Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Milieu (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=168)
-   -   Frank Deboosere maakt een slippertje (https://forum.politics.be/showthread.php?t=213056)

reservespeler 18 januari 2015 10:23

Frank Deboosere maakt een slippertje

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2015...bdb1c98199670a

Eigen schuld, dikke bult.

Ik heb niet veel op met die man die groener wil zijn dan de groenen.
Het is zo'n parvenu die 50 rijdt waar 70 toegelaten is, om toch zeker maar geen te zware voetafdruk na te laten.

Frank Deboosere (56), een fervent fietser, is zaterdagochtend in alle vroegte stevig onderuit gegaan op de fiets. Dat meldt de VRT-weerman zelf in zijn ‘Fietsdagboek’ op zijn website. Deboosere was om vijf uur ’s ochtends opgestaan om met de fiets van bij hem thuis naar Leuven te rijden, waar hij paraat moest zijn voor het *Radio 2-programma De Weekwatchers.

Tijdens zijn rit op het jaagpad langs de Leuvense Vaart slipte Deboosere evenwel op een ijsplek, waardoor hij naar eigen zeggen ‘met zijn volle rechterzij tegen de grond smakte’. Gelukkig voor Deboosere viel hij niet aan de kant van de vaart, maar hij hield er wel enkele kneuzingen en een gescheurde jas aan over.

Pittig detail: in zijn weerbericht van vrijdagavond had Deboosere nog net gewaarschuwd voor ... gevaarlijke ijsplekken.

Supe®Staaf 18 januari 2015 10:29

Als het klopt, dan is het tenminste geen hypokriet die met het vermanende vingertje de automobilisten beleert, maar zelf gaat werken in een van de zwaarste Volvo's of iets dergelijks.

reservespeler 18 januari 2015 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 7505933)
Als het klopt, dan is het tenminste geen hypokriet die met het vermanende vingertje de automobilisten beleert, maar zelf gaat werken in een van de zwaarste Volvo's of iets dergelijks.

Hij is inderdaad een fervent fietser, en is (bijna) nog nooit met de auto gaan werken.

geertvdb 18 januari 2015 10:39

K&k

quercus 18 januari 2015 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 7505933)

Dat moeten we hem inderdaad geven. Hij is hier heel consequent geweest. Hij heeft nog geluk gehad want hij had er ergere letsels kunnen aan overhouden.

hamac 18 januari 2015 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7505967)
Dat moeten we hem inderdaad geven. Hij is hier heel consequent geweest. Hij heeft nog geluk gehad want hij had er ergere letsels kunnen aan overhouden.

Heeft hij al eens niet eerder het nieuws gehaald door op z'n totter te gaan?

reservespeler 18 januari 2015 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 7505977)

Ja, inderdaad.

Nog zo'n stelling van hem.
http://www.hln.be/hln/nl/2656/Global...kinderen.dhtml

Frank Deboosere: "Krijg maximum twee kinderen"
Door: redactie
HLN 15/04/14 - 08u13

"Ik heb zelf vier kinderen en dat is zalig. Maar in feite ben ik niet goed bezig geweest, of net té goed. Want vier is te veel". Dat vertelde weerman Frank Deboosere gisteravond in Terzake naar aanleiding van het nieuwe rapport van het VN-klimaatpanel.

Dat stelt dat de temperatuur blijft stijgen, maar dat we de desastreuze gevolgen van de klimaatwijziging nog op het nippertje kunnen afwenden.

Deboosere gaf daartoe enkele tips, waaronder deze: "Als elk gezin over de hele wereld gemiddeld twee kinderen zou hebben, zou dat een heel goede zaak zijn. Want elke persoon zorgt voor een heleboel koolstofdioxide, en dat is een van de grote problemen. Dus alsjeblieft Chinezen, alsjeblieft iedereen: doe het niet te vaak, of toch niet te vaak met resultaat".

reservespeler 18 januari 2015 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 7505977)

Val Frank Deboosere leidt tot moderne weerspreuken

Het Nieuwsblad 22/05/2013 om 17:31

Dinsdag viel weerman Frank Deboosere met zijn fiets. Het pijnlijke gevolg? Een gebroken elleboog. En blijkbaar is de een zijn val, de ander zijn spitsvondige tweet. Bekende en onbekende Twitteraars spelen namelijk gretig in op het ongeluk en vinden nieuwe weerspreuken uit onder de hashtag #moderneweerspreuken. Wij pikten er de leukste uit.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20130522_067

manta 18 januari 2015 11:14

Tja, belgische wegen en veiligheid...

