Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Een vraag aan de separatisten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=214087)

Drukazz 6 februari 2015 17:45

Een vraag aan de separatisten

Gelieve enkel te stemmen indien u een separatist bent.

Voor degene die me nog niet kennen: ik stem Vlaams Belang uit eurokritische en islamkritische overwegingen. Veel minder of zelfs niet uit separatistische overwegingen. Maar splitst België, zal ik daar ook niet van wakker liggen ofzo.

Een onafhankelijk Vlaanderen zal voor de separatisten een droom blijven vermoed ik. Tenzij er ooit een Vlaamse regering gevormd wordt met een meerderheid separatistische partijen. Dat zal dan wel zonder Brussel zijn.

Mijn vraag is simpel:

Kiest u voor een onafhankelijk Vlaanderen zonder Brussel of voor (confederaal) België?

TheFourHorsemen 8 februari 2015 16:52

Veel te weinig opties.

reservespeler 8 februari 2015 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7531637)
Gelieve enkel te stemmen indien u een separatist bent.

Voor degene die me nog niet kennen: ik stem Vlaams Belang uit eurokritische en islamkritische overwegingen. Veel minder of zelfs niet uit separatistische overwegingen. Maar splitst België, zal ik daar ook niet van wakker liggen ofzo.

Een onafhankelijk Vlaanderen zal voor de separatisten een droom blijven vermoed ik. Tenzij er ooit een Vlaamse regering gevormd wordt met een meerderheid separatistische partijen. Dat zal dan wel zonder Brussel zijn.

Mijn vraag is simpel:

Kiest u voor een onafhankelijk Vlaanderen zonder Brussel of voor (confederaal) België?

Wat is het nut van deze draad?

Jan van den Berghe 8 februari 2015 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7531637)

Waarom geen keuze voor een onafhankelijk Vlaanderen met Brussel of met een associatie met Brussel? Waarom slechts twee mogelijkheden?

jogo 8 februari 2015 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 7533445)
Veel te weinig opties.

Te weinig ?
De draadstarter laat
toch de separatist de keuze mogelijkheid voor het huidige België ?

Zwitser 9 februari 2015 08:15

Ik ben tegen separatisme. Dus ben ik tegen België...

TheFourHorsemen 9 februari 2015 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 7533857)
Te weinig ?
De draadstarter laat
toch de separatist de keuze mogelijkheid voor het huidige België ?

Maar niet voor een onafhankelijk Vlaanderen mét Brussel.

Nu, voor mij maakt het sowieso niet uit. Ik ben geen separatist.

Bovenbuur 9 februari 2015 13:11

De topicstarter is misschien wat kort van stof, maar de vraagstelling is op deze manier gesteld omdat Drukazz denkt (lijkt mij) dat dit de realistische opties zijn, de dingen die echt zouden kunnen gebeuren. Gegeven die opties, wat zou jouw voorkeur zijn? Als je het niet eens bent met de analyse mag dat natuurlijk ook besproken worden, maar daarvoor is geen optie in de poll.

Hollander 12 februari 2015 19:19

mensen met een pistool tegen hun slaap maken andere keuzes dan ze zouden maken als ze reële opties hadden.

kiezen uit twee slechte opties maakt dat de uitkomst niet betrouwbaar is.

edwin2 14 februari 2015 20:22

Wat mij betreft is het simpel, de keuze is ofwel doorgaan als één van de zuidelijke knoflooklanden, ofwel kiezen voor het noorden. Een onafhankelijk Vlaanderen is een halfslachtige keuze. Soort van neutrale zone dus, en dus volkomen nietszeggend. Een onafhankelijk Vlaanderen zal in Europa weinig te vertellen hebben. Met Nederland samen heeft Vlaanderen wel grote invloed . Aan de Vlamingen de keuze!!

Adrian M 14 februari 2015 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 (Bericht 7541238)
Wat mij betreft is het simpel, de keuze is ofwel doorgaan als één van de zuidelijke knoflooklanden, ofwel kiezen voor het noorden. Een onafhankelijk Vlaanderen is een halfslachtige keuze. Soort van neutrale zone dus, en dus volkomen nietszeggend. Een onafhankelijk Vlaanderen zal in Europa weinig te vertellen hebben. Met Nederland samen heeft Vlaanderen wel grote invloed . Aan de Vlamingen de keuze!!

