Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Israëlische leger eert de helden van de Gaza-oorlog (https://forum.politics.be/showthread.php?t=213207)

Drukazz 20 januari 2015 17:21

Israëlische leger eert de helden van de Gaza-oorlog

50 mannen, drie vrouwen en negen complete eenheden worden door het Israëlische leger onderscheiden voor hun verdiensten in de militaire operatie 'Sterke Rots' in de Gazastrook.

De hoogste onderscheiding ging naar luitenant Eitan Pond. Hij had geprobeerd om het leven van sergeant Hadar Goldin te redden en waagde zich hiervoor in een tunnel die de Hamas militanten hadden gegraven.

Eitan was Goldin gevolgd in de tunnel, omdat hij geloofde dat de officier leefde en zou worden ontvoerd. Met deze gewaagde actie bracht hij zijn eigen leven in gevaar. Op zich was deze methode tegen de regels. Maar daardoor kon het leger later de dood van Goldin bevestigen. Zo kon worden voorkomen, dat de vrijlating van terroristen uit de gevangenis kon worden afgedwongen door de veronderstelling dat de 23-jarige Goldin nog in leven is en wordt gegijzeld.

Volgens het leger had de eenheid van Goldin gewerkt aan de vernietiging van de zogenaamde terreurtunnels, toen Hamasstrijders hen aanvielen. Dit leidde tot een explosie. Twee Israëlische soldaten werden ter plekke gedood. Van Goldin was er aanvankelijk geen spoor.

Tenslotte kreeg Eiten Pond toestemming van de commandant van de Givati Brigade, kolonel Ofer Winter, voor zijn actie. 'Hij zei: 'gooi een granaat naar binnen voordat je gaat',' herinnerde Eitan zich. 'Dat was niet overhaast,' legde hij uit. 'Ik maakte een weloverwogen beslissing. Ik weet dat je niet in zulke tunnels moet gaan, ik kende het risico en heb het begrepen. Maar ik heb toch besloten om dit te doen.'

Eitan Pond vond in de tunnel de resten van de vermiste. Blijkbaar hadden Hamasstrijders geprobeerd om zijn lijk te vervoeren. Het leger had aanvankelijk intensief gezocht naar de jonge man. Uit het onderzoek van de vondst bleek echter dat hij dood moest zijn. Goldin was de achterneef van Moshe Ya'alon, de Israëlische minister van Defensie. Aan zijn begrafenis op de militaire begraafplaats in Kfar Saba, in de buurt van Tel Aviv, die werd uitgezonden op de Israëlische televisie, namen duizenden mensen deel.

Soldaat Matan Horash, die eveneens de tunnel inrende om Goldin te bevrijden, is ook onderscheiden. Ongeveer de helft van de dappere Gaza strijders zal de onderscheiding van chef-staf Benny Gantz persoonlijk ontvangen; de andere helft zal worden geëerd door generaals.

http://israeltoday.nl/headlines/9-ne...de-gaza-oorlog

Jay-P. 21 januari 2015 02:32

Irgun propaganda

MultiMAN 21 januari 2015 02:53

Oorlogsmisdadigers eren, is zeer gebruikelijk in beschaafde democratieën.

Eliyahu 21 januari 2015 05:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MultiMAN (Bericht 7509925)

Bs'd

Het is ook wel schofterig en misdadig dat de Joden het lef hebben om zich te verdedigen tegen duizenden raketten die op hun burgers afgevuurd worden.

Waar zijn de tijden gebleven dat ze als makke schapen ter slachting gingen?

TheFourHorsemen 21 januari 2015 12:47

Citaat:

In de Gazastrook gaan ze nog verder. Daar slaagt een groepering van oorlogsmisdadigers er zelfs in om de grootste partij te worden bij verkiezingen. Dat is pas eren van oorlogsmisdadigers.

Zeus 21 januari 2015 13:18

En ondertussen zijn er weer 10 zionisten geëerd met een mes in hun rug http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2214749

Drukazz 21 januari 2015 13:25

Citaat:

Mwah, dat zijn mensen die hun eigen leven riskeren om hun eigen familie en land een betere toekomst te bezorgen. Daar heb ik veel respect voor.

Drukazz 21 januari 2015 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7510394)
En ondertussen zijn er weer 10 zionisten geëerd met een mes in hun rug http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2214749

Ik vind u wel erg cynisch.

Maar ook: wat nog walgelijker is, is dat men dit bij Hamas als heroïsche daad omschrijft ( http://www.israeltoday.co.il/NewsIte...7/Default.aspx )

Dat is jammer.

