Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Iran buigt openlijk voor Israël (https://forum.politics.be/showthread.php?t=213991)

MultiMAN 5 februari 2015 06:37

Iran buigt openlijk voor Israël

Iran: Israel sent us direct message asking for restraint in wake of Syria attack

Citaat:

From now on, the resistance will respond to any strike at Hezbollah personnel by the terrorist Zionist entity.
Nadat Israël talloze Iraanse wetenschappers heeft gedood, onlangs een generaal, verschillende aanslagen op haar proxy's Syrië en Hezbollah heeft gepleegd, gaat "de axis of resistance" in op de vraag om er kalm onder te blijven. :rofl:

Met deze bizarre propaganda stunt tracht Iran haar gezicht te redden, maar dat was een opdracht die gedoemd was tot falen. Toch bedank ik hun ministerie van propaganda voor de goede lach.

Bovenbuur 5 februari 2015 10:01

Ik zou toch verwachten dat Israël het Syrische leger op het moment even met rust zou laten, om ze maar lekker tegen IS te laten vechten. Maar kennelijk zegt hun inlichtingendienst dat Assad nog steeds de grootste dreiging is.

Jammer, zou wel goed zijn voor Israël en Iran om eens soort van samen te werken.

vlijmscherp 5 februari 2015 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 7529853)
Ik zou toch verwachten dat Israël het Syrische leger op het moment even met rust zou laten, om ze maar lekker tegen IS te laten vechten. Maar kennelijk zegt hun inlichtingendienst dat Assad nog steeds de grootste dreiging is.

Jammer, zou wel goed zijn voor Israël en Iran om eens soort van samen te werken.

nu ze eens een gezamenlijke vijand hebben, zou je idd denken dat ze wat hun verstand gebruiken.

zonbron 5 februari 2015 10:34

1 Bijlage(n)
.

atmosphere 5 februari 2015 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7529858)
nu ze eens een gezamenlijke vijand hebben, zou je idd denken dat ze wat hun verstand gebruiken.

Iran is nog altijd de grootste bedreiging volgens Israell, niet militair maar economisch en strategisch.

Antoon 6 februari 2015 08:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 7530188)
Iran is nog altijd de grootste bedreiging volgens Israell, niet militair maar economisch en strategisch.

Ook potentieel militair. Stel dat die gekken een atoombom hebben... Maar Iran heeft meer schrik van Israel dan omgekeerd, zoals openingsbericht ook aantoont.

Bad Attila 6 februari 2015 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 7531139)
Ook potentieel militair. Stel dat die gekken een atoombom hebben... Maar Iran heeft meer schrik van Israel dan omgekeerd, zoals openingsbericht ook aantoont.

Iran met een atoombom zou de krachtsverhoudingen strategisch en "psychologisch" veranderen, ja. Of dat in praktijk iets zou veranderen, valt daarentegen te betwijfelen.

Pandareus 6 februari 2015 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 7529853)

Op basis van de berichtgeving hierover denk ik niet dat het ASSAD regime hier het doelwit van israël is. Maar men mag er ook niet al te licht overgaan dat Hezbollah op syrisch gebied een machtsfactor is geworden. En zij de aartsvijand van israël zijn. Het is uiterst onwaarschijnlijk dat die zelfs al zou IS verslagen zijn en zelfs al zou de burgeroorlog stoppen nog weg zullen gaan, terug naar Libanon.
Het is niet zo dat israël echt militaire operaties heeft in syrië; dat ze een konvooi met 6 terroristen waaronder leidinggevenden elimineert op 6 km van hun grens aan de golan lijkt me niet abnormaal. Die reden daar heus niet om tegen IS te vechten hee. Op de plaatsen waar hezbollah tegen IS vecht moeit israël zich totaal niet mee. Voor hen is dat het ideale scenario : laat hezbollah maar knokken met IS. Ondertussen heeft israël eer geen miserie met.

zonbron 6 februari 2015 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7531189)
Op basis van de berichtgeving hierover denk ik niet dat het ASSAD regime hier het doelwit van israël is. Maar men mag er ook niet al te licht overgaan dat Hezbollah op syrisch gebied een machtsfactor is geworden. En zij de aartsvijand van israël zijn. Het is uiterst onwaarschijnlijk dat die zelfs al zou IS verslagen zijn en zelfs al zou de burgeroorlog stoppen nog weg zullen gaan, terug naar Libanon.
Het is niet zo dat israël echt militaire operaties heeft in syrië; dat ze een konvooi met 6 terroristen waaronder leidinggevenden elimineert op 6 km van hun grens aan de golan lijkt me niet abnormaal. Die reden daar heus niet om tegen IS te vechten hee. Op de plaatsen waar hezbollah tegen IS vecht moeit israël zich totaal niet mee. Voor hen is dat het ideale scenario : laat hezbollah maar knokken met IS. Ondertussen heeft israël eer geen miserie met.

Dit is waarschijnlijk Uw slechtste posting ooit.

Drukazz 6 februari 2015 13:02

Pandareus 6 februari 2015 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 7531192)
Dit is waarschijnlijk Uw slechtste posting ooit.

Het zou overtuigender zijn mocht je ook een argument hebben...
Zijn er israëlische troepen op syrisch grondgebied ? Ik dacht van niet toch.

Nietzsche 6 februari 2015 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7531320)
Het zou overtuigender zijn mocht je ook een argument hebben...
Zijn er israëlische troepen op syrisch grondgebied ? Ik dacht van niet toch.

Nee die zijn er niet (althans, niet zover wij weten).

Dus ik begrijp ook niet goed waarom hij dat zegt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be