![]() |
Dan doet onze Albert al eens zijn best....
Dan doet onze Albert al eens zijn best....
uit Het Nieuwsblad: Albert spreekt koeterwaals voor tv-kijkend Marokko - 07/10/2004 De Marokkaanse televisiekijkers hebben hun portie Belgische koning gehad. Niet alleen wordt er bijzonder gedetailleerd verslag gegeven van het staatsbezoek van koning Albert en koningin Paola aan de Marokkaanse vorst Mohammed VI, ook de speech van Albert op het galadiner in het paleis van Fez werd uitgebreid in beeld gebracht. Maar een tolk die het Nederlands van onze koning kon vertalen, hadden ze blijkbaar niet kunnen vinden. Het kijkerspubliek kreeg tien minuten Nederlands voorgeschoteld zonder een spoor van vertaling. Een uitzonderlijk beeld leverde het samenzijn van Paola met de Marokkaanse prinses Lalla Salma op - zij schuwt normaal zoveel mogelijk de camera's. (PJ) Nu houdt hij zich aan de afspraak en dan voorzien de gastheren geen vertaling... maar dat het eerbiedwaardige Nieuwsblad dergelijke titel durft aanhouden: NL-taal zou koeterwaals zijn.... allez, Vlaamse moralisten... niet Albert blameren hé... maar wel een van jullie spreekbuizen... |
Citaat:
Hij is al een blamage op zichzelf. |
Misschien verstond de tolk zelf het "Nederlands" van Albert niet? ;)
|
Citaat:
je komt waarschijnlijk nog maar pas op de wereld kijken en weet vantoeten noch blazen in deze wereld... en je loopt waarschijnlijk mee met die blatende koeien van het extremistisch zootje... maar ja... je hebt dergelijk recht... in de wereld van je illustere voorbeelden die ik nog gekend heb en door afgetroefd ben kon een snotterke als jij enkele maar meelopen met de hitlerjeugdhorden... zielig ventje... |
Citaat:
Dat zou een pak rammel op tijd en stond in elk geval verklaren... |
Citaat:
U mag ze van mij allemaal hebben, uw potverteerders. Moet je ze wel ook in de kost houden. 1. Leeftijd doet hier niet ter zake. Ouderdom heeft niet de wijsheid in pacht. 2. Ik heb geen blatende extremistische koeien nodig om mee te lopen. Ik volg mijn eigen ideeën en kom uit voor mijn eigen overtuiging. Dat deze misschien niet zo goed past in uw wereld van tricolore vlaggetjeswuivers, is uw probleem. 3. Ja, ik heb dat recht. 4. Wat betreft 'mijn illustere voorbeelden'. Zo zijn er wel een paar terug te vinden in onze 'Vlaamse' geschiedenis. Ik betwijfel dat u deze gekend hebt. 5. U haalt dingen door elkaar. Zal waarschijnlijk wel met uw leeftijd te maken hebben? Of was een anti-monarchistische houding een verreiste om lid te worden van de Hitlerjugend? Ik dacht het niet. Zielig kereltje. [/size] |
Citaat:
Iemand heeft wat kritiek op het -Heilige- koningshuis, en hop, onze Euregionale Steenbok begint platvloers te schelden!! Hoe oud was jij nu ook al weer? Bravo. |
Citaat:
De frustratie dat de 'beste premier ooit', want Pest Voor Vlaanderen en Zegen voor Belziek, aan het einde van zijn on-Vlaamse latijn is, moet wel héél diep zitten... Waar is de tijd dat Verhofstadt bij hoog en laag volhield dat er met zijn regering (eindelijk) communautiare pacificatie was? Nu hebben we alleen nog Le Roi Belge om het land tot één harmonieus geheel samen te blijven smeden. Daar moeten we toch dubbel zuinig op zijn? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En nu wordt Hij dement zoals Steenbok....:-( |
Citaat:
Morgen ga ik eens in de Carrefour kijken of ze porties Belgische koning in de aanbieding hebben. :rofl: |
da menneke spreekt van een overtuiging hebben...
