Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vlaams minister Turtelboom steekt Joodse gemeenschap hart onder de riem met bezoek aa (https://forum.politics.be/showthread.php?t=213199)

Drukazz 20 januari 2015 12:18

Vlaams minister Turtelboom steekt Joodse gemeenschap hart onder de riem met bezoek aa

Annemie Turtelboom en Samuel Markowitz kochten koosjere lekkernijen

Annemie Turtelboom (Open VLD), Vlaams minister van Financiën, begroting en energie, bezocht op zondagavond een koosjere supermarkt in Antwerpen als teken van steun aan de Joodse gemeenschap in deze moeilijke periode.

Het bezoek was een initiatief van Samuel Markowitz, districtsschepen voor Open VLD in Antwerpen, en zelf lid van de Joodse gemeenschap.

“We mogen nooit toegeven aan de angst”, was de boodschap die mevrouw Turtelboom met haar bezoek wilde onderstrepen. “Uiteraard moeten we er alles aan doen om de netwerken die achter de terreur zitten op te sporen en aan te pakken”.

Samuel Markowitz, die sinds begin dit jaar schepen is in het district Antwerpen, hoopt van zijn kant dat de federale regering met middelen over de brug komt om de infrastructuur van de Joodse instellingen op te waarderen om tegen aanslagen bestand te zijn. Nu draaien de ouders van schoolgaande kinderen en leden van synagogen zelf op voor de kosten van gepantserde deuren en kogelwerend glas.

Claude Marinower, eveneens lid van Open VLD, kaartte dit probleem reeds aan in een vorige editie van Joods Actueel.

Annemie Turtelboom, die sinds vorig jaar in Antwerpen woont, heeft al jarenlang een nauwe band met de Joodse gemeenschap in de Scheldestad. Vorig jaar leidde ze ook de crisiscommunicatie als minister van Justitie tijdens de aanslag op het Joods Museum in Brussel waarbij vier onschuldige burgers omkwamen.

http://joodsactueel.be/2015/01/18/vl...re-supermarkt/

Sukkelaar 20 januari 2015 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7508914)

Annemie Turtelboom en Samuel Markowitz kochten koosjere lekkernijen

Annemie Turtelboom (Open VLD), Vlaams minister van Financiën, begroting en energie, bezocht op zondagavond een koosjere supermarkt in Antwerpen als teken van steun aan de Joodse gemeenschap in deze moeilijke periode.

Het bezoek was een initiatief van Samuel Markowitz, districtsschepen voor Open VLD in Antwerpen, en zelf lid van de Joodse gemeenschap.

“We mogen nooit toegeven aan de angst”, was de boodschap die mevrouw Turtelboom met haar bezoek wilde onderstrepen. “Uiteraard moeten we er alles aan doen om de netwerken die achter de terreur zitten op te sporen en aan te pakken”.

Samuel Markowitz, die sinds begin dit jaar schepen is in het district Antwerpen, hoopt van zijn kant dat de federale regering met middelen over de brug komt om de infrastructuur van de Joodse instellingen op te waarderen om tegen aanslagen bestand te zijn. Nu draaien de ouders van schoolgaande kinderen en leden van synagogen zelf op voor de kosten van gepantserde deuren en kogelwerend glas.

Claude Marinower, eveneens lid van Open VLD, kaartte dit probleem reeds aan in een vorige editie van Joods Actueel.

Annemie Turtelboom, die sinds vorig jaar in Antwerpen woont, heeft al jarenlang een nauwe band met de Joodse gemeenschap in de Scheldestad. Vorig jaar leidde ze ook de crisiscommunicatie als minister van Justitie tijdens de aanslag op het Joods Museum in Brussel waarbij vier onschuldige burgers omkwamen.

http://joodsactueel.be/2015/01/18/vl...re-supermarkt/

Sukkelaar 20 januari 2015 12:44

Zuiver propaganda.

Xenophon 20 januari 2015 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 7508949)
Zuiver propaganda.

Dat klopt, maar in dit geval, om de moslims te koeioneren, sta ik er achter.