Jay-P. 21 januari 2015 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7510394)

Tja... Wat kan een bezetter anders verwachten?
Oorlog is een vreselijk iets zou Eliyahu zeggen.

Drukazz 21 januari 2015 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 7510402)
Tja... Wat kan een bezetter anders verwachten?
Oorlog is een vreselijk iets zou Eliyahu zeggen.

Je eigen huis kan je niet bezetten. Zolang het niet in het koppeke raakt, zal ik het blijven herhalen.

Jay-P. 22 januari 2015 01:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7510406)
Je eigen huis kan je niet bezetten. Zolang het niet in het koppeke raakt, zal ik het blijven herhalen.

Uw zg. heilige huisjes moeten tegen de grond. De 2de generatie zg. "Israeli" heeft elk recht op welk eigen gebied dan ook grandioos verspeelt. Eigen schuld, arrogante bult.

Nietzsche 22 januari 2015 01:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu (Bericht 7509948)
Bs'd

Het is ook wel schofterig en misdadig dat de Joden het lef hebben om zich te verdedigen tegen duizenden raketten die op hun burgers afgevuurd worden.

Waar zijn de tijden gebleven dat ze als makke schapen ter slachting gingen?

Wie zijn "ze"?

Mirushetnieuws 22 januari 2015 01:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7511376)
Wie zijn "ze"?

Ik denk dat hij verwijst naar WOII, raar genoeg.

Nietzsche 22 januari 2015 01:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mirushetnieuws (Bericht 7511378)
Ik denk dat hij verwijst naar WOII, raar genoeg.

Wat is daarmee dan?

Mirushetnieuws 22 januari 2015 02:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7511379)
Wat is daarmee dan?

Dat zal hij ons wel verklaren; ik heb geen weet van noemenswaardige gebeurtenissen toen.

Nietzsche 22 januari 2015 02:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mirushetnieuws (Bericht 7511385)
Dat zal hij ons wel verklaren; ik heb geen weet van noemenswaardige gebeurtenissen toen.

Ik ook niet, behalve dan dat oorlog nooit leuk is.

SDX 22 januari 2015 02:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 7511365)
Uw zg. heilige huisjes moeten tegen de grond. De 2de generatie zg. "Israeli" heeft elk recht op welk eigen gebied dan ook grandioos verspeelt. Eigen schuld, arrogante bult.

Ohja?

Waar zouden ze dan heen moeten volgens jou, waarheen ga je hen herlocaliseren?

Die doorgedraaide mohamedaan die met 'n mes begon te zwaaien in 'n Israëlische bus was zeker 'n dappere vrijheidsstrijder en de slachtoffers ook eigen schuld, arrogante bult?

Ik snap niet dat iemand ook maar 'n greintje sympathie voor die mohammedaanse terroristenbende kan opbrengen, dezelfde smeerlapperijen vreten ze overal ter wereld uit, op dit eigenste moment waarschijnlijk en met hun eigenste volk.

Degoutant zootje moordenaars, die zelfs elk west-Europees land onveilig maken.

Nietzsche 22 januari 2015 02:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 7511393)
Ohja?

Waar zouden ze dan heen moeten volgens jou, waarheen ga je hen herlocaliseren?

Die doorgedraaide mohamedaan die met 'n mes begon te zwaaien in 'n Israëlische bus was zeker 'n dappere vrijheidsstrijder en de slachtoffers ook eigen schuld, arrogante bult?

Ik snap niet dat iemand ook maar 'n greintje sympathie voor die mohammedaanse terroristenbende kan opbrengen, dezelfde smeerlapperijen vreten ze overal ter wereld uit, op dit eigenste moment waarschijnlijk en met hun eigenste volk.

Degoutant zootje moordenaars, die zelfs elk west-Europees land onveilig maken.

Ik heb wel sympathie voor de Palestijnse bevolking, jij niet?

SDX 22 januari 2015 02:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mirushetnieuws (Bericht 7511385)

Ontken jij nu de holocaust, ben jij negationist?

In la BelZiek is dat strafbaar.

Makke schapen, naar de slachtbank, de kampen, vergassingen...en dat zijn geen noemenswaardige gebeurtenissen?

SDX 22 januari 2015 02:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7511394)
Ik heb wel sympathie voor de Palestijnse bevolking, jij niet?

Nog in geen honderdduizend jaar, voor mohammedaans terroristen, en dat zijn ze, ook al noemen ze zich (nog maar effe)
palestijnen, 't zijn en blijven arabische mohamedanen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be