Scherven A. Mok 18 januari 2015 11:20

Alle ik was niet de enige die op zijn bakkes is gevallen zaterdagmorgen. Bij mij was het wel in de stad. Leider Bart was te druk met soldaatjes aan't spelen en vergeten de strooidiensten te laten uitrukken. Ik was bijna slachtoffer van het terrorisme.

reservespeler 18 januari 2015 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 7506017)
Alle ik was niet de enige die op zijn bakkes is gevallen zaterdagmorgen. Bij mij was het wel in de stad. Leider Bart was te druk met soldaatjes aan't spelen en vergeten de strooidiensten te laten uitrukken. Ik was bijna slachtoffer van het terrorisme.

Is dat de verantwoordelijkheid van Bart?
Zijn er in Antwerpen geen schepenen met bevoegdheden?

Garry 18 januari 2015 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7505967)

Had hij zijn fietshelm op?

https://www.youtube.com/watch?v=xquJtJsjXjQ

Garry 18 januari 2015 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 7506017)

Besparingen hé jong. Als ge weet dat het kan glad zijn moet ge eerst maar zelf gaan strooien hé. Dat helpt want dan weet ge daarna wanneer ge daar met uw fiets passeert waar ge extra moet opletten omdat er daar gladde plekken zijn.:lol:

Ge zou net zoals Frank ook al veel beter zijwieltjes laten plaatsen hé.

manta 18 januari 2015 12:11

Op een baantje naast een waterloop zout strooien kan niet goed zijn voor 't water...
We zullen fietsers moeten verplichten om met winter/zomerbanden te rijden zodat er minder ongevallen zijn, da's beter voor de natuur dan 't water brak maken... Als er iemand met een sneeuwketting voor fietswielen komt zal Frank er alvast een paar van kopen...

Zeus 18 januari 2015 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7506087)
Op een baantje naast een waterloop zout strooien kan niet goed zijn voor 't water...
We zullen fietsers moeten verplichten om met winter/zomerbanden te rijden zodat er minder ongevallen zijn, da's beter voor de natuur dan 't water brak maken... Als er iemand met een sneeuwketting voor fietswielen komt zal Frank er alvast een paar van kopen...

manta 18 januari 2015 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7506088)

Lap, en ik dacht effe snel rijk te worden door zo'n dingen wettelijk te laten verplichten... :-(

reservespeler 18 januari 2015 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 7506083)
Besparingen hé jong. Als ge weet dat het kan glad zijn moet ge eerst maar zelf gaan strooien hé. Dat helpt want dan weet ge daarna wanneer ge daar met uw fiets passeert waar ge extra moet opletten omdat er daar gladde plekken zijn.:lol:

Ge zou net zoals Frank ook al veel beter zijwieltjes laten plaatsen hé.

Strooien helpt enkel als daar ook gereden wordt.

Garry 18 januari 2015 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7506087)

Wie niet kan fietsen moet met een driewielertje beginnen.

Vrijheideerst 18 januari 2015 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 7506021)
Is dat de verantwoordelijkheid van Bart?
Zijn er in Antwerpen geen schepenen met bevoegdheden?

Die problemen met fietspaden zijn pas onststaan na oktober 2012, een beetje zoals armoede slechts sinds een 5 maand bestaat.

reservespeler 18 januari 2015 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 7506328)
Die problemen met fietspaden zijn pas onststaan na oktober 2012, een beetje zoals armoede slechts sinds een 5 maand bestaat.

Vandaar, ik begreep het al niet. :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be