Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Hoe staat u tegenover PEGIDA ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=215199)

AVV.VVK 2 maart 2015 21:27

Hoe staat u tegenover PEGIDA ?

Ik ga hier niet weer een hele uitleg doen waarom de Islam hier niet thuis hoort. De letterlijke woorden van Allah zeggen genoeg...

jogo 2 maart 2015 22:01

Een groep die de politie bezig houd tijdens terreurniveau 3 met betogingen ondanks verbod.
(mogelijk een of ander hulpgroep van IS)

SMI94 2 maart 2015 23:34

Op dezelfde manier als ik tegenover een bus geestelijk gehandicapten of spasten sta.

freespirit 3 maart 2015 00:18

Te weinig mogelijkheden in de gestelde enquête. Zoals meestal totaal ongenuanceerd. Ik kan dus ook geen stem uitbrengen.

Volgende mogelijkheid zou er moeten zijn: pro demonstratie voor vrijheid van meningsuiting en tegen fanatisme en extremisme, maar dat gaat ruimer dan enkel tegen de islam te zijn.

Nu fixeert men op één specifieke groep en dat lijkt mij altijd gevaarlijk. Op die manier wordt men zelf extreem en fanatiek !

Bovendien wordt heel die pegida in Vlaanderen gekaapt door VB en zelfs ex-VMO uitschot ! Daar kan ik me bezwaarlijk achterzetten.

cookie monster 3 maart 2015 01:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 (Bericht 7561396)
Op dezelfde manier als ik tegenover een bus geestelijk gehandicapten of spasten sta.

Graag meer uitleg , aub ??

AsGardSGO 3 maart 2015 07:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 (Bericht 7561396)

Wild enthousiast en mee de bus op willend dus.

AsGardSGO 3 maart 2015 07:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freespirit (Bericht 7561447)
Te weinig mogelijkheden in de gestelde enquête. Zoals meestal totaal ongenuanceerd. Ik kan dus ook geen stem uitbrengen.

Volgende mogelijkheid zou er moeten zijn: pro demonstratie voor vrijheid van meningsuiting en tegen fanatisme en extremisme, maar dat gaat ruimer dan enkel tegen de islam te zijn.

Nu fixeert men op één specifieke groep en dat lijkt mij altijd gevaarlijk. Op die manier wordt men zelf extreem en fanatiek !

Bovendien wordt heel die pegida in Vlaanderen gekaapt door VB en zelfs ex-VMO uitschot ! Daar kan ik me bezwaarlijk achterzetten.

Hoeft dat Free? alles hier is ongenuanceerd en wild om zich heen schieten dus doe maar gezellig mee, houd u niet in. Het verandert hier toch nooit -en dan doel ik niet enkel op het forum- en het maakt toch geen zier uit wat wij hier zeggen dus.

lombas 3 maart 2015 07:49

Citaat:

Ik kan me hier min of meer in vinden.

SMI94 3 maart 2015 08:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 7561517)
Graag meer uitleg , aub ??

Beseffen dat het mensen zijn, maar mij toch héél hard moeten bedwingen om niet te lachen als er één zichzelf onderkwijlt of in een ongecontroleerde beweging de bril van zijn eigen gezicht mept.

SMI94 3 maart 2015 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO (Bericht 7561580)

Goh, misschien wel ja. Het is mij al langer duidelijk dat persoonlijk geluk en vrijheid van zorgen meestal omgekeerd evenredig is met het iq van iemand. Iets wat ook al weer overduidelijk blijkt uit de euforische berichten over deze toch wel uiterst geslaagde betoging. Ik bespeur héél veel geluk bij veel mensen op dit forum hieromtrent. Echt héél veel geluk.

smiley 3 maart 2015 10:16

Citaat:

Ik vind niet dat in oorlogstijd de vijand expliciet bij naam te noemen extreem en gevaarlijk is. Ik vind nu net de vijand niet bij naam te noemen gevaarlijk. De geallieerden wisten in 1940 zeer goed wie de vijand was. Ze hadden het op 1 specifieke groep gemunt. Het nazisme. Ze hadden het niet vaag over begrippen als 'voor democratie, vrije meningsuiting en tegen extremisme en fanatisme" Vandaag noemt Pegida de vijand bij naam. Als men niet specifiek weet wie de vijand is kan men het immers niet bestrijden.

