Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Di Rupo: "De Wever gedraagt zich als baas van regering" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=213418)

Hypochonder 24 januari 2015 11:33

Di Rupo: "De Wever gedraagt zich als baas van regering"

Citaat:

"Non!" Vliegensvlug beantwoordt Elio Di Rupo (PS) de vraag of hij de Wetstraat 16 mist. De oud-premier zit goed in zijn vel, merci. Beter dan zijn opvolger alleszins. "Charles Michel is duidelijk niet op zijn gemak als eerste minister." Dat is een ander in zijn plaats. "Het is Bart De Wever die zich gedraagt als de baas van deze regering." Aldus de voormalige premier in een interview met Het Laatste Nieuws.
"Wie zit er in deze regering aan het stuur? Het is Bart De Wever die de toon zet. Hij is het die de grenzen verlegt en vastlegt: 'Tot hier en niet verder.' Hij doet dat bovendien in een federale regering waarin slechts een kwart van de Franstalige kiezers vertegenwoordigd is: die van de MR."

De N-VA heeft een enorme waaier aan bevoegdheden binnengehaald die de PS nooit heeft kunnen claimen, gaat Di Rupo veder. "Zelfs niet toen we oppermachtig waren." De MR heeft zich dan ook echt laten doen bij de onderhandelingen: "Ik ben nog altijd verbijsterd als ik de lijst overloop. Defensie? N-VA. Binnenlandse Zaken? N-VA. Financiƫn? N-VA. Openbaar Ambt? N-VA. De Kamervoorzitter? N-VA."

Straatvechter
Naar eigen zeggen begrijpt Di Rupo nog altijd niet waar de nieuwe regering naartoe wil. "Wat is haar doel? Wat is haar filosofie? Ik begrijp ze nog altijd niet, deze coalitie." Amper was Michel I gestart of de voormalige premier kwam de straat op tegen zijn opvolger. Al nuanceert hij dat zelf: "Men kan veel over mij zeggen, maar een straatvechter ben ik niet. Het is ook niet mijn opvolger zelf die ik aanval, wel het beleid van zijn regering. En ook dat doe ik met gematigdheid."

"Het is kenmerkend voor Charles Michel dat hij van elke gelegenheid gebruik maakt om de oppositie aan te vallen. Daar gedraagt hij zich niet als een eerste minister, vind ik. Een premier hoort zijn eigen beleid uit te leggen en niet zelf de confrontatie met de oppositie op te zoeken. Ik heb dat nooit gedaan, behalve wanneer ik frontaal aangevallen werd door de N-VA. Dan reageerde ik. Dat is enkele keren gebeurd, meer niet. Charles Michel doet het telkens wanneer hij het woord neemt, in interviews en in de Kamer. Het geeft aan dat hij zich niet op zijn gemak voelt."
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...regering.dhtml

Hypochonder 24 januari 2015 11:37

Het zit blijkbaar erg diep bij Di Rupo als je ziet dat hij Michel aanvalt door te zeggen dat deze zich niet goed in zijn vel zou voelen. Wat Di Rupo trouwens wel heeft gedaan, in tegenstelling tot wat hij in dit interview beweert, dat is de oppositie aanvallen terwijl hij zelf nog premier was. Tijdens de laatste dagen van zijn marjonettenregering was hij al volop oppositie aan het voeren tegen MR en N-VA. Hij probeert het zo veel mogelijk te verbergen maar het zuur uit zijn maag komt zo hoog dat het bijna uit zijn mond stroomt.

Woordenaar 24 januari 2015 11:38

=> Inhoudsloos, gekleurd links gelul van een slechte verliezer, niets meer.

Zeus 24 januari 2015 12:13

Oei. Gisteren verklaarde Beke nog dat Michel I het vervolg is op Di Rupo. 1+1...

reservespeler 24 januari 2015 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7514810)
Het zit blijkbaar erg diep bij Di Rupo als je ziet dat hij Michel aanvalt door te zeggen dat deze zich niet goed in zijn vel zou voelen. Wat Di Rupo trouwens wel heeft gedaan, in tegenstelling tot wat hij in dit interview beweert, dat is de oppositie aanvallen terwijl hij zelf nog premier was. Tijdens de laatste dagen van zijn marjonettenregering was hij al volop oppositie aan het voeren tegen MR en N-VA. Hij probeert het zo veel mogelijk te verbergen maar het zuur uit zijn maag komt zo hoog dat het bijna uit zijn mond stroomt.

