De schoofzak |
3 februari 2015 11:25 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder
(Bericht 7527156)
Het valt mij vooral op dat Peeters zo populair blijkt te zijn. Wat heeft die kerel gedaan om dat te verdienen? Vals en leugenachtig zijn? Of komt het omdat hij voor een vermogensbelasting pleit waarvan de doorsnee jaloerse Vlaming denkt dat deze zaligmakend is?
De Block zal vroeg of laat door de mand vallen.
|
Ik heb Peeters nog nooit horen pleiten voor een vermogensbelasting.
Of kent gij het verschil niet met een vermogenswinstbelasting.
En natuurlijk is hij daarmee populair.
Ik spreek als lid van de nva: wij bij de nva kijken verwonderd intern de meerderheid, hoe de vld daar zo erg tegen is.
Tegelijk kunnen wij het ons permitteren om over de invoering van die vermogenswinstbelasting publiekelijk te zwijgen, en het debat te voeren in discretie intern de meerderheid.
Peeters en zijn tsjeven kunnen dat veel minder.
En daarom zoeken die tsjeven de limieten op van wat ze kunnen of durven zeggen dat duidt op onenigheid binnen de meerderheid.
Raar van de vld eigenlijk. Hun eigen pion in de nationale bank pleitte zelfs voor een gecibleerde vermogensbelasting, ipv vermogenswinstbelasting !!
(en voor de volledigheid: de nva is al zeer lang pro een vermogenswinstbelasting, mits intelligent in mekaar gestoken, en mits absoluut kaderend in een taks-shift, en zeker geen taks-lift.)
.
|