Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Veel Noten Op Hun Gezang !! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=213480)

pegasus6869 25 januari 2015 16:35

Veel Noten Op Hun Gezang !!

http://www.hln.be/hln/nl/32616/Terre...opbergen.dhtml

jawaade....."ZIJ"....bepalen nu al reeds wat de para"s wel of nie mogen dragen....Straks staan die "knullen" daar van hun kloten te maken dat de para's hun bottinen ook moeten blinken......wa voor een hoop moeials zijn dat daar zeg !!waar gaat dat hier naartoe (al ver gezet zekers)

Zeus 25 januari 2015 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 (Bericht 7516490)
http://www.hln.be/hln/nl/32616/Terre...opbergen.dhtml

jawaade....."ZIJ"....bepalen nu al reeds wat de para"s wel of nie mogen dragen....Straks staan die "knullen" daar van hun kloten te maken dat de para's hun bottinen ook moeten blinken......wa voor een hoop moeials zijn dat daar zeg !!waar gaat dat hier naartoe (al ver gezet zekers)

tja, dat je van joden geen dankbaarheid moet verwachten heeft de moderne geschiedenis reeds meermaals bewezen.

Wapper 25 januari 2015 17:02

Het mankeert er nog aan dat de joden gaan eisen dat de para's een keppeltje dragen.

Garry 25 januari 2015 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 7516567)
Het mankeert er nog aan dat de joden gaan eisen dat de para's een keppeltje dragen.

Zo was er eens een klein joods jongetje die stond op een muur toen zijn vader hem toesprak en zei," kom spring maar, ik zal je wel opvangen". "Ik durf niet zei de kleine je gaat me laten vallen". "Maar nee antwoordde de vader, vertrouw me maar ik vang je wel op". De kleine sprong en de vader liet hem tegen de grond vallen. "Zie je wel",zei de kleine al jankend," dat je me zou laten vallen". "Dat is een goede les", zei de vader, " dat ge niemand moogt vertrouwen en zeken een jood niet".

Xenophon 25 januari 2015 17:13

Hoeveel verstand heb je dan als je de Jodenwijk moet gaan beveiligen en je draagt daarbij een arafatsjaal?

Nuja, die zitten op hun plaats in het leger.

Thuleander 25 januari 2015 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7516595)
Hoeveel verstand heb je dan als je de Jodenwijk moet gaan beveiligen en je draagt daarbij een arafatsjaal?

Het was de legerleiding die dit had moeten voorzien en de para's daar op voorhand over had moeten inlichten.

Xenophon 25 januari 2015 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7516612)
Het was de legerleiding die dit had moeten voorzien en de para's daar op voorhand over had moeten inlichten.

Niet echt, het is het camouflagesjaaltje dat deel uitmaakt van "het uniform", het arafatsjaaltje niet.

Nu, in mijn tijd was dat eigenlijk een netje waarmee men normaal de helm camoufleert maar dat als sjaal gebruikt werd omdat er niets anders voorzien was als sjaal.

Zeus 25 januari 2015 17:33

Citaat:

neen. het zijn de joden die met hun kop uit hun eigen aars moeten komen.

fred vanhove 25 januari 2015 17:46

Citaat:

Charlie Hebdo had er zo weer een cartoon van kunnen maken:lol::

Anselmo 25 januari 2015 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7516642)
Niet echt, het is het camouflagesjaaltje dat deel uitmaakt van "het uniform", het arafatsjaaltje niet.

Nu, in mijn tijd was dat eigenlijk een netje waarmee men normaal de helm camoufleert maar dat als sjaal gebruikt werd omdat er niets anders voorzien was als sjaal.

En krassen dat dat deed.
Dat men liever iets comfortabeler draagt is begrijpelijk.

Xenophon 25 januari 2015 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 7516681)
En krassen dat dat deed.
Dat men liever iets comfortabeler draagt is begrijpelijk.

Dat is begrijpelijk, maar dan is men niet op zijn plaats bij de gevechtseenheden, dan is men beter af in de keukentroep of de mess.

Anselmo 25 januari 2015 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7516696)
Dat is begrijpelijk, maar dan is men niet op zijn plaats bij de gevechtseenheden, dan is men beter af in de keukentroep of de mess.

