Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   vluchthuis voor mannen te Mechelen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=215160)

duveltje382 2 maart 2015 08:54

vluchthuis voor mannen te Mechelen

hoorde dit op q muziek deze morgen

duveltje382 2 maart 2015 09:00

dit is idd een ernstig probleem,vrouwen mishandelen mannen te veel

DewareJakob 2 maart 2015 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 7560445)
dit is idd een ernstig probleem,vrouwen mishandelen mannen te veel

Bestaat dan juist genoeg ook?
Ik heb begrepen dat het vooral ging over, bij voorbeeld, mannen die na een breuk in hun relatie door de familieleden (broers) van hun (ex)vrouw worden belaagd. Herken je de context?
In ieder geval positief.

duveltje382 2 maart 2015 09:31

ben ervaringsdeskundige ,ben hier erg verdrietig om

1207 2 maart 2015 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 7560455)
Ik heb begrepen dat het vooral ging over, bij voorbeeld, mannen die na een breuk in hun relatie door de familieleden (broers) van hun (ex)vrouw worden belaagd. Herken je de context?
In ieder geval positief.

2 brichten en de islam is schuld😄

Bobke 2 maart 2015 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 7560538)
2 brichten en de islam is schuld😄

Gij weet meer.

Guinevere 2 maart 2015 11:08

Het gaat om janetten, duh.

lombas 2 maart 2015 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 7560468)
ben ervaringsdeskundige ,ben hier erg verdrietig om

Jij bent al een hele lange tijd verdrietig, hé?

Guinevere 2 maart 2015 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 7560455)
In ieder geval positief.

Hoe jij het nieuws interpreteert, blijft me een raadsel.

"Het gaat bijvoorbeeld om mannen die een vrouwelijke partner hebben van een andere geloofsgemeenschap, terwijl de familie al een huwelijk arrangeerde binnen de eigen geloofsgemeenschap", zegt Yolanda Switten van het Centrum voor Algemeen Welzijnswerk (CAW). Ook homoseksuele mannen kunnen het hard te verduren krijgen."

Kortom: het gaat o.a. om mannen die de relaties van verwantschap breken. In de islam (of in islamitische gezinnen) is daar geen begrip voor.

Islam calls for the upholding of the ties of kinship because of the great effect that this has on achieving social cohesion and perpetuating cooperation and love among the Muslims. Upholding the ties of kinship is a duty because Allaah says (interpretation of the meaning):

… and fear Allaah through Whom you demand your mutual (rights), and (do not cut the relations of ) the wombs (kinship)…”

[al-Nisa’ 4:1]

“And give to the kindred his due and to the miskeen (poor)…”

[al-Isra’ 17:26]

Allaah has warned us against cutting the ties of kinship (interpretation of the meaning):

And those who break the Covenant of Allaah, after its ratification, and sever that which Allaah has commanded to be joined (i.e., they sever the bond of kinship and are not good to their relatives), and work mischief in the land, on them is the curse (i.e., they will be far away from Allaah’s Mercy); And for them is the unhappy (evil) home (i.e., Hell).” [al-Ra’d 13:26]

Guinevere 2 maart 2015 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Staatsvijand (Bericht 7560574)
Is dat de invulling die jouw tollerante religie daaraan geeft?

Je hoeft niet tolerant te zijn tegenover slechte zaken. Waarom bestaan er anders straffen, gevangenissen, e.d. ?

Zeus 2 maart 2015 11:46

.

DewareJakob 2 maart 2015 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7560581)

Daarentegen is heel duidelijk hoe u het interpreteert, en vanuit welke hoek.

babel 2 maart 2015 12:31

Citaat:

Kortom: het gaat o.a. om mannen die de relaties van verwantschap breken. In de islam (of in islamitische gezinnen) is daar geen begrip voor.

Pech. In onze maatschappij bestaat die keuzevrijheid wel en ja, ook moslims moeten rekening houden met die regels.

Rudy 2 maart 2015 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 7560443)
hoorde dit op q muziek deze morgen

;-) ben benieuwd

circe 2 maart 2015 12:37

Citaat:

"Het gaat bijvoorbeeld om mannen die een vrouwelijke partner hebben van een andere geloofsgemeenschap, terwijl de familie al een huwelijk arrangeerde binnen de eigen geloofsgemeenschap", zegt Yolanda Switten van het Centrum voor Algemeen Welzijnswerk (CAW). Ook homoseksuele mannen kunnen het hard te verduren krijgen."

Islam calls for the upholding of the ties of kinship because of the great effect that this has on achieving social cohesion and perpetuating cooperation and love among the Muslims. Upholding the ties of kinship is a duty because Allaah says (interpretation of the meaning):

… and fear Allaah through Whom you demand your mutual (rights), and (do not cut the relations of ) the wombs (kinship)…”

[al-Nisa’ 4:1]

“And give to the kindred his due and to the miskeen (poor)…”

[al-Isra’ 17:26]

Allaah has warned us against cutting the ties of kinship (interpretation of the meaning):

And those who break the Covenant of Allaah, after its ratification, and sever that which Allaah has commanded to be joined (i.e., they sever the bond of kinship and are not good to their relatives), and work mischief in the land, on them is the curse (i.e., they will be far away from Allaah’s Mercy); And for them is the unhappy (evil) home (i.e., Hell).” [al-Ra’d 13:26]

Dus moslims hebben al een "baarmoeder"relatie verwantschap met bruiden die ze nog niet gehuwd hebben?

Me dunkt gaat bovenstaande enkel over familie-verwantschappen. Wij noemen dat gemeenschappelijke DNA.
Maar ja, Allah had dat DNA nog niet ontdekt ten tijde van Mohammed.

SMI94 2 maart 2015 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7560652)
Dus moslims hebben al een "baarmoeder"relatie verwantschap met bruiden die ze nog niet gehuwd hebben?

Me dunkt gaat bovenstaande enkel over familie-verwantschappen. Wij noemen dat gemeenschappelijke DNA.
Maar ja, Allah had dat DNA nog niet ontdekt ten tijde van Mohammed.

And here we go again!

Jongens, jongens, jongens toch... :roll:

Rudy 2 maart 2015 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Staatsvijand (Bericht 7560584)
Wat jij een strafbaar feit noemt (relatie verbreken) is wat wij in ONZE cultuur vrijheid noemen.

niemand die beweert dat een relatie verbreken strafbaar zou zijn. Niet beginnen fantaseren aub.

SMI94 2 maart 2015 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Staatsvijand (Bericht 7560668)
Uiteraard heeft u niets te zeggen over onderstaande quote ...

Wat moet ik daar over te zeggen hebben dan? Precies alsof wat ik daar over te zeggen heb, iets aan die situatie zal veranderen.

Trouwens, de aangehaalde reden is één van de zovele redenen waarom een man baat kan hebben bij zo'n centrum. Maar al die andere redenen zijn blijkbaar niet van tel als er ook maar één reden is die aan de islam gelinkt kan worden. Dan wordt al de rest in de vuilbak gekieperd, kan én mag er alleen maar over dat meer gedebatteerd worden en is opnieuw - voor de zoveelste keer - een thread gekaapt...

SMI94 2 maart 2015 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Staatsvijand (Bericht 7560676)
Er bestaat nog zoiets als begrijpend lezen.

Waarom pas je het dan niet toe?

DewareJakob 2 maart 2015 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 (Bericht 7560677)
Wat moet ik daar over te zeggen hebben dan? Precies alsof wat ik daar over te zeggen heb, iets aan die situatie zal veranderen.

De bedoeling van een forum is je kennelijk niet echt duidelijk.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be