Garry |
21 januari 2015 23:34 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yordin
(Bericht 7511021)
Persoonlijk heb ik hier weinig aan toe te voegen, vrijheid van godsdienst is uiteraard belangrijk maar zou geen aanleiding mogen geven tot uitzonderingsposities.
|
Is het vrijheid van godsdienst of is het vrijheid van religie?
Voor mij is het heel simpel;
Wanneer wij onze reglementering, zoals foto's op identiteitskaarten bv., moeten gaan aanpassen aan hun godsdienstvrijheid, past hun godsdienst niet in onze maatschappij. Dan zijn er twee mogelijkheden; Ofwel passen zij zich aan aan onze maatschappij ofwel kuisen ze hier hun schup af naar daar waar hun Godsdienst WEL past in de maatschappij.
Een andere toestand waar ik mij aan stoor is dat sommige openbare zwembaden zich ook al neerleggen bij de eisen van die gemeenschap.
Die organiseren dagen waarop moslima's, gescheiden van mannen, kunnen komen zwemmen, gekleed met een halve kleerkast aan hun lijf, daar waar anders door de redders er op wordt toegekeken dat je bv. geen onderbroekje aan hebt onder je zwemshort. Dat is al voldoende om uit het zwembad gezet te worden.
Die moslima's mogen dan wel het zwembad gebruiken als een openbare wasmachine. Burgemeesters die dit toestaan moesten ze voor een rechtbank dagen.
|