Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   'Verdraagzame' linkse rukkertjes breken Leuven af (https://forum.politics.be/showthread.php?t=2125)

Kuifje 28 februari 2003 10:05

Ik zag de 'verdraagzame' linkse rukkertjes -aangevuld met wat Marokkaanse drugdealers uit Brussel - bezig op de anti-NSV-tegenbetoging. Maar jongens toch: wat een schorem, wat een schorem... Vitrines verbrijzelen, auto's vernielen, onschuldige voorbijgangers afranselen, brandjes stichten, met stenen gooien,... En dat allemaal omdat de NSV betoogt tegen Bologna. Een waar toonbeeld van verdraagzaamheid! En achteraf zijn ze nog trots op hun daden ook. Echt zielig.

marijke 28 februari 2003 10:36

[size=7][/size]En weer was de gewone burger het slachtoffer van vandalenstreken..

Bobke 28 februari 2003 10:54

Marijke schreef:
Citaat:

En weer was de gewone burger het slachtoffer van vandalenstreken..
Ben jij een onverdraagzaam mens zeg. :wink:
Kun je dan nog niet verdragen dat ze uw wagen wat beschadigen, of uw huis in de fik steken ?
Die jongens hebben toch ook recht op een verzetje niet.

vlaanderen72 28 februari 2003 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kuifje
Ik zag de 'verdraagzame' linkse rukkertjes -aangevuld met wat Marokkaanse drugdealers uit Brussel - bezig op de anti-NSV-tegenbetoging. Maar jongens toch: wat een schorem, wat een schorem... Vitrines verbrijzelen, auto's vernielen, onschuldige voorbijgangers afranselen, brandjes stichten, met stenen gooien,... En dat allemaal omdat de NSV betoogt tegen Bologna. Een waar toonbeeld van verdraagzaamheid! En achteraf zijn ze nog trots op hun daden ook. Echt zielig.

Ja ze zijn echt verdraagzaam en voeren vrije meningsuiting hoog in het vaandel! 8O
Oja ,dju ,das waar ,het waren vlaams -nationalisten daar telt dat niet voor! :lol:
Das maar eigen volk ,niet belangerijk genoeg! 8) :D

zottemutse 28 februari 2003 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Marijke schreef:
Citaat:

En weer was de gewone burger het slachtoffer van vandalenstreken..
Ben jij een onverdraagzaam mens zeg. :wink:
Kun je dan nog niet verdragen dat ze uw wagen wat beschadigen, of uw huis in de fik steken ?
Die jongens hebben toch ook recht op een verzetje niet.

Lap, daar gaan we weer ! Vuile racist ! Wat heb jij tegen de islam ? Als dat nu bij die gastjes hun godsdienst hoort ... :roll:

stijnVL 28 februari 2003 13:37

Schade aan wagens en huizen? Voor zover ik gelezen, gezien en gehoord heb, is er inderdaad een winkelruit gesneuveld en zijn er we verschillende vandalenstreken uitgehaald door het anarchistisch, klein-links, mao- en/of leninistische tuig.

Links en Rechts gaan uiteraard niet vrijuit in deze; beiden maakten zich schuldig aan wildplakken en dus de beschadiging van straatmeubilair. Weken voor de betoging spoten de NSV-ers en linkse activisten Leuven al herhaaldelijk dicht met slogans.

Dit is zondermeer overlast en betekent een ongesoliciteerde meerkost voor ons, Leuvense inwoners. Daarmee ben ik het volledig eens.

Maar wat te denken van de baldadigheden die studenten het ganse jaar door uithalen?

Wat met het door de stad Leuven mee georchestreerde terreur van 3-4 dagen Marktrock en de kleinere evenementen die leuven op zijn kop zetten, vervuild en potdoof achter laten?

Laten we alle studenten deporteren en een 'blok' zetten op festivals in de binnenstad 8O :wink:

angus 28 februari 2003 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stijnVL
Schade aan wagens en huizen? Voor zover ik gelezen, gezien en gehoord heb, is er inderdaad een winkelruit gesneuveld en zijn er we verschillende vandalenstreken uitgehaald door het anarchistisch, klein-links, mao- en/of leninistische tuig.

Links en Rechts gaan uiteraard niet vrijuit in deze; beiden maakten zich schuldig aan wildplakken en dus de beschadiging van straatmeubilair. Weken voor de betoging spoten de NSV-ers en linkse activisten Leuven al herhaaldelijk dicht met slogans.

Dit is zondermeer overlast en betekent een ongesoliciteerde meerkost voor ons, Leuvense inwoners. Daarmee ben ik het volledig eens.

Maar wat te denken van de baldadigheden die studenten het ganse jaar door uithalen?

Wat met het door de stad Leuven mee georchestreerde terreur van 3-4 dagen Marktrock en de kleinere evenementen die leuven op zijn kop zetten, vervuild en potdoof achter laten?

