Volga en Oeral" te worden. We kunnen enkel blij zijn dat de economische sancties werken. Uiteraard wordt dat voorgesteld als het Russiche volk "pijn doen". Maar in historische voorbeelden is gebleken
- dat het volk sowieso pijn lijdt
- dat economische groei zal leiden tot grotere defensieuitgaven...

Troubadour 13 januari 2015 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 7497946)
Beste SK, al eens gedacht dat het regime aldaar net zoals jouw avatar deze wet perfect verklaard ziet als "our russia, not theirs" ?
Rusland is al lang op weg een "Derde Rijk aan de Volga en Oeral" te worden. We kunnen enkel blij zijn dat de economische sancties werken. Uiteraard wordt dat voorgesteld als het Russiche volk "pijn doen". Maar in historische voorbeelden is gebleken

Kom, niet overdrijven.

Nigeria aan de Wolga is een beter beeld.

S-K 14 januari 2015 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 7497946)

Waarom zou ik ''blij'' moeten zijn, omwille van die sancties?

Nietzsche 14 januari 2015 11:48

Wat is de argumentatie achter deze wetgeving?

mettewie 14 januari 2015 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7499020)
Wat is de argumentatie achter deze wetgeving?

Misschien wel de resultaten van een wetenschappelijk onderzoek dat bij homo's meer kop staart botsingen voorkomen dan bij niet homo's.;-)
Ik sta nergens meer van te kijken, Hoewel.........., je weet het maar nooit.

Nietzsche 14 januari 2015 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mettewie (Bericht 7499038)
Misschien wel de resultaten van een wetenschappelijk onderzoek dat bij homo's meer kop staart botsingen voorkomen dan bij niet homo's.;-)

Rusland en wetenschappelijk onderzoek.............

Nah, denk het niet.

mvd 14 januari 2015 12:06

Citaat:

Waar spreken ze in dat artikel eigenlijk van homoseksuelen?

Boduo 14 januari 2015 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JBM (Bericht 7491674)
Ik stel me al heel lang vragen bij sommige forumleden die Rusland als het lichtend voorbeeld zien.

OK
In Oostende zeggen ze : "Iederèèn is vrie".

Boduo 14 januari 2015 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mettewie (Bericht 7499038)

Da's er eentje voor vrijdagavond in m'n stamcafé.
Méér van dat !

mettewie 14 januari 2015 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 7499233)
Da's er eentje voor vrijdagavond in m'n stamcafé.
Méér van dat !

:-);-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be