Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Milieu (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=168)
-   -   Moet nalatigheid (rond klimaatopwarming) met terugwerkende kracht worden bestraft? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=214307)

C2C 11 februari 2015 22:38

Moet nalatigheid (rond klimaatopwarming) met terugwerkende kracht worden bestraft?

Rechtse zakjes doen graag komisch over de klimaatverandering door ze te ontkennen. Moeten zij met terugwerkende kracht berecht worden voor nalatigheid?

Een beetje zoals alle industriële vervuilers die men nadien toch nog voor hun verantwoordelijkheid plaatst.

Amerikaanse groenen hebben de database van klimaatontkenners al klaar.

Nietzsche 11 februari 2015 23:18

Er zijn nauwelijks tot geen mensen die de veranderingen van het klimaat ontkenners (buiten mentaal gehandicapte , die in de categorie van creationisten passen).

Wel zijn er veel mensen die kritisch zijn tegenover de klimaatwetenschap en de wetenschapsjournalistiek (die belachelijk slecht is).

maddox 12 februari 2015 01:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 7537517)
Rechtse zakjes doen graag komisch over de klimaatverandering door ze te ontkennen. Moeten zij met terugwerkende kracht berecht worden voor nalatigheid?

Een beetje zoals alle industriële vervuilers die men nadien toch nog voor hun verantwoordelijkheid plaatst.

Ga eens kijken hoe goed de Sovjet Industrie omsprong met de Moeder natuur?
Kijk eens in China, tijdens de grote sprongen voorwaards.

En hoe zou het kleine beetje industrie in Noord Korea het doen?

patrickve 12 februari 2015 07:49

Citaat:

Moeten groene zakjes met terugwerkende kracht gestraft worden voor alle economische schade die ze door hun idiote onrealiseerbare ideeen al veroorzaakt hebben (zoals gesubsidieerde zonnepanelen, de falende kernuitstap-want-we-gaan-alles-doen-met-wind-en-zon-binnen-10-jaar-en-oeioei-nu-hebben-we-steenkool-nodig) ?

kelt 14 februari 2015 07:51

Iedereen die de laatste paar decennia kinderen op de wereld heeft helpen zetten moet overgeleverd worden aan de IS voor passende bestraffing.

Nietzsche 14 februari 2015 10:43

@ ts, wat doe jij allemaal tegen de klimaatopwarming?

Blue Sky 15 februari 2015 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7540610)
@ ts, wat doe jij allemaal tegen de klimaatopwarming?

Het probleem van de ontvolking tegenaan ;-)

non-conformist 15 februari 2015 14:30

Ik vind ook dat de groenen gestraft moeten worden voor onrealistische voorstellen en zaken die ons geld gekost hebben op niets.

non-conformist 15 februari 2015 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7537555)
Er zijn nauwelijks tot geen mensen die de veranderingen van het klimaat ontkenners (buiten mentaal gehandicapte , die in de categorie van creationisten passen).

Wel zijn er veel mensen die kritisch zijn tegenover de klimaatwetenschap en de wetenschapsjournalistiek (die belachelijk slecht is).

Dat jij vindt dat die mensen creationisten zijn dat is je goed recht, maar ik vind een kritisch opstelling niet meer als terecht.

fox 19 februari 2015 12:15

Citaat:

Dus als ik het goed begrijp ben je voor ongebreidelde voortplanten, tegen kernenergie en profileer je je gelijktijdig als groene jongen?

Prachtig zeg.

Nietzsche 19 februari 2015 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 7542084)
Dat jij vindt dat die mensen creationisten zijn dat is je goed recht, maar ik vind een kritisch opstelling niet meer als terecht.

Net zoals creationisten die beweren "kritisch" te zijn.

non-conformist 19 februari 2015 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7547588)
Net zoals creationisten die beweren "kritisch" te zijn.

Ben je nu aan het trollen of komt er ook nog een uitleg ?

Nietzsche 19 februari 2015 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 7548155)
Ben je nu aan het trollen of komt er ook nog een uitleg ?

Trollen? ik?

Waar het omgaat is dat klimaatsceptisi vrijwel exact dezelfde methode hanteren als creationisten. Ze zoeken naar zaken die nog niet compleet zijn en gaan daar dan over zeuren.

sepper 20 februari 2015 00:31

Citaat:

Jij bent voorstander van nog meer vervuilers, moet jij dan ook retro-actief gestraft worden?

non-conformist 20 februari 2015 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7548168)
Trollen? ik?

Waar het omgaat is dat klimaatsceptisi vrijwel exact dezelfde methode hanteren als creationisten. Ze zoeken naar zaken die nog niet compleet zijn en gaan daar dan over zeuren.

Tja, er is dan ook heel wat om over te 'zeuren'

hamac 21 februari 2015 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7548168)
Trollen? ik?

Hoezo?
"The science is settled" hoor ik steeds.

Er zijn meer dan een dozijn verschillende pistes naar voor geschoven om 'the pause' te verklaren.
Als men deze variatie op de "kunstmatig opgedreven trend in de datasets" niet eenduidig kan verklaren, dan mag men terecht vragen stellen over de theorie van 'global warming'.
Wacht nee, het heet 'climate change' nu. Of toch niet, nu is het 'climate disruption'.

Nietzsche 21 februari 2015 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 7550092)
Hoezo?
"The science is settled" hoor ik steeds.

Er zijn meer dan een dozijn verschillende pistes naar voor geschoven om 'the pause' te verklaren.
Als men deze variatie op de "kunstmatig opgedreven trend in de datasets" niet eenduidig kan verklaren, dan mag men terecht vragen stellen over de theorie van 'global warming'.
Wacht nee, het heet 'climate change' nu. Of toch niet, nu is het 'climate disruption'.

Kom met iets beters dan de wetenschappelijke methode he. Wetenschap is niet heilig, wel onze beste bron tot kennis.

Kom met iets beters.

Savatage 21 februari 2015 16:20

Klimaathoaxers mogen ze wat mij betreft wel vervolgen. Al dat global warming gezever ben ik ondertussen kotsbeu gehoord.

Nietzsche 21 februari 2015 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 7550119)
Klimaathoaxers mogen ze wat mij betreft wel vervolgen. Al dat global warming gezever ben ik ondertussen kotsbeu gehoord.

:lol:

hamac 21 februari 2015 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7550118)
Kom met iets beters dan de wetenschappelijke methode he. Wetenschap is niet heilig, wel onze beste bron tot kennis.

Kom met iets beters.

Wetenschap die niet openstaat voor kritiek kan je moeilijk wetenschappelijk noemen.

En moesten de klimaatgelovigen het op deze leest gehouden hebben ipv angst aanjagen door het naar voren schuiven van doemscenario's, intimidaties tegenover kritische wetenschappers, en de naijver voor een nieuwe wereldorde, dan zouden ze iet of wat geloofwaardiger overkomen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be