Voor zover ik me nog herinner, was er in dat camouflageweefsel ter versterking een metaalachtige draad verwerkt.
Bij langdurig huidcontact, zeker als men zweet, werd dit onaangenaam en werd er voortdurend aan die stof getrokken.
Ook niet gezellig als men onbeweeglijk in dekking moet liggen.
Nu die Afghanistansjaaltjes dienden ook als symbool van hun optreden aldaar.
Zoiets als de Nelsonflap bij de marine.

Xenophon 25 januari 2015 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 7516705)
Voor zover ik me nog herinner, was er in dat camouflageweefsel ter versterking een metaalachtige draad verwerkt.
Bij langdurig huidcontact, zeker als men zweet, werd dit onaangenaam en werd er voortdurend aan die stof getrokken.
Ook niet gezellig als men onbeweeglijk in dekking moet liggen.
Nu die Afghanistansjaaltjes dienden ook als symbool van hun optreden aldaar.
Zoiets als de Nelsonflap bij de marine.

Dat heb ik nooit opgemerkt, het was wel sterk spul, dat wel. Mij deed het wat denken aan "kletskoord" als u dat wat zegt.

Thuleander 25 januari 2015 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7516642)

De legerleiding weet maar al te goed dat de shemagh (de echte naam van de 'arafatsjaal') zeer populair is bij militairen en vaak gedragen wordt tijdens de dienst.
De legerleiding had dus gewoon op voorhand moeten zeggen: 'Jongens als ge in die joodse wijk patrouilleert, draag dat uw gewone uniformsjaal'.

Xenophon 25 januari 2015 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7516738)
De legerleiding weet maar al te goed dat de shemagh (de echte naam van de 'arafatsjaal') zeer populair is bij militairen en vaak gedragen wordt tijdens de dienst.
De legerleiding had dus gewoon op voorhand moeten zeggen: 'Jongens als ge in die joodse wijk patrouilleert, draag dat uw gewone uniformsjaal'.

Als je als beroepssoldaat verteld moet worden dat je je uniform moet dragen, ik weet niet, ik herinner me dat als een van de eerste zaken die je duidelijk gemaakt worden bij het leger.

Thuleander 25 januari 2015 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7516739)
Als je als beroepssoldaat verteld moet worden dat je je uniform moet dragen

Een beroepssoldaat mag (in beperkte mate) ook eigen spullen dragen.

Xenophon 25 januari 2015 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7516747)
Een beroepssoldaat mag (in beperkte mate) ook eigen spullen dragen.

Ja?

Ok, in mijn tijd werd je daar nog voor bestraft.

Maar ja, dat is lang geleden.

Thuleander 25 januari 2015 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7516748)
Ja?

Accessoires zoals handschoenen, bottines, sjaaltjes, beenholsters, kniebeschermers, richtmiddelen voor je wapen, spullen die je op je molle vest kan bevestigen (zaklamp, traangas etc.).

Maar binnen welke perken juist weet ik niet.

De schoofzak 26 januari 2015 07:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7516595)

Wat betreft Arafatsjaaltjes kan je onze bevolking in twee groepen delen:
zij die dat sjaaltje nog gezien hebben rond die nek van die man (en een deel van die groep hanteerde toch zo graag de leuze "we vervelen ons, kom, we doen ons Arafatsjaaltje om en we gaan wat rellen met de flikken");

en zij die dat sjaaltje niet rond zijn nek hebben zien hangen. Jongeren dus.
De hedendaagse para's dus.

Het is volkomen begrijpelijk dat daar culturele wrijvingen door ontstaan in de Jodenwijken.

.

fred vanhove 26 januari 2015 08:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7517515)
Wat betreft Arafatsjaaltjes kan je onze bevolking in twee groepen delen:
zij die dat sjaaltje nog gezien hebben rond die nek van die man (en een deel van die groep hanteerde toch zo graag de leuze "we vervelen ons, kom, we doen ons Arafatsjaaltje om en we gaan wat rellen met de flikken");

en zij die dat sjaaltje niet rond zijn nek hebben zien hangen. Jongeren dus.
De hedendaagse para's dus.

Het is volkomen begrijpelijk dat daar culturele wrijvingen door ontstaan in de Jodenwijken.

.

Inderdaad ik denk dat veel jongeren Arafat zelfs niet kennen en het gewoon dragen opdat het hip is....Ik zie al wel eens jongeren met een t Shirt van Che guevarra of the beatles.....terwijl ze in de meeste gevallen helemaal niet weten wie deze mensen waren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be