![]() |
Oostenrijkse bank valt ineen, weeral spaarders centen kwijt
Nadat de belastingsbetaler er al ruim 5 miljard aan verloren is is het genoeg geweest.
De genationaliseerde bank heeft nog ergens een putje van 7 miljard gevonden. Alweer is er sprake van een bail-in door de klanten. Ik vind het nog niet in nederlandstalige of belgische kranten, maar je vind het wel op bloomberg en andere internationale websiteS. http://www.bloomberg.com/news/articl...after-aid-stop Heta, de bank die ook al in allerhande omkoopschandalen zat blijkt nu ook een verborgen boekhouding te hebben. Wanneer wordt er eens een bankier opgeknoopt om als voorbeeld te dienen voor de rest |
Citaat:
hun fouten de afgelopen jaren. Ze blijven er vanuit gaan dat ze zich kunnen verrijken in hun gokpaleizen en dat wij de belastingbetalers hun bankroet betalen. |
Citaat:
hun fouten de afgelopen jaren. Ze blijven er vanuit gaan, dat ze zich kunnen verrijken in hun gokpaleizen en dat wij de belastingbetalers hun bankroet betalen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Risico publiek, winstname prive. Het monetaire systeem door onze westerse staten aan ons opgelegd. |
Citaat:
Misschien dat een meritocratie nog het beste is van allemaal...... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als jij vind dat hier een democratie is, mij niet gelaten, maar vertel me eens wat er democratisch is aan de particratie waar je enkel een bolletje mag rood maken om de keuze van mensen die rondhuppelen van partij tot partij naargelang de postjes wenken en waar ze voor de rest alleen oog hebben, om zoveel mogelijk, op zo kort mogelijke tijd in hun zakken te steken. Voka is mijn baas, al vergeten? |
Citaat:
|
Als een lokale agentschapshouder met zijn pinken in de kassa gezeten heeft, dan smijten ze hem buiten en leveren hem over aan het gerecht.
Terecht natuurlijk. Onze politiekers blijven in gebreke ... vermoedelijk omdat ze zelf teveel, met zuilen en al, verstrengeld zitten in die sector. Wie blijft ook nog in gebreke ? 1) de kiezer die zuilgebonden oude machtspartijen blijft steunen 2) de klanten zoals gij (en niet ik). Ik ben al een tijdje geleden overgestapt naar een fatsoenlijke, meer kleinschalige, Vlaamse bank. . |
Citaat:
Tijd om de 'democratie' en het liberalisme en de vrijheid van godsdienst en andere nonsens allemaal het raam uit te zwieren. |
Citaat:
|
Citaat:
Da's beter dan een die je niet mag kiezen, maar het blijft een (wissel) aristocratie. In een democratie stelt het volk wetten voor, en stemt het volk die wetten. In een aristocratie legt een beperkte club wetten op aan het volk. Wat wij "democratie" noemen, heeft enkel iets te maken met wie lid is van die club. Maar niet met het principe dat de club ons wetten oplegt. |
Citaat:
Mensen worden uitgezogen, en hen wordt wijsgemaakt dat zij die hen uitzuigen (de staat dus) hen beschermen tegen gemene uitzuigers. Daardoor gaat het vrolijke kiesvee nog meer op hun uitzuigers stemmen: ze beseffen wel dat ze uitgezogen worden, en willen daartegen dus nog meer bescherming.... door de maffiozen die hen net aan 't uitzuigen zijn. |
Citaat:
Ze spelen het spel veel subtieler dan in in de tijden van brute dictators. Maar bij die bruten wist je nog wel waar aan en waar af. Zoals vele werknemers wel eens durven stellen, de strengste werkgevers zijn nog meestal het beste. Omdat die werkgevers mensen niet gaan voortrekken voor welke reden dan ook en ze zijn het duidelijkste. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be