![]() |
Verkeersveiligheid wordt gedwarsboomd door vakbonden Lijn
De chauffeurs van de Lijn zijn professionelen.
Zij rijden rond met mensen, in straten waar veel mensen komen enz. bla bla ... dan moet gij niet gsm'men achter het stuur, dan moet gij geen alcohol hebben in uw bloed, met zo'n grote bus moet gij niet rapper dan 30 in schoolomgeving, 50 in agglo enz. gaan rijden. Ok dat De Lijn (zoals in het artikel staat) begripvol reageert bij een eerste overtreding. Missen is menselijk. Maar tegelijk: trop is teveel en teveel is trop. Ik vind alleszins dat de verkeersveiligheid hiermee geschaad wordt. Dat is vanwege die vakbond een verkeerd begrepen solidariteit. Vakbonden bij De Lijn betalen boetes van chauffeurs terug http://www.standaard.be/cnt/dmf20150226_01550948 Citaat:
|
Citaat:
|
voorzitter van De Lijn ontslagen !
|
Een overtreding per 100000 km valt eigenlijk wel mee.
Hoewel veel overtredingen al uitgesloten zijn. |
Ik merk dat er bepaalde Lijnchauffeurs zijn die zich steeds meer als cowboys door het verkeer begeven en zich als wildebrassen gedragen. Snelheidslimieten worden constant genegeerd, voetgangers en fieters wordt op de zebrapaden de pas afgesneden, rode lichten worden genegeerd, voorrang van rechts wordt zeer brutaal genomen, van auto's nemen ze soms die hun voorrang af, pinkers worden niet gebruikt, er wordt ingevoerd met dat gevaarte zonder om te kijken, ... Als zij zelf niet moeten instaan voor de gevolgen (= boete betalen) en er dus geen 'pijn' door lijden, dan zal hun gedrag niet bepaald veranderen en nog verslechteren.
En het is erg te moeten zeggen, maar in mijn omgeving zijn het vooral de jongere allochtone mannelijke buschauffeurs die over de schreef gaan. Ik zwijg dan nog over het gegeven dat zij tijdens hun ritten vaak constant zitten te GSM'en in het Arabisch (zelfs niet handsfree !) of dat zij voor de eerste helft van de bus luide djingel-djangel op de radio opzetten zodat de mensen kunnen 'meegenieten'. Het is geweten dat voormalige chef Ingrid Lieten een zeer pro-actief positieve discriminatiebeleid heeft gevoerd om meer allochtonen bij De Lijn aan de slag te krijgen, vaak zelfs ten koste van ervaren en bekwame autochtone kandidaat-chauffeurs. Dank u, mevr. Lieten, we zien er nu steeds meer de gevolgen van ! Huidig bestuurder Kesteloot is uiteraard maar een marionet van voorgaande, SP.a is nog steeds informeel baas bij het personeel van De Lijn, ondanks dat ze naar de oppositiebanken zijn verwezen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be