Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Onrust en terrorisme in Europa (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=223)
-   -   Radicale moslims op de vlucht uit Nederland (https://forum.politics.be/showthread.php?t=213138)

Antoon 19 januari 2015 10:09

Radicale moslims op de vlucht uit Nederland

Citaat:

Nederlandse moslims die bekend staan als radicaal zijn op de vlucht geslagen na de verijdelde aanslag in België en de terreurdaden in Frankrijk. Alleen al uit de regio Den Haag hebben de laatste dagen elf van hen de benen genomen. Vier van hen werden aangehouden in Turkije. Zij wilden naar Syrië. Dat bericht de Nederlandse krant het Algemeen Dagblad vandaag.

Het viertal liep al langer rond met plannen om naar Syrië te gaan, bevestigen bronnen aan het AD, maar pakte versneld zijn biezen. Volgens het Haagse raadslid Arnoud van Doorn van de Partij van de Eenheid werd het de groep te heet onder de voeten, na de aanslagen in Frankrijk en de verijdelde plannen van een terreurcel in België. "Er leeft angst voor arrestaties in Nederland."

Dat geldt ook voor andere jongeren, die inderhaast Den Haag hebben verlaten. Een aantal heeft onderdak gevonden in Marokko of is ondergedoken bij familie.

bron

....

zonbron 19 januari 2015 10:16

Alsof Turkije ISIS-schepsels zal onderscheppen en aanhouden... Hoezee!!! :rofl:

Verder uitstekend nieuws @Antoon!

Niet aanpassen? Terug naar de eindeloos zandige streken... het verheugt mij. Go Go Go! Mogen ze allemaal vertrekken, allemaal (niet enkel de islamisten, allen koffers pakken en doei)!!!

Skobelev 19 januari 2015 10:21

Als ze maar niet naar hier komen... Maar aangezien we de draaischijf zijn voor radicale moslims valt, alweer, het ergste te vrezen.

vlijmscherp 19 januari 2015 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 7507480)
Als ze maar niet naar hier komen... Maar aangezien we de draaischijf zijn voor radicale moslims valt, alweer, het ergste te vrezen.

het is net door de acties hier dat ze schrik hebben gekregen. ze vluchten trouwens naar Syrië.

zonbron 19 januari 2015 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 7507480)

Maakt U zich geen zorgen, het zou een snelle IN & OUT betekenen, zonder dat ze teveel droppings op ons grondgebied nalaten.

zonbron 19 januari 2015 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7507482)
het is net door de acties hier dat ze schrik hebben gekregen. ze vluchten trouwens naar Syrië.

Naam & ID aan Assad doorgeven. Kip/kap.

Antoon 19 januari 2015 10:53

Voor mijn part mogen ook internationale aanhoudingsmandaten worden uitgevaardigd, inclusief voor de Marokkaanse families die onderdak verlenen, wegens medeplichtigheid.

SDX 19 januari 2015 11:04

'n Voorzichtig hoera mijnerzijds.

TREBRON 19 januari 2015 11:10

Ik slaag er maar niet in om enig begrip te voelen voor de politiekers die die Jihadisten persé hier willen houden of zelfs willen terughalen?
Ik zou voor degenen die naar Syrië willen de deur wijd openzetten, zelfs hun vlucht betalen maar tegen afgifte van hun papieren. Zeker nooit meer terug binnenlaten en als het kan de wet op de familiehereniging omgekeerd toepassen dus heel de familie er achteraan sturen. Dat kost maar één maand OCMW.
Als ze zo verder doen dan stem ik de volgende keer voor brulboei J.M.Dedecker

Piero 19 januari 2015 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 7507473)
Alsof Turkije ISIS-schepsels zal onderscheppen en aanhouden... Hoezee!!! :rofl:

Toch wel. U zal uw vooroordelen moeten opschonen.

http://nos.nl/artikel/2014127-haagse...n-turkije.html

zonbron 19 januari 2015 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 7507562)
Toch wel. U zal uw vooroordelen moeten opschonen.

http://nos.nl/artikel/2014127-haagse...n-turkije.html

Vooroordelen? AUB!

Wake up!

Citaat:

Wat er met de mannen is gebeurd en waar ze nu zijn, is niet duidelijk.

ISIS-strijders maken ongestoord gebruik van het openbaar vervoer in Istanbul

Nietzsche 19 januari 2015 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 7507566)
Vooroordelen? AUB!

Wake up!

Je kan toch lezen?

SDX 19 januari 2015 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 7507530)
Ik slaag er maar niet in om enig begrip te voelen voor de politiekers die die Jihadisten persé hier willen houden of zelfs willen terughalen?
Ik zou voor degenen die naar Syrië willen de deur wijd openzetten, zelfs hun vlucht betalen maar tegen afgifte van hun papieren. Zeker nooit meer terug binnenlaten en als het kan de wet op de familiehereniging omgekeerd toepassen dus heel de familie er achteraan sturen. Dat kost maar één maand OCMW.
Als ze zo verder doen dan stem ik de volgende keer voor brulboei J.M.Dedecker

Ze (politiekers) gaan er voorbeeldige modelburgers van maken en brulboei JMDD's ongelijk aantonen.

Nee serieus nu, ik snap er ook de ballen van.

zonbron 19 januari 2015 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7507568)
Je kan toch lezen?

U ook?

Antoon 19 januari 2015 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7507568)
Je kan toch lezen?

Dat moet nog blijken.

Knuppel 19 januari 2015 12:47

Citaat:

Nederlandse moslims die bekend staan als radicaal zijn op de vlucht geslagen na de verijdelde aanslag in België en de terreurdaden in Frankrijk. Alleen al uit de regio Den Haag hebben de laatste dagen elf van hen de benen genomen. Vier van hen werden aangehouden in Turkije. Zij wilden naar Syrië. Dat bericht de Nederlandse krant het Algemeen Dagblad vandaag.

Het viertal liep al langer rond met plannen om naar Syrië te gaan, bevestigen bronnen aan het AD, maar pakte versneld zijn biezen. Volgens het Haagse raadslid Arnoud van Doorn van de Partij van de Eenheid werd het de groep te heet onder de voeten, na de aanslagen in Frankrijk en de verijdelde plannen van een terreurcel in België. "Er leeft angst voor arrestaties in Nederland."

Dat geldt ook voor andere jongeren, die inderhaast Den Haag hebben verlaten. Een aantal heeft onderdak gevonden in Marokko of is ondergedoken bij familie.

Weet er iemand hoeveel er Belgique al zijn ontvlucht?

Skobelev 19 januari 2015 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7507640)
Weet er iemand hoeveel er Belgique al zijn ontvlucht?

veel te weinig....:-(

Knuppel 19 januari 2015 12:50

Weet er iemand waarom?

zonbron 19 januari 2015 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7507644)
Weet er iemand waarom?

Wintervakantie & bosklassen.

Knuppel 19 januari 2015 13:06

Ze voelen zich dus wel veilig in hun Ardeense opleidingskampen maar niet in Nederland?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be