Laten we alle studenten deporteren en een 'blok' zetten op festivals in de binnenstad 8O :wink:

de handelaars gaan tevreden zijn...
het enige dat leuven trouwens op de kaart zet is de K.U.Leuven

stijnVL 28 februari 2003 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door angus
Citaat:

de handelaars gaan tevreden zijn...
het enige dat leuven trouwens op de kaart zet is de K.U.Leuven

Van mij hoeft leuven niet op de kaart te staan, maar je hebt gelijk dat de KUL een belangrijke groeipool is voor Leuven en omstreken. Toch betekent de aanwezigheid van de univ ook dat er hinder meekomt met die duizenden studenten. Meer dan van die sporadisch clash tussen links en rechts....

michr.oscoop 28 februari 2003 15:03

Citaat:

Al die "culturele"manifestaties met slechte stampmuziek, alcoholisme en massale ontucht in parken en plantsoenen mogen wat mij betreft direct verboden worden.

stijnVL 28 februari 2003 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Al die "culturele"manifestaties met slechte stampmuziek, alcoholisme en massale ontucht in parken en plantsoenen mogen wat mij betreft direct verboden worden.

Verboden hoeft het niet te worden, maar wel binnen de perken gehouden. Zoniet verbannen naar de feestweide van Werchter en de kosten van de tussenkomsten door de politie, brandweer enz verhalen op de organisatie. Sorry Schuermans, betaal uw rekening zelf of reken het door naar de festivalgangers die zo nodig zichzelf te buiten moeten gaan.

8)

Rogier 28 februari 2003 15:16

Citaat:

Van mij hoeft leuven niet op de kaart te staan, maar je hebt gelijk dat de KUL een belangrijke groeipool is voor Leuven en omstreken. Toch betekent de aanwezigheid van de univ ook dat er hinder meekomt met die duizenden studenten. Meer dan van die sporadisch clash tussen links en rechts....

Goede opmerking, Hoeveel studenten zijn er in leuven. Hoeveel van die studenten namen er deel aan die betoging, hoeveel studenten van Pol & Soc.

mvg. Rogier :wink:

athena 28 februari 2003 16:05

Citaat:

Er is wel een volledige facbar die nog maar juist geopend was kort en klein geslagen, ge denkt toch niet dat het links crapuul hun eigen materiaal gaan gebruiken om mee te smijten of blokkades op te werpen, nee dat gaan ze gaan roven bij a-politieke studentenvereningen.

alpina 28 februari 2003 17:59

Citaat:

Citaat:

Verboden hoeft het niet te worden, maar wel binnen de perken gehouden. Zoniet verbannen naar de feestweide van Werchter en de kosten van de tussenkomsten door de politie, brandweer enz verhalen op de organisatie. Sorry Schuermans, betaal uw rekening zelf of reken het door naar de festivalgangers die zo nodig zichzelf te buiten moeten gaan.

8)

Voor zover ik weet zijn er op festivals nauwelijks problemen, toch niet van die aard dat er politie aan de pas moet komen!! Enkel voor het regelen van het verkeer lijkt mij politie noodzakelijk.

athena 28 februari 2003 18:02

Waarom de tegenbetoging geen dag voor of na de NSV-betoging organiseren?

alpina 28 februari 2003 18:15

[quote="athena"]Waarom de tegenbetoging geen dag voor of na de NSV-betoging organiseren?[/quote$

Dat lijkt mij inderdaad de enige goede oplossing! Zo betogen enkel nog die personen die echt een boodschap willen uitdragen en niet diegene gewoon wat keet willen komen schoppen.

datri 28 februari 2003 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door athena

Hun bedoeling is immers een rechtstreekse confrontatie aan te gaan met de NSV en nadien de onregelmatigheden in hun schoenen te schuiven !

vlaanderen72 28 februari 2003 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door datri
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door athena

Hun bedoeling is immers een rechtstreekse confrontatie aan te gaan met de NSV en nadien de onregelmatigheden in hun schoenen te schuiven !

Linksen zijn lafbekken en lamstralen! :x

athena 1 maart 2003 12:47

Inderdaad, linksen zijn op confrontatie, heb mij eens geïnformeerd over de vorige NSV-betogingen in Gent en Antwerpen, waar het veel moeilijker is om het tot een confrontatie te laten komen en daar waren veel minder tegenbetogers, volgens mijn bronnen 2 jaar geleden ocharme 120 in Antwerpen

Forza Europa 1 maart 2003 12:53

De roze leeuwen voelen zich al goed thuis bij de N-VA, met een flikker als lijsttrekker. Meer nog, ze maken er nog massaal propaganda voor!

Frolic 1 maart 2003 12:54

Citaat:

Citaat:

Enkel nog Laïs op de Vlaamse Podia!! Hoezee!! :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be