Was het Di Rupo niet die zei dat ze er alles aan moesten doen om de N-VA kapot te krijgen?

De schoofzak 24 januari 2015 14:00

Dat we nu Di Rupo zich zo zien wentelen en weren, terwijl zijn teelballen op federaal vlak in een wolfsklem vast zitten,
dat doet mij toch zoveel plezier zeg !!

.

reservespeler 24 januari 2015 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7515025)
Dat we nu Di Rupo zich zo zien wentelen en weren, terwijl zijn teelballen op federaal vlak in een wolfsklem vast zitten,

.

We kunnen natuurlijk niet ontkennen dat De Wever, dankzij onze ministers, veel invloed heeft op de federale regeringk.

dalibor 24 januari 2015 14:07

Citaat:

.

Je vergeet de koosnaam 'het weverke' te gebruiken, als was je een oud-leraar van hem die welwillend toeziet op zijn wedervaren.

reservespeler 24 januari 2015 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 7515036)
Je vergeet de koosnaam 'het weverke' te gebruiken, als was je een oud-leraar van hem die welwillend toeziet op zijn wedervaren.

Hij heeft het toch niet over De Wever.

Amon_Re 24 januari 2015 15:44

"Het is kenmerkend voor Charles Michel dat hij van elke gelegenheid gebruik maakt om de oppositie aan te vallen. Daar gedraagt hij zich niet als een eerste minister, vind ik. Een premier hoort zijn eigen beleid uit te leggen en niet zelf de confrontatie met de oppositie op te zoeken. Ik heb dat nooit gedaan, behalve wanneer ik frontaal aangevallen werd door de N-VA"

Juist......

Wapper 24 januari 2015 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 7515035)
We kunnen natuurlijk niet ontkennen dat De Wever, dankzij onze ministers, veel invloed heeft op de federale regeringk.

Het zou er nog aan mankeren.
Een partijvoorzitter heeft altijd invloed op "zijn" ministers.

reservespeler 24 januari 2015 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 7515101)
"Het is kenmerkend voor Charles Michel dat hij van elke gelegenheid gebruik maakt om de oppositie aan te vallen. Daar gedraagt hij zich niet als een eerste minister, vind ik. Een premier hoort zijn eigen beleid uit te leggen en niet zelf de confrontatie met de oppositie op te zoeken. Ik heb dat nooit gedaan, behalve wanneer ik frontaal aangevallen werd door de N-VA"

Juist......

Nee ..........

ViveLaBelgique 24 januari 2015 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7514860)
Oei. Gisteren verklaarde Beke nog dat Michel I het vervolg is op Di Rupo. 1+1...

Elio Di Rupo speelt enkel op de man. Nergens ontkent hij in zijn interviews dat Charles Michel I een voortzetting is van het beleid van Elio Di Rupo I.

Jan van den Berghe 24 januari 2015 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Woordenaar (Bericht 7514811)
=> Inhoudsloos, gekleurd links gelul van een slechte verliezer, niets meer.

Inderdaad, ik heb nog nooit in ons politiek landschap dergelijke slechte verliezers gezien die oppositie verwarren met het voortdurend persoonlijk aanvallen.

TV-verslaafde 24 januari 2015 19:03

Grafkanker elio gaat ook is iets zeggen, moet er nog kanker zijn ?

demonen 24 januari 2015 19:19

Citaat:

.

Beke zegt duidelijk dat de nva inruilbaar is voor de ps.

Amon_Re 24 januari 2015 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 7515112)
Nee ..........

Dat was sarcasme...

Xenophon 24 januari 2015 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7515355)
Beke zegt duidelijk dat de nva inruilbaar is voor de ps.

Uiteraard.

Samen met de N-VA op weg naar confederalisme is niet het ACW-plan.

ViveLaBelgique 25 januari 2015 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7515340)
Inderdaad, ik heb nog nooit in ons politiek landschap dergelijke slechte verliezers gezien die oppositie verwarren met het voortdurend persoonlijk aanvallen.

Ik zal het gat in jouw memorie eens opfrissen:

http://www.filipdewinter.be/vlaams-b...liek-%E2%80%9D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be