circe |
24 februari 2015 10:12 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
(Bericht 7552861)
Zet u eens in de plaats van die jongeren. In de meeste gevallen hebben ze op zo'n leeftijd geen enkele interesse in politiek in het algemeen en nog minder in het communautair. Ze zijn gewoon op het terrein om voetbal te spelen en u hebt een breinloze onnozelaar die hen uitsluit enkel en alleen omdat ze onder elkaar in het Frans spreken. Dat is geen sport meer, dat is totale stommiteit!
|
De kaarten werden niet uitgedeeld omdat ze Frans spraken volgens de ref. Maar die nederlandsonkundigen zullen dat niet begrepen hebben neem ik aan. Het was nochtans de VLAAMSE competitie op VLAAMS grondgebied.
Leuk om het filmpje te zien en te bekijken hoe dit voorval wordt opgeklopt in franstalige Belgique!
Citaat:
Scheidsrechter: 'Ik ben zelf Franstalig opgegroeid'
De scheidsrechter in kwestie, Jacques Selleslags (67), ontkent echter alles. ‘Ik heb inderdaad vier gele kaarten uitgereikt aan de spelertjes van Rhodienne-De Hoek. Maar geen enkele was omdat ze Frans spraken, hoor. Waarom zou ik dat doen? Ik ben zelf Franstalig opgegroeid. Ik heb wel een speler een tweede gele, en dus rode kaart gegeven omdat hij de doelman van de tegenpartij had uitgescholden in het Frans. Maar geloof me, als hij hetzelfde had gezegd in het Nederlands had ik hem evengoed uitgesloten. De andere kaarten waren voor brutaal spel en te felle kritiek op een van mijn beslissingen.’
|
Het videooke laat me denken aan die keer dat er een klacht wegens racisme werd ingediend omdat er een vlaming had gezegd dat hij meer boterhammen met choco had moeten eten, nadat hij een tenniswedstrijd verloor tegen een heu... speler van Afrikaanse afkomst. (het was geen afrikaan dus, want belg)
http://www.rtl.be/videos/video/527054.aspx
(zelfs "de toon" van de ref was al verkeerd).
|