Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Onrust en terrorisme in Europa (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=223)
-   -   IS slacht Iraakse tieners af om kijken voetbalwedstrijd (https://forum.politics.be/showthread.php?t=213160)

Drukazz 19 januari 2015 19:46

IS slacht Iraakse tieners af om kijken voetbalwedstrijd

IS-strijders houden een overwinningsparade in de Syrische stad Raqqa na het uitroepen van het kalifaat. Foto uit juni 2014. © ap.

Dertien jonge Irakezen hebben het kijken van een voetbalwedstrijd van hun land met de dood moeten bekopen. De mannen werden vorige week maandag in koelen bloede vermoord nadat een groep IS-strijders de voetbalfans feestend betrapte voor de televisie. Irak had even daarvoor Jordanië verslagen in het openingsduel van de Azië Cup.

De Irakese tieners werden ter plekke geëxecuteerd omdat het kijken van voetbalwedstrijden 'indruist tegen de wetten van de Islamitische Staat'. De sport wordt door de terreurbeweging geassocieerd met het Westen.

Tientallen mensen in de door IS-bezette stad Mosoel waren getuige van de brute daad. Volgens de Daily Mirror, dat zich baseert op de website Raqqa-sl.com, waren echter zelfs de ouders niet in staat de lichamen te bergen, uit angst voor een nieuwe aanval.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...edstrijd.dhtml

Oei. ik vraag me af wat onze voetbalgekke Turken en Marokkanen (degene die IS steunen) hiervan denken?

Xenophon 19 januari 2015 19:48

Kunnen we nog iets van leren wat betreft omgaan met hooligans.

Nietzsche 19 januari 2015 19:51

Terecht, regels zijn regels.

manta 19 januari 2015 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7508140)

IS-strijders houden een overwinningsparade in de Syrische stad Raqqa na het uitroepen van het kalifaat. Foto uit juni 2014. © ap.

Dertien jonge Irakezen hebben het kijken van een voetbalwedstrijd van hun land met de dood moeten bekopen. De mannen werden vorige week maandag in koelen bloede vermoord nadat een groep IS-strijders de voetbalfans feestend betrapte voor de televisie. Irak had even daarvoor Jordanië verslagen in het openingsduel van de Azië Cup.

De Irakese tieners werden ter plekke geëxecuteerd omdat het kijken van voetbalwedstrijden 'indruist tegen de wetten van de Islamitische Staat'. De sport wordt door de terreurbeweging geassocieerd met het Westen.

Tientallen mensen in de door IS-bezette stad Mosoel waren getuige van de brute daad. Volgens de Daily Mirror, dat zich baseert op de website Raqqa-sl.com, waren echter zelfs de ouders niet in staat de lichamen te bergen, uit angst voor een nieuwe aanval.

Oei. ik vraag me af wat onze voetbalgekke Turken en Marokkanen (degene die IS steunen) hiervan denken?

Dimitri Bontinck zegt dat alles daar goed gaat...

hamac 19 januari 2015 19:52

Citaat:

...

Ze moeten zich maar bezighouden met de sporten uitgeschreven door het kalifaat.
Stenigingen en homo-werpen.

Nr.10 19 januari 2015 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7508152)
Dimitri Bontinck zegt dat alles daar goed gaat...

Er hangen meerdere vijzen los bij meneer Bontinck.

The Paulus Experience 19 januari 2015 19:57

Voetbal is weliswaar vrij debiel, maar de doodstraf da's er toch over hoor.
Ze waren natuurlijk voor de vijand aan't supporteren ook, dat zal wel meetellen bij die IS mongolen.

Nietzsche 19 januari 2015 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 7508166)
Voetbal is weliswaar vrij debiel, maar de doodstraf da's er toch over hoor.
Ze waren natuurlijk voor de vijand aan't supporteren ook, dat zal wel meetellen bij die IS mongolen.

Heb je ook valide argumenten?

The Paulus Experience 19 januari 2015 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7508171)

pro voetbal?

niet echt, ik schreef het uit medelijden met die ouders.
De schande...

Nietzsche 19 januari 2015 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 7508187)
pro voetbal?

niet echt, ik schreef het uit medelijden met die ouders.
De schande...

Pro voetbal? integendeel, daarom vroeg ik mij af of jij valide argumenten kan verzinnen voor het afkeuren van de doodstraf wegens voetbal kijken.

Knuppel 19 januari 2015 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 7508154)
Ze moeten zich maar bezighouden met de sporten uitgeschreven door het kalifaat.
Stenigingen en homo-werpen.

Dat doen ze ook al.

Knuppel 19 januari 2015 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7508171)

Waarom?
Paulus plant geen massamoord, en de moslimsmeerlappen hebben geen valide argumenten van westerlingen nodig.

Ke Nan 19 januari 2015 20:29

Deze draad is in het verkeerde subforum.

The Paulus Experience 19 januari 2015 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7508191)
Pro voetbal? integendeel, daarom vroeg ik mij af of jij valide argumenten kan verzinnen voor het afkeuren van de doodstraf wegens voetbal kijken.

ik-had-dat-wel-begrepen-hoor

TV-verslaafde 19 januari 2015 20:39

Citaat:

Hehe, feestje bouwen is verboden. Geen alcohol, geen voetbal, geen varkensvlees, geen luide muziek, niet dansen, enz ...

Gezellig ....

hamac 19 januari 2015 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 7508245)
Hehe, feestje bouwen is verboden. Geen alcohol, geen voetbal, geen varkensvlees, geen luide muziek, niet dansen, enz ...

Gezellig ....

Een openbare executie wordt dan het samen-gezellig-uit-moment.

Nietzsche 19 januari 2015 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 7508246)

Koffie/thee en cake erbij?

hamac 19 januari 2015 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7508249)
Koffie/thee en cake erbij?

:magniet: Dan wordt het weer een feest. :-)

TV-verslaafde 19 januari 2015 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 7508246)

De Romeinen wisten tenminste hoe ze hun volk konden entertainen. Gladiators die vechten tot de dood..... Zo verminder je gelijk de gevangenispopulatie. ;-)

Knuppel 19 januari 2015 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 7508245)

Gezellig ....

Laat ze doen. Niet mee moeien want wie dat doet is achteraf de slechte.
Lang zal dat feest niet duren. Binnen afzienbare tijd rijgt de moegetergde bevolking dat krapuul aan het spit.
Levend.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be