Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Op welke politieke partij in het Vlaamse Parlement zou je stemmen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=21249)

Torero 3 oktober 2004 15:37

Op welke politieke partij in het Vlaamse Parlement zou je stemmen?

Brandt los!?

Ga er voor het gemak vanuit dat je mag stemmen in het Vlaamse Parlement, dus dat je Vlaming bent.

Rock Against Communism 3 oktober 2004 15:52

momenteel zou ik vb stemmen. Ik ben totaal geen geindoctrineerd lid met een lidkaart ofwat, en hun programma stemt ook niet 100% overeen met mijn politieke ideeen. Maar er is geen enkele andere partij die durft te stellen dat er een serieus vreemdelingen- (nader bepaald een moslim-) probleem is, en dat vind ik erg.

oja: amnestie NU !! (dat hoor je ook niet echt vaak bij de andere partijen hé)

Praetorian 3 oktober 2004 16:02

Om eerlijk te zijn, geen idee. In Nederland hebben ze D66, hier heb je voorlopig nog geen ideologische gelijke.

Sunshine 3 oktober 2004 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rock Against Communism
momenteel zou ik vb stemmen. Ik ben totaal geen geindoctrineerd lid met een lidkaart ofwat, en hun programma stemt ook niet 100% overeen met mijn politieke ideeen. Maar er is geen enkele andere partij die durft te stellen dat er een serieus vreemdelingen- (nader bepaald een moslim-) probleem is, en dat vind ik erg.

oja: amnestie NU !! (dat hoor je ook niet echt vaak bij de andere partijen hé)

Idem dito voor mij. Bezit ook geen VB-lidkaart, toch kunnen ze op m'n stem steeds rekenen daar ze de enigste partij zijn die het groteske vreemdelingenprobleem durft aan te kaarten en voor mij de enigste partij is die voor eigen Volk blijkt op te komen. De groteske leugens en geklungel van de Linkse partijen ben ik meer dan kotsbeu. Enkel in het Vlaams Blok zijn er capabele politici te zien die niet in dit vak zitten voor persoonlijke belangen zoals geldzucht en macht, maar politici die opkomen voor het Volk en gerechtigheid willen zien geschieden wanneer dit liefhebbend Volk onrecht aan gedaan wordt.

Torero 3 oktober 2004 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian
Om eerlijk te zijn, geen idee. In Nederland hebben ze D66, hier heb je voorlopig nog geen ideologische gelijke.

Vivant toch? Ik zou op VLD-Vivant stemmen denk ik. Afgaande op wat ik ervan weet.

Vlaamse Leeuw 3 oktober 2004 16:26

Ik zou stemmen op de N-VA.

Bhairav 3 oktober 2004 16:29

Ik heb besloten om mij vanaf nu in het buitenland te bevinden alst stemtijd is.

Rock Against Communism 3 oktober 2004 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Ik heb besloten om mij vanaf nu in het buitenland te bevinden alst stemtijd is.

anarchist ofwat? ge weet toch dat ge dan de grootste partij steunt...

Bhairav 3 oktober 2004 16:40

Het VB steunt anarchisme.

Praetorian 3 oktober 2004 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Torero
Vivant toch? Ik zou op VLD-Vivant stemmen denk ik. Afgaande op wat ik ervan weet.

D66 zet zich af van het neoliberalisme, VLD omarmt het. Vivant is ook duidelijk een beschermer van het grootkapitaal, want het creëert een systeem waar de belastingen nog meer gaan neerkomen op de kleinere verdieners.
Ongebreideld kapitalisme is even dodelijk als het nazisme, alleen is het niet zichtbaar. Wanneer het herverdelingsmechanisme wegvalt, bekom je automatisch een maatschappij dat stoelt op enkele junglewetten (zie Zuid-Amerika & Afrika). De onzichtbare hand is een mythe, een mythe gecreëerd door een elite.

Torero 3 oktober 2004 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian
D66 zet zich af van het neoliberalisme, VLD omarmt het. Vivant is ook duidelijk een beschermer van het grootkapitaal, want het creëert een systeem waar de belastingen nog meer gaan neerkomen op de kleinere verdieners.
Ongebreideld kapitalisme is even dodelijk als het nazisme, alleen is het niet zichtbaar. Wanneer het herverdelingsmechanisme wegvalt, bekom je automatisch een maatschappij dat stoelt op enkele junglewetten (zie Zuid-Amerika & Afrika). De onzichtbare hand is een mythe, een mythe gecreëerd door een elite.

Deze taal komt toch meer over als een PVDAer (in Nederland SP), dan als een D66er...

Musketo 3 oktober 2004 17:59

Met al die blokkers hier kan dat nooit een objectieve peiling worden.8)

Rock Against Communism 3 oktober 2004 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Met al die blokkers hier kan dat nooit een objectieve peiling worden.8)

o jawel.. t'is een poll voor dit forum.. dus je gaat een objectieve stemming krijgen onder de actieve forumgangers!

edit: uiteraard nooit een afspiegeling van de maatschappij, maar dat hoeft ook niet.

Praetorian 3 oktober 2004 18:07

Citaat:

Deze taal komt toch meer over als een PVDAer (in Nederland SP), dan als een D66er...

Ik verschil op vele zaken met PvdA, maar op economisch gebied hebben zij een sterk punt.

Musketo 3 oktober 2004 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rock Against Communism
o jawel.. t'is een poll voor dit forum.. dus je gaat een objectieve stemming krijgen onder de actieve forumgangers!

edit: uiteraard nooit een afspiegeling van de maatschappij, maar dat hoeft ook niet.

Werd het Blok niet de grootste partij moesten er nu verkiezingen zijn? En bedoelen ze dan ' groter dan het kartel cd&v/n-va ' of de grootste partij?

jef 3 oktober 2004 21:01

Volgens het vrt-nieuws werd het VB groter dan het kartel.

Echnaton 3 oktober 2004 21:10

En als bijvoorbeeld de VRT (t.t.z. Radio 1) overdreven veel aandacht blijft besteden aan de allochtonen zal het VB nog groter worden. Totdat de dam breekt. Wat dan gaat gebeuren kan niemand voorspellen. Hoeveel uiterst rechtsen zitter er bij het Blok ?

Musketo 3 oktober 2004 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jef
Volgens het vrt-nieuws werd het VB groter dan het kartel.

Zeg nog eens dat het vrt-nieuws niet objectief is ...:roll:

Torero 3 oktober 2004 22:01

Voor zover ik kan beoordelen vind ik het VRT nieuws veel objectiever dan de Nederlandse media. Vooral over de kwestie Israel-Palestijnen hebben ze al veel langer een gewogen berichtgeving, waar die van de NOS omsloeg van pro-Israel naar pro-Palestijnen...

Ik kijk het VRT nieuws met plezier, niet in de minste plaats om Sabine Hagendoren... ;)

Chipie 3 oktober 2004 22:19

Citaat:

Voor zover ik kan beoordelen vind ik het VRT nieuws veel objectiever dan de Nederlandse media. Vooral over de kwestie Israel-Palestijnen hebben ze al veel langer een gewogen berichtgeving, waar die van de NOS omsloeg van pro-Israel naar pro-Palestijnen...

Ik kijk het VRT nieuws met plezier, niet in de minste plaats om Sabine Hagendoren... ;)

Ik denk, Torero, dat U een zware inschattingsfout maakt...

Sabine Hagendoorn zal waarschijnlijk
wel de objectiefste van de VRT zijn...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be