SMI94 3 maart 2015 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smiley (Bericht 7561749)
Ik vind niet dat in oorlogstijd de vijand expliciet bij naam te noemen extreem en gevaarlijk is. Ik vind nu net de vijand niet bij naam te noemen gevaarlijk. De geallieerden wisten in 1940 zeer goed wie de vijand was. Ze hadden het op 1 specifieke groep gemunt. Het nazisme. Ze hadden het niet vaag over begrippen als 'voor democratie, vrije meningsuiting en tegen extremisme en fanatisme" Vandaag noemt Pegida de vijand bij naam. Als men niet specifiek weet wie de vijand is kan men het immers niet bestrijden.

O? Is er oorlog in het vlaamsche land? Ik heb het gemist blijkbaar.

SDX 3 maart 2015 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 (Bericht 7561779)
O? Is er oorlog in het vlaamsche land? Ik heb het gemist blijkbaar.

Terwijl je bezig bent met 'n hoogstaande bezigheid als gehandicapten, minderbegaafden e.d. uit te lachen, kan je nogal eens wat missen.

Anna List 3 maart 2015 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 7561589)
Ik kan me hier min of meer in vinden.

volgens mij is de vraag

1 of de Islam volwaardig in aanmerking komt voor alle rechten mbt godsdienstvrijheid

2 of de rechten verbonden aan godsdienstvrijheid en de status godsdienst wel langer mogen blijven primeren op bestaande wetten en verboden op aanzetten tot haat en oproepen tot geweld en vrije meningsuiting (als de Koran,OT geen boek van een geloof was, was dit boek verboden wegens de oproepen tot geweld, me dunkt)

SMI94 3 maart 2015 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 7561846)
Terwijl je bezig bent met 'n hoogstaande bezigheid als gehandicapten, minderbegaafden e.d. uit te lachen, kan je nogal eens wat missen.

Ik ben tegen alle vormen van discriminatie. In dat opzicht heeft iedereen het recht om door mij uitgelachen te worden.

Nuja, de oorlog mis ik dus blijkbaar volledig. Nog geen geweerschot gehoord, nog geen tank gezien, laat staan raketten of soldaten. En toch is er blijkbaar zware oorlog te vlaanderen... Tja!

smiley 3 maart 2015 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 (Bericht 7561931)
Ik ben tegen alle vormen van discriminatie. In dat opzicht heeft iedereen het recht om door mij uitgelachen te worden.

Nuja, de oorlog mis ik dus blijkbaar volledig. Nog geen geweerschot gehoord, nog geen tank gezien, laat staan raketten of soldaten. En toch is er blijkbaar zware oorlog te vlaanderen... Tja!

F16s bestoken de islamitische staat die ons de oorlog heeft verklaard. In Verviers heeft men net een aanslag ( inklusief onthoofding) kunnen verijdelen. Joden dienen ondertussen hier te gaan lopen en er staan nog steeds soldaten opgesteld op mogelijke doelwitten inklusief politiekantoren. Misschien heb je iets gemist.

De schoofzak 3 maart 2015 13:20

Mijn gedacht is dat een duidelijk anti signaal naar de islamisering nodig is.
Echter, pegida Vlaanderen is me teveel gerecupereerd door het Belang.

Mocht ik in het Antwerpse wonen, zou ik wel eens mee gaan betogen. Wat had je gedacht ?

.

Xenophon 3 maart 2015 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO (Bericht 7561580)

:schitterend:

Anna List 3 maart 2015 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 (Bericht 7561931)

wie ligt er idd wakker van 4 Joden meer of minder in een Joods Museum, nietwaar ?

SMI94 3 maart 2015 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 7562054)
wie ligt er idd wakker van 4 Joden meer of minder in een Joods Museum, nietwaar ?

En dat is het teken van oorlog? Ondertussen is er al een klein jaar een staakt-het-vuren, of hoe moet ik die oorlog precies interpreteren dan?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be