![]() |
Hart boven Hard organiseert wake als antwoord op anti-islambetoging
![]() De anti-islamoptochten in Duitsland lokken steeds meer volk. ANTWERPEN - Het burgerplatform Hart boven hard organiseert, twee dagen nadat Pegida Vlaanderen voor het eerst op straat zal komen, een wake voor een solidaire samenleving in Antwerpen. “Als Pegida een manifestatie houdt tegen de islam, laat ons dan bewijzen dat Antwerpen daadwerkelijk een stad is van iedereen, ongeacht afkomst of religie”, laat de organisatie woensdag weten. Op 26 januari om 18.30 uur blaast het platform verzamelen aan Het Steen. Positief signaal “Zo willen we op een passende en positieve manier een signaal geven dat in onze samenleving iedereen zijn plaats heeft en krijgt, vanuit gelijkwaardigheid”, laat Ciska Hoet, woordvoerster van de Antwerpse afdeling, weten. Ze voegt eraan toe dat de wake “een onmiddellijk en duidelijk antwoord is aan diegenen die verdeeldheid en haat willen zaaien op basis van afkomst of religie. We willen niet dat het Duitse Pegida geïmporteerd wordt in Antwerpen”, klinkt het. Pegida Vlaanderen heeft woensdag via Facebook laten weten dat ze op 26 januari een eerste bijeenkomst houdt, aan het Frans consulaat in Antwerpen. Woensdagavond hadden al bijna 5.000 mensen de pagina geliket. http://www.gva.be/cnt/dmf20150114_01...-islambetoging Naar welke bijeenkomst gaan jullie? Pegida of Hart boven Hard? Of geen enkele? |
Citaat:
|
Tegen de islam zijn is niet hetzelfde als tegen moslims zijn. Het eerste is overigens perfect normaal en zelfs wenselijk, het tweede is simpelweg asociaal en debiel. Doet HtH na de vele pogingen om mensen tegen de regering op te zetten nu een nieuwe poging om nog meer mensen tegen mekaar op te zetten?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Maandag 26.01 is PEGIDA-dag! Er komt een 'kaarsjestapijt' ter ere van de slachtoffers van moslimterreur en voor onze vrijheid en onze waarden. Sprekers zullen getuigen over de waarden die wij voorstaan en de ISIS-barbaren die ze willen afschaffen. De duisternis van de moslimterreur wordt symbolisch verdreven met de zaklampen op onze smartphones. Mensen, deel ons evenement en meld je aan als deelnemer; leve PEGIDA, wij zijn het volk!
|
Als men eens even de tijd nam de 13 standpuntjes van PEGIDA - Vlaanderen na te lezen. Ik ben ervan overtuigd dat bij het tegenprotest van Hart tegen Hard verschrikkelijk veel mensen op de 'aanwezig' knop hebben gedrukt zonder zich ook maar een beetje te informeren naar de wensen van PEGIDA.
Als de twee demonstraties er komen zit het verstand duidelijk in de groep van PEGIDA. |
Ik ga elke maandagavond joggen. Of was het zaterdag betoging?
|
Ik ga helemaal nergens heen.
|
Citaat:
De omgekeerde wereld. |
Citaat:
|
Citaat:
Dit even ter uwer informatie. |
Stuiptrekkingen van Janssens'aanhangers?
|
Ik wens alle deelnemers van de PEGIDA-betoging veel plezier toe.
|
Ik ga naar alle twee.
Mankeert een optie in uw 'poll'. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be