![]() |
De Franse invloed reikt tot aan de Belgische vlag.
1 Bijlage(n)
Waarom moesten de banen verticaal lopen ?
|
Inderdaad! Waarschijnlijk wilden die francofone herrieschppertjes van geen horizontale bannen horen omdat de Vlaamse lamzakken dan een herinnering aan Nederland zouden koesteren. En dat mocht in geen geval!
|
Citaat:
Niet voor niets is de Brabançonne van oorsprong een Franstalig lied. |
Omdat het horizontale ontwerp ergens sterk op lijkt, maar ik weet even niet goed waarop. Ik wed dat het me in zo'n 40-45 minuten wel te binnen schiet. Eerst maar eens mijn zuurkool met braadworst eten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Juicht bellege juicht want den ezel kan ni schijte want zijn ol is dichtgeplakt met kol.
De keuning zei, ik zal er is in bijte, de keuning beet en den ezel scheet. |
Citaat:
|
Citaat:
Aannemelijker lijkt echter dat de verticale banen dichter in de buurt kwamen van la tricolore, de vlag van het land dat de drijvende kracht was achter de anarchistische opstand van Gendebien c.s. |
Citaat:
|
Citaat:
De strofes zijn in de loop van de tijd gekuist en ontdaan van de oorspronkelijke, rancuneuze en naar kruitdampen ruikende teksten, die 'musclé' moesten overkomen. Authentiek hoefden de vlag en het volkslied derhalve niet te zijn; de Zuidelijke Nederlanden moesten immers geannexeerd worden. |
Citaat:
|
Voila sie, weer eens een super-belangrijk probleem dat opgelost is geraakt dankzij de inbreng van de forummers van P.be!
|
Citaat:
Het lijkt mij dat dit niet door het Spaanse leger werd gezongen. ;-) |
Ik leer elke dag iets.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
het Waals, een germaanse taal, is er uitgeroeid. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:30. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be