![]() |
België terug onder curatele
Het begrotingstekort voor 2014 is bijgesteld naar een tekort van 3,3% en dat is bijna een half procent meer dan afgesproken met de Eu.
Dit tekort is gebaseerd op voorlopige cijfers. Het echte tekort is pas in april duidelijk wanneer alle cijfers verwerkt zijn waardoor het tekort nog (veel) hoger zal zijn. In maart krijgt België hulp vd Troika om orde op zaken te stellen. Ons land staat voor de zwaarste sanering sedert WOII. De 6de staatshervorming impliceert slechts 84% overdracht van middelen tav de bevoegdheden. Het tekort bij onze franstalige vrienden is nu reeds buitensporig. Dat betekent vuurwerk! |
Citaat:
Dirupo deed niet anders dan 'uitstellingsbegrotingstruuks' neem nu het vakantiegeld van 2011 betalen in Jan 2012, dat was dan een besparing van x-miljard ? of de andere methode neem nu de 'investeringen bevriezen'.... Je zou de bonussen moeten bevriezen, de uitgaven moeten boeken in het jaar dat waarop ze slaan ofanders een sociaal passief moeten aanleggen. Dus jaar na jaar was zijn besparingssneeuwbal groter en groter. Ik denk echt dat hij blij is dat hij ervan af is, en nu een regering al zijn stront moet opkuisen kan hij zalig genietend vanop de tweede rij zitten lachen en kritiek spuwen. Prachtig toch |
Citaat:
Tenzij... ja tenzij rekenwonder Muyters zich weer eens verteld zou hebben. Maar de kans is klein dat dit het geval is hier. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Niet moeilijk doen jongens
De begrotinge mag 2% in het rood gaan voor het stuk dat de overheid INVESTEERT Structureel met een'rolling debt' van 100% BNP of 200%o overheidsinkomsten moet de overheid 20% aflossen van zijn schulden en dit herfinancieren. De overheid betaalt gemiddeld 3% op zijn rolling debt of 6% vanzijn begroting gaat naar interestlasten. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat is trouwens deel van het kapitalistisch dilemma, als de overheadkostprijs te zwaar wordt, dan zakt het deel dat je kunt herverdelen met de rest |
Citaat:
42% vd bevolking werkt voor de overheid! |
Citaat:
Doodeenvoudig toch, gewoon een overheid die continu herverdeelt naar de burgers, en teveel burgers die niets in return moeten doen voorhun inkomen. Dat is dus niet de schuld van de ambtenaren alleen. Er zijn uitgaven die een TWEESNIJDEND zwaard zijn. De grootste en slechtste uitgaven die we kunnen doen zijn tijdskrediet, brugpensioen en dit voor ALLE bevolkingsgroepen De stelling die ik zou aansnijden in casu is dat iedereen 40 jaar moet gewerkt hebben, dus 4 jaar stempelen telt niet mee, 4jaar bak telt niet mee, 4jaar studeren telt niet mee, 10jaar vroeger gaan omdat je uw werk niet meer aankan is gewoon een andere job doen, aan de ziekenbond zitten omdat uw rug pijn doet is gewoon een job doen waar je uw rug niet meer voelt, aan de dop zitten omdat je edepressief wordt van uw werk is gaan werken bij de overheid in een rustige job etc Dus ja alleen maa rgeld geven als je ervoor werkt |
Citaat:
|
Citaat:
Dat is echt geld dat op echte rekeningen gestort wordt. Wij spreken hier niet over netto-ontvangers! De problemen situeren zich bij veel te veel netto-ontvangers waardoor de arbeidskost onbetaalbaar is geworden met gevolg massa-werkloosheid. We zagen dit bij Griekenland! 42% werkt voor de overheid. Alle rekenmodellen geven slechts 1 uitkomst nl faillissement. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Niet politiek-gesyndiceerde ambt ..... . |
b. terug onder curatele:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
IN feite moet je naar de begroting toe redeneren: IK WERK = ik breng voor de begroting 30K op IK DOP of BRUGPENSIOEN = ik kost aan de begroting 15K Het verschil tussen werken en niet werken is 45K 100.000 Belgen doen werken is 4.5Miljard meer inkomsten 1Miljoen Belgen doen werken is 45 Miljard meer inkomsten... Onze overheid Klaagt op een begroting van 200Miljard inkomsten dat ze 3% of 6Miljard tekort heeft; In feite SMOST ze daar 45Miljard weg.... |
haha, belastingen, belastingen, belastingen. Die verandering is toch leuk.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be