![]() |
Alcoholisten wat drijft hen
Moest ik door omstandigheden enkele uren zitten wachten op café .
Zat daar een zooitje randdebielen korte drank te zuipen . Begon dat daar over eten , goed eten , erwtensoep , buikstik , hutsepot , waterzooi en dergelijke ik kreeg er zelf goesting van . Na die uren zaten ze er nog na hun zoveelste laatste druppel . Volgens mij hebben die gasten goesting in eten maar kunnen ze niet meer . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Geheelonthouders hebben gelijk
Alleen de drinkers weten waarom Simon Carmiggelt |
Vol alcohol, zwaarmoedigheid,
en eerbied voor de Maagd, woon ik in Friesland. Niet mijn, Uw wil geschiede. Gerard Reve |
https://www.youtube.com/watch?v=96HtTu7j--I
De fles speelde een grote rol in heel mijn droef bestaan Omdat ik nooit geen liefde kreeg ben ik aan de fles gegaan Jij trouwe vriend, jij schonk sindsdien mij menig levensles Ik heb gelachen en geweend bij jou m'n trouwe fles refr.: Mocht ik door de drank bezwijken Mocht ik naar de donder gaan Laat dan op mijn grafsteen prijken "Hij kon niet meer op z'n benen staan" Mocht ik door de drank bezwijken Mocht ik naar de donder gaan Laat dan op mijn grafsteen prijken "Hij kon niet meer op z'n benen staan" Als ik afgemonsterd was dan was m'n eerste gang naar 't meisje waar ik veel van hield m'n hele leven lang En als een ander naar d'r keek dan flikkerde mijn mes Dan werd ik om mijn neus wat bleek en greep weer naar de fles refr. En mocht ik 's nachts op d'oceaan wanneer de stormwind brult Bezopen op de voorplecht staan de fles nog half gevuld En seint dan onze marconist het noodsein S.O.S. Dan gaat m'n laatste groet aan wal gestoken (hik) in een fles |
Dat lijkt mij een verwijzing naar die dronken Italiaanse kapitein .
Hij zwaaide naar zijn lief en het ging bergaf . |
Citaat:
|
Yep, alcohol is een bron van onnoemelijk veel ellende in onze samenleving maar de mainstream kudde ziet dat niet in want alcohol wordt dagelijks verheerlijkt in reclame.
|
Citaat:
Inderdaad juist. En alcohol is bij de meest schadelijke. Langs de andere kant vind ik dit geen reden om zomaar alles toe te laten |
Chocolade mmmm .
|
Moeten ze dan thuis als een plant achter hunnen TV zitten verkommeren ?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be