Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Welk nummer voor je begrafenis? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=21311)

Zeno! 4 oktober 2004 15:44

Welk nummer voor je begrafenis?

Niet dat ik er al mee bezig ben ;) (gelukkig maar), maar op mijn begrafenis moet het nummer FIELDS OF GOLD van STING gespeeld worden. Ik krijg gewoon kippevel van die plaat. Volgens mij één van de beste nummers ooit gemaakt.
Ik heb trouwens veel goeie herinneringen aan dat nummer (geweldige zomers in Z-Frankrijk enzo)

Zo, welk nummer wil jij op je begrafenis?

Pietje 4 oktober 2004 15:48

8) Imagine 8) - John Lennon

TomB 4 oktober 2004 15:55

Perfect day van Lou Reed.

Distel 4 oktober 2004 16:06

De titelmuziek van Austin Powers. En op mijn kist moeten allemaal gekleurde neonlampen en glittertoestanden staan, en ernaast minstens 2 fembots.

En anders is Caruso van Josh Groban ook goed. Of Souvenir De Chine van JM Jarre

Jeroen 4 oktober 2004 16:14

Enya - Orinoco Flow :-)

Nynorsk 4 oktober 2004 16:19

Waar de mensen die me graag gezien hebben het meeste aan hebben. Ik ben er op dat moment nie meer, dus mij maakt het nie zoveel uit. Een begrafenis is dacht ik bedoeld om familieleden en vrienden op een waardige manier afscheid te laten nemen van de overledene, dus moeten zij maar zien wat ze willen.

Distel 4 oktober 2004 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Waar de mensen die me graag gezien hebben het meeste aan hebben. Ik ben er op dat moment nie meer, dus mij maakt het nie zoveel uit. Een begrafenis is dacht ik bedoeld om familieleden en vrienden op een waardige manier afscheid te laten nemen van de overledene, dus moeten zij maar zien wat ze willen.

Celebration van Kool & The Gang? ;)

ossaert 4 oktober 2004 16:37

Als ik de mensheid nog één ding zou mogen meegeven van de andere kant van het graf? Bon, dan is het wel 'Hope' van Bauhaus, een kort, grotendeels instrumentaal nummer en het laatste nummer van 'Burning from the Inside':

Hope
'Cause your mornings will be brighter
Break the line
Tear up rules
Make the most of a million times 'no'

Wat me aan de andere kant ook aanspreekt, is een volledig Tridentijnse begrafenis. Dat ritueel, die Latijnse teksten zijn zo uitgezuiverd, zo puur, dat het hele feestje meteen veel meer diepgang krijgt. Geef toe, het 'In paradisum te deducant angeli' is heel wat mooier dan het 'Ten paradijze geleiden u de Engelen', niet?

Distel 4 oktober 2004 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Als ik de mensheid nog één ding zou mogen meegeven van de andere kant van het graf? Bon, dan is het wel 'Hope' van Bauhaus, een kort, grotendeels instrumentaal nummer en het laatste nummer van 'Burning from the Inside':

Hope
'Cause your mornings will be brighter
Break the line
Tear up rules
Make the most of a million times 'no'

Wat me aan de andere kant ook aanspreekt, is een volledig Tridentijnse begrafenis. Dat ritueel, die Latijnse teksten zijn zo uitgezuiverd, zo puur, dat het hele feestje meteen veel meer diepgang krijgt. Geef toe, het 'In paradisum te deducant angeli' is heel wat mooier dan het 'Ten paradijze geleiden u de Engelen', niet?

Vooral als ge dood zijt. ;)

De Garde 4 oktober 2004 16:43

Ach er zijn er heel wat die ik zou apprecîëren op mijn begrafenis ;-)

Maar 'Fragile' van Sting is zonder meer een prachtlied. Verder graag nog wat dingen die mijn overtuiging & leven symboliseren, maar die kunnen nog veranderen en, eerlijk gezegd, zit ik niet te wachten op mijn begrafenis.

ossaert 4 oktober 2004 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Vooral als ge dood zijt. ;)

Welk deel van 'Als ik de mensheid nog één ding zou mogen meegeven van de andere kant van het graf?' heb je niet begrepen, wijsneus? ;-)

Distel 4 oktober 2004 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Welk deel van 'Als ik de mensheid nog één ding zou mogen meegeven van de andere kant van het graf?' heb je niet begrepen, wijsneus? ;-)

Dat soort informatie negeer ik gemakkelijkheidshalve tijdens het neerpennen van dergelijke terzijdelingse opmerkingen. ;)

Piet Hein 4 oktober 2004 17:24

urbanus

Nynorsk 4 oktober 2004 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Celebration van Kool & The Gang? ;)

Als ze maar plezier hebben zeker?

Griffin 4 oktober 2004 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Als ze maar plezier hebben zeker?

Wat zullen we drinken?

[size=1](voor bij André Hazes)[/size] :evil:

Mitgard 4 oktober 2004 18:09

'out of the blue' (my my hey hey) van Neil Young.

is dat nog geen klassieker?
dan zou 't een klassieker moeten worden.

Dies 4 oktober 2004 18:17

Van mijn begrafenis mogen ze iets leuks maken. Wat ze echter absoluut zonder enige twijfel toch wel niet mogen spelen, is een lied van Slipknot - eigenlijk kan het me geen barst schelen, maar ik denk dat je het zo schrijft. Ik zag hen zaterdag per toeval een lied - nu ja - brengen en ik moet zeggen dat ik oprecht hoop dat er echt wel niemand van dit soort rotzooi houdt.

In de hel kom ik hen dus waarschijnlijk nog wel tegen, dat ze op mijn begrafenis dus maar wegblijven.

Griffin 4 oktober 2004 18:19

:rofl: Dies :-P

Vlaanderen Boven 4 oktober 2004 18:19

Groot gelijk.

Ik vind dat die van Slipknot burqas zouden moeten dragen. :-P

jules 4 oktober 2004 18:38

There are no more tickets to the funeral, van Diamanda Galas

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be