![]() |
Wat komt er in de groentetuin ?
In plaats van eentonig het gras af te rijden kan ook creatief omgesprongen worden met de tuin .
Ik bijvoorbeeld heb al zaadjes voor wortelen radijzen en 5 soorten sla gekocht . Daarna komt erbij , koolplantjes , selder , prei en meer van dat fraais . |
Wiet.
![]() |
Citaat:
Alsmede tomaten komkommers , paprika en dergelijke maar dat zijn dan weer serregroenten . Ik heb het dus over de tuin die ook door de buren mag bezichtigd worden zonder onnodige roddels te veroorzaken . |
Slakken.
|
Citaat:
Beter , een omgekeerde bloempot , slakken zoeken tijdens zonlicht vocht en schaduw , nadien de bloempot bij de kiekens gooien die zijn er verzot op . Wat ik nog vergeten ben bij de poll is ajuin , makkelijk te zaaien , telkens goede oogst . |
Citaat:
|
Citaat:
Tomaten gedijen heel goed in open lucht, je moet er een soort plastiek zak overhangen zodat er geen regen op komt |
Citaat:
|
Aangezien ik er geen heb (groentetuin) : kruiden in potten.
Moest ik er wel één hebben : alles wat in de lijst staat. |
Halal Hemaworst met boer'nkool.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Tomaten en peterselie :-)
|
Wellicht opnieuw een tomatenplant en misschien aardappelen, voor de rest hou ik het op kruiden (tijm moet opnieuw gepland worden, die heeft vorig jaar niet overleefd, koriander en basilicum zijn eenjarigen, mijn venkel zal wel weer opschieten, misschien plant ik ook nog een rozemarijn en dille...) Het moet wel allemaal in een kuip op mijn terras gaan, natuurlijk. Ik zal ook wat wortels planten, om de uivlieg weg te houden.
|
Sla is handig, wat voor soort ook.
Verder 'all of the above' Bepaalde Andeskruiden om bv llajua te maken, een goed bevallen Boliviaanse gewoonte, veel beter als tabasco m.i. Daarop verder gaande zou ik waarschijnlijk zelf chili kweken in België, desnoods in potten. Voornamelijk omdat één merk de markt overheerst in België en ik niet wil dat mijn spaghetti smaakt naar mijn chinees. |
Ik heb geen tuin !! :(
|
buiten het merendeel van het bovenstaande, ook nog wortelpeterselie, pastinaak, rode biet, venkel, postelein, schorseneren, een soort (wat bittere) Oostenrijkse sla (zaad meegebracht), purperen boontjes, kousenbandboontjes, patatten..... en nog wel een en ander...
Maar behalve de tomaten en de Thaïse eggplant, welke beiden binnen zijn gezaaid, is het nog wat vroeg om te starten, nu lopen de kippen er in, laat ze de boel maar opkuisen. :-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be