Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Vrt wil nieuws in perspectief plaatsen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=214021)

Yordin 5 februari 2015 23:01

Vrt wil nieuws in perspectief plaatsen.

Citaat:

VRT Nieuws heeft de taak om nieuws in perspectief te plaatsen, niet om de megafoon te zijn van een angstklimaat. Wie alle gore gruwelijkheid wil zien, die gaan wij niet op de wenken bedienen. Nieuws mag de angst niet aanwakkeren.
http://www.demorgen.be/tvmedia/vrt-h...kers-a2207277/
Aan filmpjes van slachtoffers heb ik geen behoefte, aan een nieuwskanaal dat te kampen heeft met chronische hoogheidswaanzin evenmin.
Is heel misschien nog geoorloofd dat we nieuws zelf in perspectief plaatsen?

Drukazz 5 februari 2015 23:40

De VRT is voor bejaarden en linkse progressievelingen.

VTM is voor Jan met de pet

Bijgevolg kies ik voor VTM

Jay-P. 6 februari 2015 03:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7530892)

Kiezen uit je beperkt aanbod is dom. Verstand gebruiken daarentegen is blijkbaar te moeilijk voor de meute.

Pandareus 6 februari 2015 07:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7530892)

VTM nieuws is voor dommekloten en +50 jarige huisvrouwen (type 'Bonux' katrien devos bijvoorbeeld)
Klootjesvolk dat van oordeel is dat een nieuwslezer bijzonder treurig moet kijken naar de camera als hij droevig nieuws brengt. Of die een politicus die commentaar komt geven geen enkele zinvolle vraag voorlegt en hem maar naar believen laat kwekken.

reservespeler 6 februari 2015 07:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7531118)
VTM nieuws is voor dommekloten en +50 jarige huisvrouwen (type 'Bonux' katrien devos bijvoorbeeld)
Klootjesvolk dat van oordeel is dat een nieuwslezer bijzonder treurig moet kijken naar de camera als hij droevig nieuws brengt. Of die een politicus die commentaar komt geven geen enkele zinvolle vraag voorlegt en hem maar naar believen laat kwekken.

Ik selecteer mijn nieuwskanalen wel zelf.
Lang leve het internet en het forum Politics.be

Hypochonder 6 februari 2015 07:37

Citaat:

VRT Nieuws heeft de taak om nieuws in perspectief te plaatsen, niet om de megafoon te zijn van een angstklimaat. Wie alle gore gruwelijkheid wil zien, die gaan wij niet op de wenken bedienen. Nieuws mag de angst niet aanwakkeren.
Ze gaan maw de feiten gewoon verdraaien zodat het linkse gedachtengoed weer volop kan woekeren.

Björn Soenens is een bloedrode rakker, dat is overduidelijk.

reservespeler 6 februari 2015 07:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7531120)
Ze gaan maw de feiten gewoon verdraaien zodat het linkse gedachtengoed weer volop kan woekeren.

Björn Soenens is een bloedrode rakker, dat is overduidelijk.

Denkt u dat dit nog (rode :lol:) verf gaat pakken?

Bad Attila 6 februari 2015 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yordin (Bericht 7530845)
Aan filmpjes van slachtoffers heb ik geen behoefte, aan een nieuwskanaal dat te kampen heeft met chronische hoogheidswaanzin evenmin.

Dat mag inderdaad. Niemand verplicht u trouwens om naar de VRT te kijken.

fox 6 februari 2015 10:46

Citaat:

En de VRT is voor struisvogels.

Yordin 6 februari 2015 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 7531188)
Dat mag inderdaad. Niemand verplicht u trouwens om naar de VRT te kijken.

Van een zender waar ik verplicht financieel moet toe bijdragen mag ik verwachten dat deze zich onthoud van paternalisme en stemmingmakerij.

Xenophon 6 februari 2015 13:38

Ik zou de mensen die een serieus nieuws - zeker internationaal nieuws, willen zien doorverwijzen naar bijvoorbeeld de tagesschau op de Duitse zenders.