PORSCHE 20 januari 2015 15:11

Waarom worden de joden weer zo beschermd? En waarom mogen de Belgen hiervoor de rekening betalen? Als ze echt bescherming moeten hebben dan wil dat zeggen dat er iets niet klopt. Dat ze niet zo heilig zijn als ze beweren? Dan moeten ze maar soldaten en agenten inhuren en de staat betalen. Als ik mij morgen bedreigd voel : krijg ik dan ook een heel leger rond mijn huis op wacht? Ik begin in dit geval stilaan die moslims te begrijpen.

Antoon 20 januari 2015 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7508955)
Dat klopt, maar in dit geval, om de moslims te koeioneren, sta ik er achter.

:lol::lol::lol:

Distel 20 januari 2015 23:07

Is er dan iets gebeurd waardoor joden en alleen joden en hart onder de riem moeten worden gestoken?

Jan van den Berghe 20 januari 2015 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 7509712)
Is er dan iets gebeurd waardoor joden en alleen joden en hart onder de riem moeten worden gestoken?

Dat vraag ik ook af... Er was nochtans geen sprake van een aanslag tegen de Joden, maar, naar de woorden van president Hollande, tegen de kernwaarden van onze westerse samenleving.

SDX 20 januari 2015 23:45

In Nederland doen ze dat net andersom.

Bij de moord op Theo Van Gogh gingen Beatrix en Balkenende de mohamedanen 'n hart onder de riem steken en thee drinken in de haathut.

De nabestaanden kregen enkel 'n brief.

Het geschilderde; "Gij zult niet doden", op de gevel van 'n vriend van Van Gogh moest weg van de R'damse burgervader.
Om mohamedanen niet voor 't hoofd te stoten.

Nee, dan dit...

Jan van den Berghe 20 januari 2015 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 7509779)
In Nederland doen ze dat net andersom.

Bij de moord op Theo Van Gogh gingen Beatrix en Balkenende de mohamedanen 'n hart onder de riem steken en thee drinken in de haathut.

De nabestaanden kregen enkel 'n brief.

Het geschilderde; "Gij zult niet doden", op de gevel van 'n vriend van Van Gogh moest weg van de R'damse burgervader.
Om mohamedanen niet voor 't hoofd te stoten.

Nee, dan dit...

Wat hebben de Joden dan wel te maken met de afgelopen gebeurtenissen in Parijs?

SDX 20 januari 2015 23:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7509785)
Wat hebben de Joden dan wel te maken met de afgelopen gebeurtenissen in Parijs?

Weet ik veel, ik had 't geeneens over joden.

Die joodse supermarkt o.i.d., aanslagen op joodse school in La BZ misschien(?), ik ben niet madame Turtelbooms adviseuse zuh.

't Ging er mij enkel om dat ze tenminste niet ging thee drinken in 'n haathut om mohamedanen gerust te stellen!

Jan van den Berghe 21 januari 2015 00:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 7509800)
't Ging er mij enkel om dat ze tenminste niet ging thee drinken in 'n haathut om mohamedanen gerust te stellen!

M.i. had ze beter eens een bezoek gebracht aan de mensen van die buurt in Verviers.

SDX 21 januari 2015 00:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7509803)
M.i. had ze beter eens een bezoek gebracht aan de mensen van die buurt in Verviers.

Ik zal 't haar aanraden bij m'n volgende bezoekje aan haar.

SDX 21 januari 2015 00:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jack Tuttefrut (Bericht 7509850)
Doe ze de groeten van Jack.

Zal 'k doen als ik eraan denk.

De achternaam is "Tuttefrut"?

Zeker dat ze je kent?

zonbron 21 januari 2015 00:30

Jay-P. 21 januari 2015 05:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 7509712)

Opgepast voor Turtelbaum : Slippery slope !!!

SDX 21 januari 2015 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jack Tuttefrut (Bericht 7509864)
Jazeker, ken ik mevrouw Tutteboom. Ze. Is nog verre familie.

Doe haar dan zelf de groeten slimme, ik ken dat mens niet persoonlijk.

Woordenaar 21 januari 2015 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7509724)
Dat vraag ik ook af... Er was nochtans geen sprake van een aanslag tegen de Joden, maar, naar de woorden van president Hollande, tegen de kernwaarden van onze westerse samenleving.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be