Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Arabische lente (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=220)
-   -   In de geest van de moslim: de islamitische trots verklaard (https://forum.politics.be/showthread.php?t=212726)

demonen 14 januari 2015 14:51

In de geest van de moslim: de islamitische trots verklaard

De terroristen in Parijs en de jihadisten van ‘Islamitische Staat’ in Syrië en Irak deden afgelopen maanden een schokgolf door de westerse wereld gaan. Zeker toen bleek dat tal van Europese moslims IS steunen. Op verzoek van Elsevier Juist schreef rechtsgeleerde Afshin Ellian een essay. Het trotse denken en de logica van moslims van binnenuit verklaard.

01: 'Waarom zijn wij achtergebleven?'
Kort na de Iraanse revolutie begin 1979 had ik een afspraak met een paar vrienden in een theehuis in Teheran. Het was de eerste lente na de revolutie. De geur van de bloesems drong diep door tot in onze longen. De zon ebde weg. Het aangename weer in die tijd van het jaar, vooral aan het eind van de dag, streelde niet alleen de huid, maar ook de ziel, die vol vreugde was....
http://www.elsevier.nl/Nederland/blo...rpageid=158493

cato 14 januari 2015 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7499297)
De terroristen in Parijs en de jihadisten van ‘Islamitische Staat’ in Syrië en Irak deden afgelopen maanden een schokgolf door de westerse wereld gaan. Zeker toen bleek dat tal van Europese moslims IS steunen. Op verzoek van Elsevier Juist schreef rechtsgeleerde Afshin Ellian een essay. Het trotse denken en de logica van moslims van binnenuit verklaard.

01: 'Waarom zijn wij achtergebleven?'
Kort na de Iraanse revolutie begin 1979 had ik een afspraak met een paar vrienden in een theehuis in Teheran. Het was de eerste lente na de revolutie. De geur van de bloesems drong diep door tot in onze longen. De zon ebde weg. Het aangename weer in die tijd van het jaar, vooral aan het eind van de dag, streelde niet alleen de huid, maar ook de ziel, die vol vreugde was....

Europa en Amerika denken veel te makkelijk ,dat de moslimwereld en andere
godsdiensten /ideologieen in de wereld, zoals Rusland, China en India enz
op den duur zich zullen aanpassen aan de Westerse normen en waarden
Het tegendeel is waar.
Zeker als deze Westerse waarden worden afgedwongen door neokoloniale oorlogen en machtsvertoon.
Daarom het Westen kan zeker trots zijn op eigen vrijheid ,normen en waarden. Alleen is bescheidenheid op zijn plaats ,naar andere delen van de wereld toe.
In deze tijd van een multipolaire wereld,
is het tijdperk van het American en British Empire voorbij.

Lukkas 14 januari 2015 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 7499326)
Europa en Amerika denken veel te makkelijk ,dat de moslimwereld en andere
godsdiensten /ideologieen in de wereld, zoals Rusland, China en India enz
op den duur zich zullen aanpassen aan de Westerse normen en waarden
Het tegendeel is waar.
Zeker als deze Westerse waarden worden afgedwongen door neokoloniale oorlogen en machtsvertoon.
Daarom het Westen kan zeker trots zijn op eigen vrijheid ,normen en waarden. Alleen is bescheidenheid op zijn plaats ,naar andere delen van de wereld toe.
In deze tijd van een multipolaire wereld,
is het tijdperk van het American en British Empire voorbij.

Ja, en nu komen wij onder de knoet van de Islamic Empire. Hoofden zullen rollen. Ik hoop die van onze rode en groene vrienden het eerst.

cato 14 januari 2015 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas (Bericht 7499402)
Ja, en nu komen wij onder de knoet van de Islamic Empire. Hoofden zullen rollen. Ik hoop die van onze rode en groene vrienden het eerst.

Met angsthazen en paniekzaaiers komen we geen steek verder.
Europa heeft al zoveel oorlogen overleefd en niet door de angstzaaiers.

Lukkas 14 januari 2015 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 7499414)

De laffe 'kop in het zand' - types gaan de boel redden zeker. Achterlijke dwazen.

Dus we gaan ons eerst onder de voet laten lopen en dan, na lang bloedvergieten, staan wij terug op. Ik denk dat het beter is dat wij zorgen dat die extremisten hier worden buiten gegooid. Lekker de kortste en gezondste weg.

Mirushetnieuws 15 januari 2015 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas (Bericht 7499436)
De laffe 'kop in het zand' - types gaan de boel redden zeker. Achterlijke dwazen.

Dus we gaan ons eerst onder de voet laten lopen en dan, na lang bloedvergieten, staan wij terug op. Ik denk dat het beter is dat wij zorgen dat die extremisten hier worden buiten gegooid. Lekker de kortste en gezondste weg.