Als je eerst naar "het Belgische nieuws" kijkt en dan naar de Duitse zenders dan lijkt het wel alsof je naar het nieuws van een andere planeet kijkt.

CLAESSENS Joris 6 februari 2015 14:04

Citaat:

Dat noemt men duiding. In gewoon Nederlands heet dat; wij bepalen wel wat de burger wel en niet mag weten en leggen daarvoor aan die burger geen enkele verantwoording af. Tenslotte leggen we die toch enkel af aan onze politieke broodheren?
8-)

Rudy 6 februari 2015 15:24

Citaat:

Yordin. Kijk naar het nieuws dat je behoefte vervult. Je wilt uiteindelijk enkel weten wat je leefwereld bevestigt. Daar is inderdaad VTM geschikt voor.

VRT biedt meerwaarde. Terecht.

Yordin 6 februari 2015 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7531433)
Yordin. Kijk naar het nieuws dat je behoefte vervult. Je wilt uiteindelijk enkel weten wat je leefwereld bevestigt. Daar is inderdaad VTM geschikt voor.

VRT biedt meerwaarde. Terecht.

Je raaskalt.
Ik zou niet weten wanneer ik voor het laatst Vtm nieuws heb gezien, dat wil echter niet zeggen dat ik neerkijk op vtm kijkers.
Wat de VRT zelf betreft, deze kan beter afgeschaft worden of opgesplitst, wat nu voorligt is echt niet de moeite om voor te betalen.

Rudy 6 februari 2015 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yordin (Bericht 7531509)
Wat de VRT zelf betreft, deze kan beter afgeschaft worden of opgesplitst, wat nu voorligt is echt niet de moeite om voor te betalen.

Waarom zou de VRT moeten worden afgeschaft. De VRT is de enige objectieve nieuwszender op Vlaams grondgebied.

De website www.deredactie.be. doet haar best.

Rudy 6 februari 2015 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yordin (Bericht 7531509)
Je raaskalt.
Ik zou niet weten wanneer ik voor het laatst Vtm nieuws heb gezien, dat wil echter niet zeggen dat ik neerkijk op vtm kijkers.

Yorkin. Wat is volgens jou de meerwaarde van VTM

Bad Attila 6 februari 2015 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yordin (Bericht 7531205)
Van een zender waar ik verplicht financieel moet toe bijdragen mag ik verwachten dat deze zich onthoud van paternalisme en stemmingmakerij.

O, weet je, ik moet financieel bijdragen tot tienduizenden kilometers wegen die ik van mijn leven nooit zal gebruiken.

Enfin, ik hoop dat jij wel degelijk bijdraagt, hé?

Hypochonder 6 februari 2015 17:47

Citaat:

En jij bent zodanig superieur dat je zoiets hier zomaar kan neerzetten.

Rudy 6 februari 2015 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 7531633)
O, weet je, ik moet financieel bijdragen tot tienduizenden kilometers wegen die ik van mijn leven nooit zal gebruiken.

Enfin, ik hoop dat jij wel degelijk bijdraagt, hé?

goed gezegd.

cookie monster 6 februari 2015 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 7531091)
Kiezen uit je beperkt aanbod is dom. Verstand gebruiken daarentegen is blijkbaar te moeilijk voor de meute.

Ik wok sinds 1993 :)
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=34
Ook al kijk ik nog weinig , heb overschot aan keuze :)
Heb veel gezien en er van geleerd , maar ....
Weinig interesseert me nog , wel: ITV , Film 4 , BBC , CBS Action :)
Via internet zijn ALLE Vlaamse VTM-programma's 1 maand gratis ,
vanaf na de TV uitzending :)
VRT , bwa , een-nieuws gaat ook via BVN :)

Voor de rest , wat de VRT of zelfs VTM doet , ze doen maar op !!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be