Hoe zo? Denemarken, Finland en Noorwegen hebben minder inwoners.
Weten ze Brussel te behouden, het hart van de EU, plus de Nato.

TheFourHorsemen 15 februari 2015 00:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M (Bericht 7541511)

Noorwegen (geen EU), Denemarken en Finland kan je dan ook bezwaarlijk grote spelers noemen op het Europese politieke toneel.

Adrian M 15 februari 2015 02:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 7541584)
Noorwegen (geen EU), Denemarken en Finland kan je dan ook bezwaarlijk grote spelers noemen op het Europese politieke toneel.

Eh, België en Nederland wel dan? :roll:

Peche 15 februari 2015 07:47

Als we nu eens Europa verenigen tot één republiek ?

Ik merk op dat we via het stemhokje België niet zullen veranderen.
De mannen die vanuit de oppositie lieten zien hoeveel camions geld er naar Wallonië verdwenen hebben daar niet 1 camion aan verminderd vandaag en de koning heeft opslag. Gaan zijn kinderen later ook dotatie ontvangen, hoewel zij logischer gezien tegen dan geen macht meer hebben?
Een koning met een buitenhechtelijk kind ? Kijk eens hoe het Clinton afging voor een pijpbeurt? Bij ons krijgen zulke mensen opslag !

Is het niet het "profetariaat" dat ons land kapot maakt?
Honderden miljoenen voor dat bestuur per jaar
Honderden miljoenen voor de adelen per jaar
Honderden miljoenen voor investeringen in banken dat niet meer bestaan
Need I say more????

Het is niet het land, het is een teveel aan besturen...
Net zoals ze vandaag nog 20 ambtenaren inzetten voor iets dat wij tegenwoordig zelf thuis via de pc moeten doen.

TheFourHorsemen 15 februari 2015 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M (Bericht 7541644)
Eh, België en Nederland wel dan? :roll:

Samen wel, dat is net het punt van Edwin. Afzonderlijk zijn ze beide te klein om te kunnen wegen op het Europees beleid.

Adrian M 15 februari 2015 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 7541802)
Samen wel, dat is net het punt van Edwin. Afzonderlijk zijn ze beide te klein om te kunnen wegen op het Europees beleid.

Het parlement bij ons ziet zelfs de Benelux al niet eens meer zitten. Wat hen betreft afschaffen.

Hollander 15 februari 2015 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M (Bericht 7541820)
Het parlement bij ons ziet zelfs de Benelux al niet eens meer zitten. Wat hen betreft afschaffen.

dat komt doordat de francofonen alles blokkeren. Waarom zelfs de benelux laten gijzelen door een groepje van 3 miljoen van de 27 miljoen.

Wat mij betreft trappen we ze er uit, kunnen ze als zelfstandig koninkrijk verder en lossen we meteen het taalprobleem op.

ben er nu wel een beetje klaar mee. NL+VL= win

TheFourHorsemen 15 februari 2015 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M (Bericht 7541820)

Benelux is dan ook een mooi voorbeeld van noch vis, noch vlees.

edwin2 15 februari 2015 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M (Bericht 7541511)

Het is een keuze om langs de langs de zijlijn te staan of niet. Noorwegen heeft niets te vertellen binnen de EU, ze moeten bij export naar de EU wel voldoen aan onze eisen, maar hebben totaal niets in te brengen. Die betaald bepaald!
Denemarken heeft niets in te brengen over de Euro heeft de Euro zelf ook niet, maar moet wel aan alle eisen voldoen.
En Finland is natuurlijk een vol EU lid en heeft wel iets in te brengen, maar is van niveau Luxemburg. Nederland heeft nu ook maar een beperkte invloed, maar met Vlaanderen samen zou dit veel meer zijn. Nogmaals, die betaald bepaald!!

edwin2 15 februari 2015 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 7542034)
dat komt doordat de francofonen alles blokkeren. Waarom zelfs de benelux laten gijzelen door een groepje van 3 miljoen van de 27 miljoen.

Wat mij betreft trappen we ze er uit, kunnen ze als zelfstandig koninkrijk verder en lossen we meteen het taalprobleem op.

ben er nu wel een beetje klaar mee. NL+VL= win

Sta daar sympathiek tegenover! ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be