Deze man heeft zo mogelijk het beste idee dat ik al hoorde: http://www.liveleak.com/view?i=048_1421321052

Kallikles 15 januari 2015 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 7499414)

²

smiley 15 januari 2015 15:57

Citaat:

x2

Piero 18 januari 2015 23:54

Dubbel

Piero 18 januari 2015 23:54

Citaat:

Op verzoek van Elsevier Juist schreef rechtsgeleerde Afshin Ellian een essay. Het trotse denken en de logica van moslims van binnenuit verklaard.

Een helder en eerlijk essay over de islam, de jihad en de situatie van moslims in het Westen.
Niet alleen de weerloosheid van moslims, maar ook het Europese nihilisme, dat niet bereid is de vrijheid te verdedigen, biedt jihadisten de mogelijkheid om de politieke islam op Europese bodem te verspreiden.

De eeuwige terugkeer van de gewelddadige jihad is de toverformule waarmee deze horde uit het niets tevoorschijn komt. We zullen moeten strijden tegen de horde, met pen en geweer – de strijd wordt ons opgedrongen.

patrickve 19 januari 2015 07:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 7507246)
Een helder en eerlijk essay over de islam, de jihad en de situatie van moslims in het Westen.
Niet alleen de weerloosheid van moslims, maar ook het Europese nihilisme, dat niet bereid is de vrijheid te verdedigen, biedt jihadisten de mogelijkheid om de politieke islam op Europese bodem te verspreiden.

De eeuwige terugkeer van de gewelddadige jihad is de toverformule waarmee deze horde uit het niets tevoorschijn komt. We zullen moeten strijden tegen de horde, met pen en geweer – de strijd wordt ons opgedrongen.

Inderdaad.

Bad Attila 19 januari 2015 08:39

Heel mooie tekst.

patrickve 19 januari 2015 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 7507384)
Heel mooie tekst.

Inderdaad. Maar hier is alles gezegd, en valt het mooie sprookje in 't water:

Citaat:

De islam is daarentegen op een aantal wezenlijke punten onveranderlijk.

Dit zijn ze:
> Er is geen godheid dan Allah.
> Mohammed is zijn boodschapper en de laatste profeet.
> De Koran is het letterlijke woord van *Allah.
> Het leven van Mohammed is het voorbeeld voor het leven van alle moslims.
Met wat te lezen staat in de Koran onder niet mis te verstane termen, en met wat historisch gekend is van Mohammed, zijn we zoet.

Geweld, bloedvergieten en moord zijn onuitwisbaar uit de overanderlijke elementen van de Islam.

Nu kan je nog zoveel als je wil op uw kop gaan dansen. De mis is gezegd.

Piero 19 januari 2015 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praatcafé (Bericht 7507432)
Wellicht heb je hem niet goed begrepen.

U heeft toch geen last van een algeheel gevoel van superioriteit op basis van een oud boek hoop ik?

Guinevere 19 januari 2015 11:54

Citaat:

Van binnenuit? Het is maar de vraag hoeveel moslims dat zo zien. Ik alvast niet. Dhr Afshin Ellian heeft recht op zijn mening maar is geen islamitische spirituele leider, sjeik of moslimgeleerde. Ik ken namen waar veel meer moslims zich achter scharen of naar opkijken: Sheikh Sudais, mufti Ismail Menk, ustad Nouman Ali Khan,...

SDX 19 januari 2015 12:12

Citaat:

2!

En liefst zo snel mogelijk.

Bad Attila 19 januari 2015 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 7507398)
Inderdaad. Maar hier is alles gezegd, en valt het mooie sprookje in 't water:

Met wat te lezen staat in de Koran onder niet mis te verstane termen, en met wat historisch gekend is van Mohammed, zijn we zoet.

Geweld, bloedvergieten en moord zijn onuitwisbaar uit de overanderlijke elementen van de Islam.

Nu kan je nog zoveel als je wil op uw kop gaan dansen. De mis is gezegd.

Ik vind persoonlijk dat uw keuze van quote uit het stuk niet echt overtuigend klinkt...

vlaams realist 19 januari 2015 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7507592)
Van binnenuit? Het is maar de vraag hoeveel moslims dat zo zien. Ik alvast niet. Dhr Afshin Ellian heeft recht op zijn mening maar is geen islamitische spirituele leider, sjeik of moslimgeleerde. Ik ken namen waar veel meer moslims zich achter scharen of naar opkijken: Sheikh Sudais, mufti Ismail Menk, ustad Nouman Ali Khan,...

Tof , kan je linken naar hun vizie op de koran geven a.u.b .
Kwestie van me juist te informeren .

vlaams realist 19 januari 2015 16:42

Nr 1 al gevonden ;http://en.wikipedia.org/wiki/Abdul_Rahman_Al-Sudais

vlaams realist 19 januari 2015 16:49

"Van binnenuit" lijkt me hier dan ook heel toepasselijk .
En jouw "gematigde" lijkt me een echte oproeper tot geweld tegen ongelovigen.
Wat in de ogen van een moslim natuurlijk hetzelfde kan zijn .
Het blijft een gewelddadig geloof vanuit de bron .

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be