Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Slechts 1/5 leeflonen uitgekeerd in Vlaanderen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=213062)

Savatage 18 januari 2015 11:42

Slechts 1/5 leeflonen uitgekeerd in Vlaanderen

Citaat:

1 op de 5 leefloontrekkers is Vlaming

In 2013 werd voor meer dan een half miljard euro aan leeflonen uitgekeerd aan 156.355 personen. Vlaams Belang-Kamerlid Barbara Pas, die de cijfers opvroeg bij minister van Maatschappelijke Integratie Willy Borsus (MR), hekelt het feit dat ‘maar’ 20 procent van de leefloontrekkers in België Vlamingen zijn. ‘Nochtans maken Vlamingen 57 procent van de bevolking uit’, zo staat te lezen in De Zondag.
Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150118_01479553

Wat een weggegooid geld. Kan Vlaanderen niet gewoon stoppen met jaarlijks al dat geld weg te gooien?

Garry 18 januari 2015 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 7506050)

Wat een weggegooid geld. Kan Vlaanderen niet gewoon stoppen met jaarlijks al dat geld weg te gooien?

Als ze doen wat ik al zolang predik. Vervangloon alleen geven wanneer ze er ook voor werken, in dienste staan voor de maatschappij, eender wat ze doen, zolang ze maar niet thuis op hun lamme reed kunnen gaan zitten.

Hou ze maar bezig met allerhande taken waar nu geen geld voor is, ge zult eens zien hoe snel dat bedrag zal afgebouwd zijn.

Xenophon 18 januari 2015 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 7506061)
Als ze doen wat ik al zolang predik. Vervangloon alleen geven wanneer ze er ook voor werken, in dienste staan voor de maatschappij, eender wat ze doen, zolang ze maar niet thuis op hun lamme reed kunnen gaan zitten.

Hou ze maar bezig met allerhande taken waar nu geen geld voor is, ge zult eens zien hoe snel dat bedrag zal afgebouwd zijn.

Er bestaat geen structuur noch zijn er middelen om zoiets te verwezenlijken.

Ben je vergeten misschien dat ze geen stempels meer moeten halen omdat daar al geen geld meer voor was.

En dan hebben we het nog niet over het feit dat iemand die werkt een arbeidscontract moet krijgen, of gaan we koppelbazerij uit het strafrecht halen?

manta 18 januari 2015 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 7506050)

Neen, dat kan niet want we moeten belgie redden volgens de regeringspartijen...:?

reservespeler 18 januari 2015 12:48

Citaat:

Voorstel Homans?

Vlaanderen Boven 18 januari 2015 12:53

Wallonië en Brussel leven ver, ver boven hun stand. Zoiets is niet houdbaar op de lange termijn.

Garry 18 januari 2015 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 7506139)
Voorstel Homans?

Ik denk dat Homans nog met een tutter rond liep toen ik dat al verkondigde.

Another Jack 18 januari 2015 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7506095)
Er bestaat geen structuur noch zijn er middelen om zoiets te verwezenlijken.

Ben je vergeten misschien dat ze geen stempels meer moeten halen omdat daar al geen geld meer voor was.

En dan hebben we het nog niet over het feit dat iemand die werkt een arbeidscontract moet krijgen, of gaan we koppelbazerij uit het strafrecht halen?

Wat hebben stempels met leefloon te maken?

DewareJakob 18 januari 2015 13:13

Citaat:

Er zijn ook verschillen tussen de gemiddelde leeflonen per gewest. ‘In Vlaanderen bedraagt het gemiddelde 2.828 euro, in Wallonië 3.434 euro en in Brussel 4.133 euro. Slechts 13 procent van de totale uitgaven gaat dus naar Vlaanderen.
Hoeveel % van al dat geld komt uit Vlaanderen?

demonen 18 januari 2015 13:39

Citaat:

De grote baas vd sociale zekerheid zegt dat er 40.000 vacatures zijn voor meer dan 620.000 werkzoekenden.
Liegt dat mens?
Wat gaat U doen met mensen die 40 jaar loopbaan hebben en ontslagen werden op 58 jaar wegens te oud, herstructurering, sluiting, faillissement etc? De werkloosheid bij 50+ers begint schrikbarende proporties aan te nemen. In deze categorie vindt je geen leeglopers. Zijn die aan de kant gaan staan? Volgens nva moet je die mensen schorsen want die verdwijnen dan.

circe 18 januari 2015 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 7506147)
Wallonië en Brussel leven ver, ver boven hun stand. Zoiets is niet houdbaar op de lange termijn.

