![]() |
Wie knijpt ze in Harelbeke: seksistisch of humoristisch
Maatschappelijk aanvaardbaar of niet ?
Een voor jou onbekend meisje, juffrouw of dame echt knijpen, dat is al wat anders dan zo'n affiche, vind ik toch. titel: ‘Wieleraffiche E3 Harelbeke is seksistisch’ http://www.standaard.be/cnt/dmf20150224_01546037 Citaat:
|
bijzonder flauw van beide zijden.
|
Het is altijd wel opvallend dat veel vrouwen die lid zijn van zulke vrouwenorganisaties zelf de schoonheid niet hebben meegekregen van moeder natuur.
Ondanks dat dit op zichzelf geen argument is is het wel iets om over na te denken. Zijn dit soort organisaties nu oprecht principieel, of is het toch meer afgunst? Want hoe je hier "seksisme" in kan zien is mij een raadsel, dan ben je toch wel heel erg aan het zoeken. |
Citaat:
Het koersgebeuren interesseert mij niet. |
Citaat:
Dit gaat over iets maatschappelijks: is het aanvaardbaar om uit te pakken op het publieke forum, met iets dat een knipoog is naar het seksuele of sensuele ? We zijn akkoord, denk ik, dat de vrouw geen seksueel lustobject is, en dat vrouwen niet ongevraagd enz. zich alles moeten laten welgevallen. (femme de la rue). Maar mogen we knipogen ? Of is dit "Charlie moet dood" ? . |
Als de vrouw geen seksueel lustobject wil zijn
Wat denkt ze dan dat de reden is dat ze gevraagd wordt als bloemenmeisje? |
Citaat:
De verontwaardiging komt uit brede hoek. Dus ook vanuit met wie je als blanke man of vrouw dagdagelijks mee te maken hebt. Charlie heeft hier niets mee te maken. Jij bent de topicstarter. Op de koop toe. Je zou beter moeten weten. Of ben je louter uit op wat goedkope heisa, om nadien je schup af te kuisen, |
Iemand die meedoet aan zijn eigen enquêtes is er op uit om andersluidende meningen te verdringen.
|
Citaat:
|
Je had er écht de optie "Je suis Charlie" moeten bijzetten.
|
Citaat:
|
Ochgottekes, dan gaan ze werk hebben want 99% van de TV-reclames zijn nog 'erger' :roll: Tiens, daarover hoor ik 'ze' precies niet zagen ?
|
Niet seksistisch.
Wel flauw en puberaal, maar niet seksistisch. |
Vrouwen zijn graag lustobjecten.
Als ze het niet zijn, zijn ze feministen. |
Of het nu seksistisch is of niet, doet niet bijster veel ter zake.
Het getuigt van absoluut slechte smaak, en dat alleen al verdient er een ontslag hier of ginder. |
Zeg maar eens tegen een vrouw dat ze je niet opwind.
Haar dag is om zeep. |
Citaat:
|
Dit verwijst toch duidelijk naar de heisa omtrent de billenknijp van die ene renner vorig jaar. Lijkt me dus duidelijk een grap te zijn. Of het een goede is moet iedereen zelf maar uitmaken.
|
Citaat:
P.s. dat wil zeggen 'ergens bang voor zijn, met de schrik zitten, enz...' |
Citaat:
Voor mij is "Charlie" vrije meningsuiting, zelfs al bevalt het sommigen niet, ofwel omdat het geen goede smaak is, ofwel om een andere reden. Je beledigt me wel, door jouw insinuatie van goedkope heisa. Want ten slotte geef ik jou ook de gelegenheid om jouw idee hier te plaatsen, èn te verdedigen. . |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be