'n goei farce.... maar ja... er zijn er meer van dat allooi... die studie bewijst het... een supergrote meerderheid van de snotneuzen die nog niet droog achter hun oren zijn en wier poepeke regelmatig nog geel-bruin kleurt heeft VB gestemd... en dan nog beslist in de laatste dagen en uren voor de stembusgang... da's overtuiging hebben... om je kapot te lachen... liever een ouwe dementerende snol dan zo'n snotneus.... zeker weten... ik ben blaij oud te zijn want zo kan deze "publieke opinie" mij niet lang meer amuzeren... |
ouwe zagevent ... de monarchie zijn potverteerders en langdurige onwillige werklozen ... daarvoor respect hebben: nooit!
|
Citaat:
|
Citaat:
Er zijn er inderdaad meer - ongeveer 25% van de kiezers. Wat betreft dat "kapot lachen" - Ga gerust uw gang. |
Citaat:
Waar studies al niet goed voor zijn. |
Citaat:
Ik zou ook blij zijn dat mijn tijd er bijna op zit als ik zoiets nog op mijn oude dag zou moeten meemaken. |
Citaat:
een van de besten... en die dingen die je aanhaalt zijn "politieke" geplogenheden zoals er heel veel op de wereld zijn... DHL: iedereen denkt rechten te hebben en geen plichten... men wil wel baten maar geen nadelige effecten... en vermits de dingen moeten verdedigd worden door verkozenen, moeten die hun kiezers volgen... BHV is en blijft een speeltje van enkelingen (peiling wees recentelijk uit dat meer dan 70 percent Vlamingen daar geen boodschap aan heeft migrantenstemrecht: ook al zo iets overtrokken, waar 25 percent van de kiezers in de laatste uren plots een boodschap aan zouden gehad hebben... de waarheid... bij gebrek aan echte problematieken zoekt men zo maar iets uit dat op het gogenblik "goed" ligt... maar geenszins verantwoord is... begroting 2004: onze begrotingssituatie is nog heel wat beter dan die in NL, D, F. I.... etc... dus... en die 25 percent.... ja dat was eigenaardig... vooral dat er geen echte reden toe was... een opgeklopt mediageval waar heel wat mensen zich lieten door vangen... |
Citaat:
ik ben al een dagje ouder, ik heb veel gezien, maar ik ben er heel gerust in dat ik de pijnlijke afgang van het fenomeen VB zeker nog zal zien gebeuren... want alles waarop het stoelt krijgen ze nooit opgelost... het enige dat er zal gebeuren, dat is dat tijdelijk de boel wat slechter zal worden door de verloren tijd die dat VB veroorzaakt door de boel in het honderd te sturen... tijd die veel beter zou besteed worden aan echte problemen... die vooral conjuctureel zijn (de zeven mager en dezeven vette jaren van de oerdegelijke oude bijbel)...., terrorisme in de wereld waar ze ook geen oplossing voor hebben, want zelfs hun lichtende voorbeelden, de nazi's konden het verzet niet klein krijgen..., trouwens, als het hier niet zo goed was, dan kwamen die armoeizaaiers van overal in de wereld niet naar ons wereldeel.... maar ja... in het bestek van zo'n topic als deze kan dat niet allemaal behandeld worden... en zoals ik al zegde, mag ik in mijn oude dag fier zijn dat ik aan de huidige welstand hier te lande mijn bescheiden deeltje heb kunnen bijdragen... als de geroemde werklust er nu is... die kwam niet vanzelf... hij kwam van mensen die er wat voor gedaan hebben... die resultaten kunnen tonen... niet van degenen die zitten bleiten over hoe het zou moeten zijn.... al die vlaamsnationalisten van vorige en huidige eeuw, hebben tot nu toe maar een mager beestje bijgedragen... het waren de vreemde investeerders en degene die deze investeringen lieten fructifiëren... door hun arbeid en hun inventiviteit.... niet die goede stuurlui aan de wal... maar de mensen van de actie... mijn curriculum vitae is er een die mag gezien worden... en de periode die hij dekt is precies de laatste 40 jaar... daar waar de basis gelegd werd van jullie welstand en uiteraard ook de mijne... |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be