Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Economie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=179)
-   -   Ferrero en Nutella (https://forum.politics.be/showthread.php?t=214549)

Gipsy 16 februari 2015 15:48

Ferrero en Nutella

De bezieler achter het succesverhaal Ferrero, Mon Chéri, Nutella is niet meer. Chapeau als je dat in je leven verwezenlijkt hebt. Dat zijn geen praters de lucht achterlaten als ze overlijden maar mensen die echt iets betekend hebben voor de economie en tewerkstelling. En trouwens generaties kinderen en volwassenen die van de producten genoten hebben.

http://www.lemonde.fr/disparitions/a...nutella&xtcr=1

TV-verslaafde 16 februari 2015 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7543575)
De bezieler achter het succesverhaal Ferrero, Mon Chéri, Nutella is niet meer. Chapeau als je dat in je leven verwezenlijkt hebt. Dat zijn geen praters de lucht achterlaten als ze overlijden maar mensen die echt iets betekend hebben voor de economie en tewerkstelling. En trouwens generaties kinderen en volwassenen die van de producten genoten hebben.

http://www.lemonde.fr/disparitions/a...nutella&xtcr=1

Waarom laat die het dan over aan zijn zoon ? Misschien is dat wel een dikke nul qua zakelijk instinct.... Die ouwe moest het gewoon verkopen en 1 miljoen aan ieder kind ofzo als erfenis voor de rest moeten ze maar zelf werken. Tsss....

Klein Licht 16 februari 2015 16:19

De Europese vrouwen vetgemest

Chapeau

TV-verslaafde 16 februari 2015 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 7543631)
De Europese vrouwen vetgemest

Chapeau

Die Philip Morris wat een genie was dat, miljoenen doden op zijn geweten maar zo iets verslavend ontwikkelen dat je je klanten heel je leven aan je kan binden.

Hoho, dan is de drugdealer van heroïne of cocaïne om de hoek ook een geniale ondernemer buiten proporties. Applaus !

TV-verslaafde 16 februari 2015 16:52

Uitvinders dat zijn de echte geniale ondergewaardeerde mensen.... Zoals de Vlaamse chemicus Leo Hendrik Arthur Baekeland die bakeliet uitvond die mogen wat meer gewaardeerd worden....

circe 16 februari 2015 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 7543709)
Uitvinders dat zijn de echte geniale ondergewaardeerde mensen.... Zoals de Vlaamse chemicus Leo Hendrik Arthur Baekeland die bakeliet uitvond die mogen wat meer gewaardeerd worden....

Het waren nu wel zijn ouders die tijdens de oorlogsjaren de nutella uitgevonden hadden.... omdat de chocolade te duur was en de hazelnoten daar in de buurt aan de bomen groeiden..

TV-verslaafde 16 februari 2015 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7543723)
Het waren nu wel zijn ouders die tijdens de oorlogsjaren de nutella uitgevonden hadden.... omdat de chocolade te duur was.

Ooh, mijn respect stijgt enorm. Zeer inventief van die ouders.

geertvdb 16 februari 2015 17:14

Toen ik klein was at ik nutella met de kilo's, nu zou ik het niet eens gratis willen. Vreemd hoe smaken veranderen. Kwatta koop ik nog wel.

Gipsy 16 februari 2015 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 7543763)
Toen ik klein was at ik nutella met de kilo's, nu zou ik het niet eens gratis willen. Vreemd hoe smaken veranderen. Kwatta koop ik nog wel.

Het gaat hem om het concept en de organisatie van een succes. Ik kots van Mac Donalds en drink nooit geen Coca-Cola maar op gebied marketing, omzet en winstcijfers heb ik toch bewondering.

TV-verslaafde 16 februari 2015 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7543770)
Het gaat hem om het concept en de organisatie van een succes. Ik kots van Mac Donalds en drink nooit geen Coca-Cola maar op gebied marketing, omzet en winstcijfers heb ik toch bewondering.

In die zin heb ik ook bewondering voor Pablo Escobar....

Jay-P. 17 februari 2015 02:58

Nutella?
Zo'n kinderlijk snoep-gedrag voor 'brain-challenged' Muslim jihadists, geboren eind vorige eeuw in het perverse Westen...

Gipsy 17 februari 2015 04:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 7543905)
In die zin heb ik ook bewondering voor Pablo Escobar....

Dat verwonderd me echt niet.

Jay-P. 17 februari 2015 04:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7544402)

Mij verwonderdterdt dat evenmin.

TV-verslaafde 17 februari 2015 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7544402)

Ach ja als iemand stront kan verkopen en doen alsof het goud is; ja daar zijn bepaalde skills wel voor vereist. Wat is het verschil tussen Escobar en McDonalds ? Ze verkochten allebei vergif tegen woekerwinsten het ene is legaal het andere illegaal; dat is het enige verschil.

Johan Bollen 17 februari 2015 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 7543709)

Zeker. En bakeliet wordt niet meer gemaakt meen ik. Ik was daarom om zeer verheugd toen ik van Antoine Van Loocke een recuperatiemesje kreeg met een bakeliet handvat. "plastiek" zouden sommigen zeggen.

Anna List 17 februari 2015 13:59

obesitas en suikerziekte in epidemische aantallen, anyone ? :-)

Gipsy 17 februari 2015 15:35

Het is terug flagrant hoe agressief men zich opstelt tegenover de privésector en in het bijzonder ondernemers.

Michele Ferrero is een succesvol ondernemer die een product heeft ontwikkeld dat wereldwijd aanslaat en in totaal méér dan 30.000 mensen te werk stelt in 14 fabrieken wereldwijd. Toch een item dat zijn plaats heeft in de economie draad (alhoewel hier doorgaans naast de pot wordt gezeverd of ideologisch geluld).

Men vind het nodig hem te vergelijken met Pablo Escobar, een criminele drugbaron. Ik ben niet eens verwonderd, had zo al iets verwacht. Het anti privé en anti ondernemers gevoel in Vlaanderen is pathetisch. Heeft een ondernemer succes dan schijt men op zijn kop, gaat hij overkop idem.

TV-verslaafde 17 februari 2015 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7545072)
Het is terug flagrant hoe agressief men zich opstelt tegenover de privésector en in het bijzonder ondernemers.

Michele Ferrero is een succesvol ondernemer die een product heeft ontwikkeld dat wereldwijd aanslaat en in totaal méér dan 30.000 mensen te werk stelt in 14 fabrieken wereldwijd. Toch een item dat zijn plaats heeft in de economie draad (alhoewel hier doorgaans naast de pot wordt gezeverd of ideologisch geluld).

Men vind het nodig hem te vergelijken met Pablo Escobar, een criminele drugbaron. Ik ben niet eens verwonderd, had zo al iets verwacht. Het anti privé en anti ondernemers gevoel in Vlaanderen is pathetisch. Heeft een ondernemer succes dan schijt men op zijn kop, gaat hij overkop idem.

Hehe, daarom dat ondernemers altijd zo anoniem mogelijk willen blijven. Dat ruikt naar 1001 zaakjes die het daglicht niet mogen zien. Mij niet gelaten, maar doe daar dan niet zo schijnheilig over. Respect moet je verdienen en niet afdwingen/afdreigen door middel van angst. "Als de werkcondities je niet bevallen, bol ik het af naar China." Het geliefde dreigement van elke ondernemer...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be