Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C
(Bericht 7506299)
In de dringende dialoog met de islam is empathisch vermogen wellicht het doorslaggevende element om die dialoog te laten lukken.
|
Volledig akkoord met je uitspraak.
Empathie en inlevingsvermogen is idd een hoog gewaardeerde eigenschap, maar dan moet ze uit het hart komen, zuiver dus, niet misvormd door dogmatisch geloof, politiek opportunisme ea egoïstische motieven.
Je voorstel is echter een heikel punt dat ik in een andere draad al aanhaalde, maar daar nog steeds geen antwoord op kreeg (was niet aan u gericht).
Mss dat u hier een mening over heeft:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga
(Bericht 7504052)
En trouwens, ik ben benieuwd hoe jij zou reageren, mochten Duitsers beweren dat het niet het échte nazisme was dat de wereld destijds te zien kreeg, maar slechts misbruikt werd door 'slechte' nazi's die de vredelievendheid en de liefde van het échte nazisme niet goed begrepen hadden.
Nazisme is Vrede en als heel de wereld nazistisch is, dan leven we in een paradijs.
Hebben die Mein Kampf van hun Duizendjarige Rijkprofeet dan ook foutief geïnterpreteerd ?
|
Maw, zou u voor Duitsers (ea aanwezige nationaliteiten in Europa) ook zoveel empathie kunnen opbrengen, als blijkt dat enquêtes zouden uitwijzen, dat een ‘gematigde’ meerderheid onder hen de implementatie van het nazisme ter vervanging van onze seculiere grondwet niet ongenegen zou zijn ?
En dat er elke week in bomvolle vergaderzalen het nazisme zou worden gepredikt en verheerlijkt als na te streven ideaal, met Adolf als nazistisch rolmodel en met Mein Kamph op de kansel als onaantastbare brontekst ?
En er tal van die adepten/volgers/gelovers/sympathisanten over straat zouden lopen in +/- dezelfde tenue als hun grote aanvoerder, inbegrepen het obligate borstelsnorretje en dito bles, sieg heil nog an toe ?
En zullen we de nazi-ideologie dan ook gelijk maar subsidiëren, positief discrimineren en speciale persrichtlijnen opstellen, om de gevoelige zielen onder hen niet al te zeer door het lint te laten gaan, wanneer ze een cartoon zien van hun führer of niet-nazis kritiek zouden hebben op hun nazistische ideologie ?
Dus ook zoveel empathie en mededogen opbrengen, indien het bovenstaande realiteit zou blijken ?
Ben wel benieuwd naar uw empatisch/mededogende mening hierover.
Citaat:
Beschikt u over deze belangrijke eigenschap, die vanuit evolutionair oogpunt extreem noodzakelijk is om te overleven?
|
Tot nader order is voor niet-moslims een gratuite empathie voor de islam en haar uitwassen niet direct de slimste optie, om cultureel/sociaal/economisch te overleven binnen een gestaag groeiende moslimbevolking.
De bloederige geschiedenis van deze woestijneske veroveringsideologie tot en met vandaag de dag, zegt mi meer dan genoeg om het Avondland zichzelf asap te ontdoen van die religieuze afzuip.
Echter, gezien ik steeds opensta om bij te leren, zelfs al gaat dat ten koste van mijn eigen mening daarover, gr�*�*g zelfs, mag u het me altijd melden, indien u ergens een humanitaire meerwaarde zou ontdekken binnen de krijtlijnen van de islam, die aan niet-moslims ten goede komt en hun huidige rechtspositie niet aantast.
Voorbeelden van moslimlanden waar niet-moslims gelijke rechten hebben, zijn ook steeds welkom.
Ik zal dan de eerste zijn om mijn (eventuele) foute visie toe te geven.