fred vanhove |
17 februari 2015 11:39 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky
(Bericht 7544581)
Ik denk dat u met deze uitspraken een nieuw schoolvoorbeeld stelt van de welbekende Belgische bekrompenheid. U weet, zoals zoveel Belgen die angstvallig en halsstarrig vastklampen aan hun auto voor iedere verplaatsing, duidelijk niet waarover u spreekt en oordeelt dan maar zonder enige kennis van zaken op basis van vooroordelen om tot een totaal verkeerde conclusie te komen. De link die u legt tussen arm zijn en met de fiets rijden is nog des te driester op dat punt. Op het platteland ergens in het voormalig oostblok redeneren ze ook nog zo. Ik denk dat u mentaal wat bent blijven steken in de jaren ’70 van de vorige eeuw.
Bergop klauteren? Wat is dat nu weer voor een argument? Zijn hier dan zoveel bergen? Ik kom er in ieder geval geen enkele tegen op mijn rit van 15 km.
Nefast voor economie? Fietsende pendelaars zijn behoorlijk wat fitter dan hun uitgezakte gemotoriseerde collega’s en zijn bovendien minder vaak afwezig door ziekte. Bovendien dragen ze bij aan het verminderen van het fileleed.
Enfin, ik ga er verder niet op reageren want u betoog is van zo’n bedenkelijk niveau dat het kan gecatalogeerd worden als “wereldvreemde onzin”.
:-D
Vandaar dat de overheid er zwaar op inzet wellicht.
Zo'n redenering kan enkel door een
:belg:
gemaakt worden.
|
Gezien je mij verdenkt van Belgische bekrompenheid .....laten we samen eens voorstellen aan een Oostenrijker of Zuid Duitser of hij het ziet zitten om met de fiets te gaan werken......? Oostenrijkse bekrompenheid zullen we het dan maar noemen zeker ? Maar we zullen het dichter bij huis houden.....ziet u een freel dametje van 58 jaar in die in de streek van Spa of Bastenaken woont met de fiets gaan werken ? Maar goed als jouw wereld stopt bij uw vlakke dorp in de Vlaanders doet me dat dan toch eerder denken aan wereldvreemdheid.....zelfs in Namen of Dinant zijn al hellingen om U tegen te zeggen.Iedereen is geen fitte wielertoerist.
En als jij nog denkt dat ik daarmee wereldvreemd ben dan moet je dringend eens naar China...waar 20 jaar geleden iedereen met de fiets ging werken en nu bijna niemand meer en zo zijn er wel meer landen.....dat heeft niks te maken met arm of rijk zijn.En in Singapore of Dubai of Bangkok zal je wel aanzien worden als een armoezaaier moest je vertellen met de fiest te komen werken....dat is nu niet direct het russische platteland dacht ik...zelfs een beetje welstellende Chinees zal je al eens al lachend aankijken.
En hoe je het ook draait of keert ..een automobilist brengt nog altijd veel meer geld in het laadje dan een fietser.Ook een reden waarschijnlijk dat in de groeilanden men graag zoveel mogelijk automobielen ziet verschijnen.
Maar U trekt de verkeerde conclusie (begrijpelijk hier op een geschreven forum) door te denken dat ik een groot voorstander ben van de auto. Niks is minder waar....integendeel.Echter zie ik de zaken ietsje ruimer dan in Vlaanderen mijn land waar idd de overheid zwaar inzet op fietsgebruik ..In Wallonië is dat al een pak minder......Zo kom ik tot de conclusie dat de fiets wel heel praktisch en doenbaar kan zijn in een vlakke stad als Gent maar dat al helemaal niet meer is in Grenoble.
Het gebruik van de fiets voor woon werk is mogelijk maar slecht is een zeer beperkte mate en zeker niet doen of haalbaar in heel veel gevallen of voor bepaalde beroepscategorieën.....(Was het niet Mieke Vogels en nog een paar andere groenen die destijds zouden gaan werken met de fiets ? ) lang heeft het niet geduurd dacht ik;-):-)
|