![]() |
Frankrijk schrapt film over bekering moslim tot het christendom.
Citaat:
Je suis charlie steekt alweer onderaan in de kast. |
Citaat:
Als een moslim zijn geloof verlaat, mag je hem doden. Staat in de Koran en heet Ridda. In dat kader zijn ze natuurlijk heel bang voor de moslimpopulatie, want die zijn niet gewend aan vrijheid van meningsuiting Ze kunnen dus zomaar heel opstandig worden en gaan rellen en aanslagen plegen. Maar als IS christenen en joden vermoord hoor je ze niet. Ik heb hier nog geen demonstraties gezien in dat opzicht. |
Citaat:
|
Citaat:
Nu nog niet trouwens, dergelijk berichten lees je alleen op internet. |
Citaat:
We zien trouwens ook overal bommen... |
Citaat:
|
Citaat:
Hoe ga je mensen nog tolerantie en verdraagzaamheid aanpraten eens ze concreet op de hoogte zijn van het lot van hun gelijkgestemden. Als ik in mijn omgeving praat over de vervolging van christenen of niet-religieuzen dan komen diegene die zich beperkten tot onze massamedia niet verder dan Isis en Bok Haram. |
Citaat:
Ja, toen werd de wereld wakker. |
De film wordt al sinds oktober in Frankrijk vertoond en trekt van zaal tot zaal. Hij is niet verboden, maar is in een aantal zalen geannuleerd op verzoek van de Franse veiligheidsdiensten die vrezen dat de film een mikpunt wordt van terroristen.
http://www.lefigaro.fr/cinema/2015/0...lm-de-paix.php |
Citaat:
Lachwekkend, vind je ook niet? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Uit vrees dus voor een volgende terroristische actie. En dat is wat ze willen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vanwege die reden opteer ik toch voor minimaal ingrijpen van de staat, zeker wanneer het de vrijheid zelve en de vrije meningsuiting betreft. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be