![]() |
Tuymans, Dedecker en co: plagiaat of niet ?
|
Mensen die ongevraagd foto's nemen van mensen. Dat is plagiaat, diefstal en inbreuk op de privacy.
|
Het is plagiaat.
Het volstaat voor de schilder om contact te nemen met de fotograaf, en te vragen hoeveel het moet kosten om de rechten daartoe te krijgen. Business. Eerlijkheid. Geen gemakkelijk geld verdienen op een ander zijn kap. Ook persfotografen moeten investeren en vaak zwarte sneeuw zien om ... Oeps, naïef ? Nu, den Tuy zal 't nu wel weten. . |
Citaat:
|
Plagiaat ! Als je ziet dat het schilderij voor een half miljoen € (of was het $ ? :? , soit maakt weinig uit) werd verkocht, dan had die fotografe zeker recht op minimum een derde van die opbrengst, aangezien de basis van haar kwam.
|
Als die 't verschil nog niet kent tussen 'parodie' en 'copie' :roll:
|
Citaat:
|
maar dat is toch jaren dat Tuymans foto's kalkeert en dan verkoopt als kunst? Ik heb dat nooit gesnapt waarom die mens zo de hemel in geprezen wordt. Bij zijn werk denk ik altijd: maar dat kan ik ook!
Maar voor de kleine zelfstandige Tuymans heb ik veel respect, ge moet het maar doen, hé. |
Ik ben geen fan van hem, begrijp eveneens niet zo goed waarom hij zo de hemel in wordt geprezen....maar van plagiaat kan hoegenaamd geen sprake zijn. Toegegeven, ben eveneens geen fan van auteursrecht.
Indien dit plagiaat is kunnen de kunstscholen er evengoed mee stoppen, bovendien is er een groot verschil met het origineel, zowel kleur als vorm verschillen. De afbeelding is eerst gefilterd door de geest om vervolgens een impressie te geven van het origineel. Die rechter is gewoon belachelijk. Hij had zelfs geen toestemming moeten vragen. |
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Nu ben ik maar een leek, maar dit is in mijn ogen duidelijk gejat
|
Citaat:
|
Schilder....
|
Ik ben dol op de werken van Tuymans. Maar even een afspraak maken met de fotografe kon nu wel geen kwaad.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Slechts de rechtbank is bevoegd hier een sluitend antwoord op te geven. U kan slechts uw visie erop geven. Dus, waarom is het volgens u geen plagiaat? |
Citaat:
Net zo met andere kunstenaars. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be