Citaat:

Er zijn ook verschillen tussen de gemiddelde leeflonen per gewest. ‘In Vlaanderen bedraagt het gemiddelde 2.828 euro, in Wallonië 3.434 euro en in Brussel 4.133 euro. Slechts 13 procent van de totale uitgaven gaat dus naar Vlaanderen. Dit betekent een bijkomende transfer van Vlaanderen naar Wallonië voor meer dan 184 miljoen euro per jaar. Dit is een bijkomend argument om de sociale zekerheid te splitsen”, klinkt het bij het Kamerlid.
gemiddelde per maand? Kan iemand me dit uitleggen aub? Het lijkt me interessant om naar Brussel van het OCMW te gaan leven.

Another Jack 18 januari 2015 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7506222)
De grote baas vd sociale zekerheid zegt dat er 40.000 vacatures zijn voor meer dan 620.000 werkzoekenden.
Liegt dat mens?
Wat gaat U doen met mensen die 40 jaar loopbaan hebben en ontslagen werden op 58 jaar wegens te oud, herstructurering, sluiting, faillissement etc? De werkloosheid bij 50+ers begint schrikbarende proporties aan te nemen. In deze categorie vindt je geen leeglopers. Zijn die aan de kant gaan staan? Volgens nva moet je die mensen schorsen want die verdwijnen dan.

Ik zou die mensen een rekening bij Rabobank aanraden.

Demper 18 januari 2015 14:11

4/5 gaat naar Walen en vreemdelingen.

Zo zie je maar wat voor een zotte bende die Belgicisten zijn.

Totaal achterlijk en gestoord.

parcifal 18 januari 2015 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7506229)
gemiddelde per maand? Kan iemand me dit uitleggen aub? Het lijkt me interessant om naar Brussel van het OCMW te gaan leven.

Gemiddelde per jaar per persoon lijkt me.

Totaal foutief voorgesteld in de berichtgeving, totaal fout opgemaakt door Vlaams Belang.

DewareJakob 18 januari 2015 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 7506314)

Totaal foutief voorgesteld in de berichtgeving, totaal fout opgemaakt door Vlaams Belang.

Gelieve dan de juiste getallen en percenten te geven aub.

circe 18 januari 2015 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 7506314)

per jaar dan.

Dat is dus resp.
236 Vlaanderen
286 Wallonie
344 Bruxelles

Lijkt me ook niet heel correct vind je niet?

wat zegt het VB er zelf van?

Citaat:

Er is ook een merkelijk verschil tussen Belgen en niet-Belgen wat de hoogte van de uitkering betreft: het gemiddelde bedrag voor een Belg bedraagt 2.990 euro terwijl dat voor een niet-EU-vreemdeling niet minder dan 5.325 euro bedraagt. Of bijna 80% meer. De spectaculaire oververtegenwoordiging van vreemdelingen in de leefloonuitkeringen stuiten Pas tegen de borst: “In sommige gemeenschappen lijkt het genot van uitkeringen tot een cultuurverschijnsel te zijn verheven, met als gevolg dat onze sociale kassen kraken.”
Ik schat toch dat dit bruto per maand is.
Maar als Vlaming heeft het dus geen zin om naar Brussel uit te wijken. Daarvoor moet men vb. Noord-Afrikaan zijn.

Witte Kaproen 18 januari 2015 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7506269)
4/5 gaat naar Walen en vreemdelingen.

Zo zie je maar wat voor een zotte bende die Belgicisten zijn.

Totaal achterlijk en gestoord.

Weeral een bijkomende reden voor de Vlaamse onafhankelijkheid zonder Brussel.

Den Duisteren Duikboot 18 januari 2015 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7506229)

Het leefloon is even hoog voor iedere Belg, ongeacht waar hij woont. Er zijn wel verschillen tussen alleenstaanden en samenwonenden, gezinnen met en zonder kinderen, etc. Verschillen kunnen dus deels verklaard worden door demografische kenmerken per gewest.

Wellicht ontvangen Vlamingen verhoudingsgewijs ook vaker een aanvullend leefloon i.p.v. een 'vol' leefloon en leven ze er in mindere mate 'voltijds' van. Het zijn maar mogelijke verklaringen natuurlijk. Ik vind er niet meteen iets over terug.

Garry 18 januari 2015 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7506222)
Liegt dat mens?

Als dat mens gelijk heeft betekend dat dat al wie wel aan het werk is te hard werkt.

Tel die 40.000 vacatures bij bij al deze die reeds bezet zijn en deel ze door al die momenteel aan het werk zij + die 620.000 werkzoekende en herverdeel.

Die 620.000 leven nu ook op de kap van al de andere, dan kunnen ze daar maar iets aan hebben ook. Minder werken voor bijna evenveel geld.

reservespeler 18 januari 2015 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 7506161)
Ik denk dat Homans nog met een tutter rond liep toen ik dat al verkondigde.

Toen bestond er nog geen leefloon.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be