Micele |
28 februari 2015 12:25 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10
(Bericht 7558380)
De UEFA eist dat stadions waarin gespeeld wordt voor het EK 2020 klaar zijn in 2018-2019. Een mogelijk vervuilde ondergrond van Parking C kan ernstige roet in het eten gooien. De terreinen van Parking C zijn gelegen op het grondgebied van de vlaamse gemeente Grimbergen, maar eigendom van de stad Brussel. Tegen een potentieel vervuilingsschandaal zal iedere overheid zich graag o voorhand willen indekken. De financiële gevolgen kunnen immers niet onaanzienlijk zijn. Geen klein risico in een dossier dat snel vergund zal moeten worden.
(fig.: Parking C)
|
Vervuilingsschandaal ? Je bent toch niet verrast ?
Soit, nog nooit van gehoord, daar hebben járenlang dikwijls duizenden voertuigen op en af gereden in het stof (ik ook) en de vele voetgangers en inzittenden en plots zou er ( bovenop de vele fijnstof ) asbest in dat stof zijn ? Wat een grap.
Gelieve officiele bron te geven want met "mogelijk asbest" is niemand gediend, ultrafijne fijnstofdeeltjes van vooral dieselmotoren-voertuigen zijn evenzo sterk kankerverwekkend (carcinogeen I) als asbeststof. Ttz de vele dieselpersonenwagens van de dieselBelg die daar parkeren en overal rijden doen daar dan maar een schep giftige stoflucht bovenop.
ook:
Citaat:
http://bandiesel.blogspot.be/2012/08...nd-cancer.html
Christopher Portier, Chairman of the IARC working Group:
"The number one finding is that diesel exhaust exposures are carcinogenic to humans, a group one carcinogenic, the highest level you can possibly have. Also associated with diesel exhaust is linkage to bladder cancer, but that's a less, that's a much lower linkage. We also reviewed gasoline exhaust and the carcinogenic in gasoline exhaust, and there was very little human evidence that was sufficient to support a known human carcinogenic clause. So that went much lower. That's a possible human carcinogenic group 2 B."
Christopher Portier, Chairman of the IARC working Group:
"We would recommend that they look at these findings, look at the science associated with the findings, and use them to make reasonable decisions about lowering exposure to diesel exhaust in their particular localities."
Christopher Portier, Chairman of the IARC working Group:
"Occupational exposures are higher, generally, than the environmental exposures that you and I might run into, but all of these exposures are indeed a hazard and we should be looking at trying to lower them."
( WORLD HEALTH ORGANIZATION: WHO, Geneva, Switzerland )
( International Agency for Research on Cancer: IARC )
|
Nog wat asbest op Parking C ? watisda ? :mrgreen:
Geven ze geen CO2-premies meer voor kankerverwekkende fijnstofpersonenwagens ?
Is de dieselbrandstof nog altijd veel goedkoper als de benzine ? En waarom is dat ? :mrgreen:
carcinogenic I highest level kankerverwekkend = goedkope brandstof diesel.
carcinogenic group 2 B (very little human evidence) = veel duurdere benzine.
van milieuschandalen gesproken... 80 % van de personenwagenkilometers zijn diesels. Een record in Europa (iets beter als F en Lux )
|