Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Onrust en terrorisme in Europa (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=223)
-   -   Spirit van justitie of spirit van de Vlamingen ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=214981)

De schoofzak 26 februari 2015 13:30

Spirit van justitie of spirit van de Vlamingen ?

Belkacem, in 't gevang, kan nog altijd van zijn gat maken.

Maar of hij zich vergist ?

(en zijn laatste zin is nog meest van al hilarisch:
een gedeporteerde zou gefolterd en vermoord worden,
maar wat doen zijn Syrië-recruten ? Koppen afsnijden en mensen levend verbranden in een kooi !

titel: Belkacem op Facebook: ‘Zolang die radicale jongeren maar weg zijn, dat is de spirit van justitie’

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150226_01550218

Citaat:

Sharia4Belgium-leider Fouad Belkacem heeft in een lange boodschap op Facebook gereageerd op zijn veroordeling in het terrorismeproces. Belkacem kreeg 12 jaar gevangenisstraf, maar vindt dat onterecht. ‘Ik zou de jongeren hebben geradicaliseerd, maar in werkelijkheid werden ze met goedkeuring van de Belgische justitie en veiligheidsdiensten doorgelaten naar Syrië. Zolang ze maar weg zijn, dat is de spirit.’

Volgens Belkacem had hij enkel het goede voor met alle jongeren en bewijst het vonnis de dubbele standaard in België. ‘Spijtig genoeg zijn sommigen zo normloos dat ze hun wandaden en misdaden verdoezelen door een onschuldige op te offeren. Aan de ene kant zou ik jongeren hebben geradicaliseerd of gebrainwasht, maar aan de andere kant werden zelfs doden veroordeeld. Zijn ze nu daders die vrijwillige keuzes maakten of zijn ze slachtoffers die geen enkele vrije wil hadden?’, vraagt Belkacem zich af.

De leider van Sharia4Belgium beweert ook dat de Belgische autoriteiten zijn aanhangers naar Syrië hebben laten vertrekken. ‘Alle jongeren in deze zaak waren gekend bij het gerecht en werden gevolgd door justitie. De meerderheid werd aangehouden op de route naar Syrië, maar werd doorgelaten met goedkeuring van het Belgische gerecht. Zolang ze maar weg zijn was de spirit.’

Belkacem besluit zijn betoog met de vrees om vermoord te worden en verwijt de rechter hem op bijzonder harde wijze de mond te snoeren. ‘Is het normaal dat ik voor mijn provocatieve houding en controversiële uitspraken 12 jaar cel krijg? Gevangenisstraf zoals iedereen is niet genoeg, nationaliteitsafname en deportatie willen ze er ook nog bij. Wetende dat na deportatie foltering en/of moord volgt. Niets is genoeg om een kritische ongehoorzame moslim de mond te snoeren.’

babel 26 februari 2015 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7556155)
Citaat:

Zijn ze nu daders die vrijwillige keuzes maakten of zijn ze slachtoffers die geen enkele vrije wil hadden?’, vraagt Belkacem zich af.

maar wat doen zijn Syrië-recruten ? Koppen afsnijden en mensen levend verbranden in een kooi !

titel: Belkacem op Facebook: ‘Zolang die radicale jongeren maar weg zijn, dat is de spirit van justitie’

Het onderlijnde wordt ook wel eens een false dichotomy genoemd.

Xenophon 26 februari 2015 14:26

Citaat:

Zit hij opgesloten misschien?

De schoofzak 26 februari 2015 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7556189)
Zit hij opgesloten misschien?

Oeps, ik dacht met zijn 12 jaar bak aan zijn islamitische teelballen, dat hij onmiddellijk aangehouden was ...

Ik heb toch een bizar idee van rechtvaardigheid en justitie.

En tegelijk weinig praktische zin voor zaken, want ik gun hem een ontsnapping uit Vlaanderen, maar dan wel richting naar zijn lievelingsregime.

.

Xenophon 26 februari 2015 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7556301)
Oeps, ik dacht met zijn 12 jaar bak aan zijn islamitische teelballen, dat hij onmiddellijk aangehouden was ...

En tegelijk weinig praktische zin voor zaken, want ik gun hem een ontsnapping uit Vlaanderen, maar dan wel richting naar zijn lievelingsregime.

.

Die onmiddellijke aanhouding op correctioneel wordt ogenblikkelijk teniet gedaan door de magische woorden, "ik teken beroep aan."

Beroep aantekenen tegen een correctioneel vonnis vernietigd dit vonnis.

En ontsnappen moet hij ook niet, tenslotte staan de kansen op het beroepshof in zijn voordeel.

Sukkelaar 1 maart 2015 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7556331)
Die onmiddellijke aanhouding op correctioneel wordt ogenblikkelijk teniet gedaan door de magische woorden, "ik teken beroep aan."

En ontsnappen moet hij ook niet, tenslotte staan de kansen op het beroepshof in zijn voordeel.

Is het niet godgeklaagd?

Libro 1 maart 2015 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7556301)

.

Vermits hij hier vervolgd wordt voor zijn overtuiging, kan hij ginder politiek asiel vragen. Owwww, vergeten: IS maalt niet om mensenrechten!

Bad Attila 3 maart 2015 08:19

Citaat:

0/20. Je zijt zowel in feite als in rechte verkeerd.

Pandareus 3 maart 2015 09:54

Citaat:

Dat laatste zuig je wel uit je duim hee schoof...

Pandareus 3 maart 2015 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 7561617)

Dju... je geeft het direct weg ;-)

Bad Attila 3 maart 2015 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7561726)
Dju... je geeft het direct weg ;-)

Soms is een rechttoe-rechtaan aanpak de beste.

Ps: ik denk toch wel dat Xeno en Schoof twee verschillende mensen zijn, hoor. ;-)

Xenophon 3 maart 2015 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 7561617)

Als het een examen is gelieve dit op voorhand te melden meester.

Bad Attila 3 maart 2015 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7562363)
Als het een examen is gelieve dit op voorhand te melden meester.

Wie de grootste stommiteiten vertelt, moet het erbij nemen.

Xenophon 3 maart 2015 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 7562395)
Wie de grootste stommiteiten vertelt, moet het erbij nemen.

Ja meester.

Bad Attila 3 maart 2015 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7562398)
Ja meester.

Ah, je begrijpt het.
Heel goed, je moogt terug de klas binnen.

Xenophon 3 maart 2015 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 7562405)
Ah, je begrijpt het.
Heel goed, je moogt terug de klas binnen.

Je ziet, ik ben de slechtste niet.

Bad Attila 3 maart 2015 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7562414)
Je ziet, ik ben de slechtste niet.

Heb ik nooit gezegd.

Xenophon 3 maart 2015 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 7562436)
Heb ik nooit gezegd.

Dat klopt naar alle waarschijnlijkheid, ik heb dat dan ook nooit beweerd.

andev 3 maart 2015 19:07

Citaat:

Tja, als de praatjes leest van die ingevoerde blaaskaak Abou JahJah die elke week een column cadeau krijgt in de Standaard waar hij ons de les mag spellen... Dan weet je weer genoeg over ons gerecht en onze pers!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be